اقتصادی 20:30 - 27 اسفند 1397
مذاکرات دستمزد ۹۸ که دقایقی قبل با تنفسی کوتاه به پایان رسیده بود، با ورود به بحث سبد معیشت کارگران آغاز شد.

آغاز مجدد نشست دستمزد پس از تنفسی کوتاه

به گزارش ایسنا، اگر چه در آغاز جلسه مذاکرات سخت و دشوار پیش رفت و گروه کارفرمایی از مواضع خود در خصوص تعیین دستمزد بر اساس نرخ تورم عقب‌نشینی نکرد اما در پایان جلسه با استدلال گروه کارگری مبنی بر کاهش قدرت خرید و افزایش رقم هزینه سبد معیشت دیدگاه‌های دو طرف تا حدودی به یکدیگر نزدیک شد.

مشاهدات خبرنگار ایسنا حاکی از آن است که دیدگاه گروه کارگری و کارفرمایی تا حدودی به یکدیگر نزدیک شده هر چند که سر سبد معیشت کارگران همچنان اختلاف نظر دارد.

یکی از نمایندگان گروه کارگری در حاشیه دویست و هشتاد و دومین نشست شورای عالی کار در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا گفت: تلاش گروه کارگری در جلسه امشب این است که مبنای تعیین دستمزد کارگران به رقم سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومانی هزینه معیشت نزدیک شود و تاکید آنها این است که در خصوص مصوبه افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان قطعاً استدلال علمی وجود داشته است که مجلس نیز آن را تأیید کرده است.

وی گفت: دستمزد جامعه کارگری هم باید به دریافتی کارمندان نزدیک شود؛ چرا که آنها نیز در همین جامعه زندگی می‌کنند و از شرایط اقتصادی کشور تأثیر می‌پذیرند.

به گزارش ایسنا، مذاکرات مزد ۹۸ با ورود به بحث سبد معیشت کارگران و بند ۲ ماده ۴۱ قانون کار از دقایقی قبل آغاز شده است.

انتهای پیام


10082178
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد حج شرکت فرودگاه‌ها از اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع از ۱۸ فرودگاه کشور خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۲۰۰ همت برای یارانه آرد و نان و ۳۳۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی در بودجه ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به چهارمین سال خشکسالی، کشاورزان مدیریت بهینه استفاده از منابع آبی و راهکارهای مقابله با خشکسالی را باید در دستور کار کشاورزان قرار دهند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شاخص کل بورس امروز ۲۸ فروردین با کاهش ۴ هزار و ۹۹۹ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۱ هزار واحدی قرار گرفت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر سامانه هوشمند کارت سوخت گفت: در حال حاضر ۳۱ میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد و هیچ گونه مشکلی در تولید کارت سوخت وجود ندارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل امور بین‌الملل وزارت نیرو گفت: سال گذشته ۶۰۰ میلیون دلار صادرات فنی و مهندسی حوزه آب و برق بود که این میزان در چند سال آتی تا ۵ میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت:هم اکنون متوسط برداشت زعفران در هکتار ۳.۲ کیلو است، درحالیکه با ورود تکنولوژی به ۷ تا ۸ کیلوگرم می‌رسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی اقتصادی دولت گفت: محل تامین منابع مالی واحد‌های باقی مانده مسکن مهر از صندوق ملی مسکن خواهد بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امسال شاهد رشد ۲۳ درصدی بودجه کشور خواهیم بود که بودجه بخش سلامت به ۴۰۸ همت رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر تصمیم برای باز کردن دامنه نوسان کمی عجولانه باشد و بهتر است همچنان دامنه نوسان همین گونه باقی بماند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است