گوناگون 09:33 - 04 مهر 1395
عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس با مثبت ارزیابی کردن توافق میان محیط‌زیست و وزارت دفاع برای تأمین تجهیزات مورد نیاز محیط‌بانان، گفت: محیط‌زیست می‌تواند از سربازان برای حفاظت از منابع طبیعی استفاده کند.

احمدعلی کیخا در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، درخصوص توافق میان سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت دفاع مبنی بر تأمین تجهیزات مورد نیاز برای محیط‌بانان از سوی وزارت دفاع، گفت: وزارت دفاع و سازمان حفاظت محیط‌زیست دارای فصل مشترکی هستند زیرا وزارت دفاع در حفاظت از مرزها و افزایش امنیت در مرزهای هوایی، زمینی و دریایی کشور مسئول است و سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز در حفاظت امنیت پایدار کشور دارای مسئولیت است. نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند درمجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: در گذشته بحث‌های زیادی مطرح شد مبنی بر اینکه همکاری وزارت دفاع و سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌طورحتم به نفع حفاظت از محیط‌زیست طبیعی کشور است بنابراین توافق اخیر گام بزرگ و مثبتی در نگهداری از منابع طبیعی خواهد بود؛ ضمن اینکه دراین راستا می‌توان از بسیاری از نیروهای طرح سربازی نیز در حفاظت از محیط‌زیست در برخی مناطق برای کمک به محیط‌بانان استفاده کرد.

کیخا با اشاره به اینکه آموزش‌های لازم به سربازان در حفاظت از محیط‌زیست ضروری است، تصریح کرد: این افراد می‌توانند خدمت وظیفه خود را در حوزه محیط‌بانی انجام دهند، به‌ویژه اینکه از جوانان محلی، روستایی و عشایری برای این منظور استفاده شود؛ البته توافق وزارت دفاع با سازمان حفاظت محیط‌زیست تنها در بخش تأمین تجهیزات موردنیاز محیط‌بانان است اما به همه دغدغه‌های محیط‌بانان پاسخ نخواهد داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بخش عمده مشکلات محیط‌بانان ناشی از سخت و زیان‌آور بودن شغل است، گفت: درحال حاضر حقوق محیط‌بانان مناسب نیست، البته طبق قانون محیط‌بانان باید در مقابل 24ساعت فعالیت 48ساعت استراحت کنند اما این قانون اجرا نمی‌شود و این توافق در حل مشکلات این چنینی کارساز نیست. گفتنی است با توافق بین سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت دفاع تأمین تجهیزات مورد نیاز محیط‌بانان کشور را به‌مدت 5سال برعهده گرفت.

در همین راستا سرهنگ خیلدار، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به ضرورت استانداردسازی و یکپارچه‌سازی تجهیزات و امکانات یگان حفاظت محیط‌زیست، گفت: به‌منظور توانمندسازی، سازماندهی، استانداردسازی و هماهنگ کردن تجهیزات فردی و گروهی و تجهیزات حفاظتی و دفاع شخصی محیط‌بانان، در تعامل و همکاری میان دو دستگاه سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت دفاع، مقرر شد تمامی نیازهای تجهیزاتی یگان حفاظت محیط‌زیست از طریق وزارت دفاع تأمین شود.


8183115
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است