اجتماعی 07:24 - 09 اسفند 1395
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با انتقاد از کاهش اعتبارات این سازمان گفت: در ۲ سال گذشته ۷۲ درصد کسری تخصیص اعتبارات داشتیم و اگر در سال ۹۶ هم این موضوع تداوم داشته باشد، حجم فعالیت‌ها در سال ۹۶ به شدت کاهش خواهد یافت.

کاهش فعالیت‌های «سوادآموزی» در سال ۹۶/ عدم تخصیص ۵۰ درصد بودجه/ ۷۲ درصد کسری تخصیص اعتبار طی ۲ سال

علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «وضعیت اعتبارات سازمان نهضت سوادآموزی چگونه است؟»، اظهار داشت: در سال گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه بخشنامه‌ای برای صرفه‌جویی در اعتبارات ارسال و اعلام شد که فقط 50 درصد «هزینه‌های سایر» تخصیص خواهد یافت.

وی افزود: در مجموع، پنج درصد بودجه نهضت سوادآموزی مربوط به «پرسنلی» است و مابقی غیر پرسنلی و در بخش سایر هستند؛ این بدان معناست که 95 درصد اعتبارات نهضت سوادآموزی برای اجرای فعالیت‌ها و در واقع بابت حق الزحمه آموزش دهنده‌ها هزینه می‌شود که با کاهش 50 درصدی تخصیص، دچار مشکل شده‌ایم.

باقرزاده با اشاره به میزان سواد‌آموزان و اعتبارات سال‌های 94 و 95، خاطرنشان کرد: در سال 94 تعهد تعداد تحت پوشش سواد آموزان 387 هزار نفر بود که در مجموع 512 هزار نفر را تحت پوشش بردیم که یعنی 32 درصد بیشتر از آن چیزی که متعهد شدیم، کار انجام دادیم.

وی افزود: دولت در سال 94 قرار بود 259 میلیارد تومان اعتبار تخصیص دهد که تا پایان سال 94 در مجموع 168 میلیارد تومان پرداخت کرد و این بدان معناست که 35 درصد کسری تخصیص داشتیم و این عدد به سال 95 منتقل شد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به عملکرد سال جاری سازمان نهضت سوادآموزی گفت: در سال 95 قرار بود که 420 هزار سوادآموز را تحت پوشش قرار دهیم که تاکنون 476 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند و یعنی 13 درصد بیشتر از آن چیزی که تعهد داشتیم.

وی افزود: دولت در سال جاری باید 276 میلیارد تومان اعتبار در اختیار سازمان نهضت سوادآموزی قرار دهد که تاکنون 173 میلیارد تومان تخصیص داده است؛ این یعنی 37 درصد کسری تخصیص بودجه در سال 95 داریم.

باقرزاده ادامه داد: با در نظر گرفتن کسری 35 درصدی اعتبارات در سال 94 و کسری 37 درصدی اعتبارات در سال جاری، مجموعاً تاکنون 72 درصد کسری تخصیص اعتبارات داریم که کار را با مشکل مواجه کرده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر اعتبارات مورد نظر سوادآموزی در سال 96 تأمین نشود حجم فعالیت‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کند، تصریح کرد: تا زمانی که بدهی خود را به آموزش دهنده‌ها ندهیم نمی‌توانیم کار را دنبال کنیم و مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در پایان گفت: پیش‌بینی بودجه نهضت سوادآموزی در سال آینده 300 میلیارد تومان است.


8861800
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است