بین‌الملل 22:26 - 27 شهریور 1393
آنکارا - ایرنا - فرصتهای سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران در دیدار جمعی از کارافرینان و روزنامه نگاران اقتصادی ترکیه با ˈمحسن مرتضایی فرˈ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول، تشریح شد.

به گزارش ایرنا، سرکنسول ایران در استانبول روز پنجشنبه میزبان جمعی از اعضاء انجمن روزنامه نگاران اقتصادی و کارآفرینان استانبول و جمعی از تجار ترک سرمایه گذار در ایران، بود.



در این دیدار که با هماهنگی و حضور هیئت مدیره انجمن صنعتگران و تجار ایرانی مقیم استانبول برگزار شد، سرکنسول کشورمان ضمن خوش آمدگویی و ابراز خرسندی از فرصت پیش آمده و اشاره به توسعه روزافزون مناسبات تجاری بین دو کشور، بر وجود ظرفیتهای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف به ویژه صنعت گردشگری در کشورمان تاکید کرد و ازاعضاء حاضر درجلسه خواست تا از فرصتهای ایجاد شده و تسهیلات موجود در دولت تدبیر و امید استفاده نمایند.



مرتضایی فر در ادامه سخنان خود بر اراده مسئولان عالی رتبه دو کشور در دستیابی به حجم تجاری 35 میلیارد دلار تا سال 2015 اشاره کرد و گفت: ظرفیتهای متقابل نشان میدهد که دستیابی به چنین هدفی دور از انتظار نیست و وجود بسترها و پروژه های مناسب در کشورمان آماده پذیرش سرمایه گذاران خارجی به ویژه سرمایه گذاران کشور دوست و برادر ترکیه میباشد.



سرکنسول کشورمان در ادامه افزود: سیاستهای اقتصادی دولت تدبیر و امید در راستای حمایت ویژه از بخش خصوصی است و دولت تلاش میکند که بسترهای مناسب را جهت فعالیت هر چه بیشتر بخشهای خصوصی فراهم نموده و خود نظارت فعالیتها را بر عهده داشته باشد، لذا وجود چنین دیدگاهی فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران و کارآفرینان ترک جهت شرکت و سرمایه گذاری در پروژه های مختلف در ایران بوده و سازمان حمایت از سرمایه گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی کشورمان نیز از سرمایه گذاران خارجی به ویژه براداران ترک استقبال کرده و حمایتهای لازم را انجام میدهد.



در ادامه جلسه ، جلال توپراک عضو انجمن روزنامه نگاران ترکیه و رئیس بخش اقتصادی انجمن به ریاست از هیئت حاضر ضمن ابراز خرسندی ازحضور در محل سرکنسولگری به تاریخ دیرینه همسایگی دو کشور اشاره نموده، افزود: توسعه روابط اقتصادی دلخواه نیازمند ایجاد فضا و بسترهای مناسب اقتصادی است که این مهم نیز بایستی توسط مسئولین عالی رتبه اقتصادی دو کشور فراهم گردد.



در ادامه دیدار، تعدادی از روسای هیئت مدیره شرکتها و هولدینگ های حاضر نیز نقطه نظرات خود را ارائه نموده و به فرصتها و مشکلات سرمایه گذاران خارجی در کشورمان پرداختند که در پایان سرکنسول کشورمان ضمن ارائه توضیحات لازم و پاسخگویی به سوالات مطرح شده ، بر حمایت همه جانبه سرکنسولگری از ورود سرمایه گذاران ترک به کشورمان تاکید کرد و افزود بخش اقتصادی این مجموعه آماده ارائه همه گونه خدمات مورد نیاز برای سرمایه گذاران ترک می باشد .



خاورم/2011** 3404

انتهای پیام /*


4749302
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تاجیکستان ۹ نفر را به اتهام ارتباط با مهاجمانی که در حومه مسکو دست به حمله تروریستی زدند، دستگیر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی از شهروندان خود خواسته‌ از سفر به کشور‌های مسلمان خودداری کرده و در رویداد‌های بین‌المللی نیز هویت صهیونیست خود را نمایش ندهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رومانی از شناسایی قطعات پهپاد متلاشی شده در نزدیکی مرز خود با اوکراین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به شمال سوریه، ۴۲ نفر که برخی از آنان غیرنظامی بودند به شهادت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر فلسطینی دانشگاه اکستر گفت سالهاست اسرائیل طرح پاک سازی قومی را در سر دارد، اما ما این سرزمین را با خون شهیدانمان بازسازی خواهیم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا گفت که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور رساندن کمک به شمال غزه وجود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره ۴۵ نفر جان باختند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است