استانی 10:42 - 12 اسفند 1393
معاون اداره کل اوقاف مازندران خبر داد
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف مازندران با اشاره به برگزاری طرح تربیت حافظان قرآنی گفت: 15 هزار مازندرانی در مسابقات حفظ قرآن کریم شرکت کردند.

شرکت 15 هزار مازندرانی در مسابقات حفظ قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مسعود قربانی صبح امروز در نشست خبری که به دلیل برگزاری آزمون پایانی طرح تربیت حافظان قرآنی برگزار شد، با اشاره به نقش اثرگذار رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم تا مفاهیم قرآنی به سمت جامعه سوق داده شود و با توجه به ترویج مفاهیم قرآنی بسیاری از مسائل و معضلات اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم در 13 رشته از 15 اسفند ماه عنوان کرد: حفظ تربیتی هشت رشته، جزء 30، جزء یک، جزء دو، جزء 10، جزء 15،جزء 20 و جزء کل قران برگزار می‌شود.

قربانی با بیان اینکه در بخش موضوعی نیز مسابقات برگزار می‌شود، گفت: در این بخش موارد 150، 300 و 120 موضوع انتخاب شده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف مازندران از افزایش تعداد شرکت کنندگان این دوره از مسابقات خبر داد و اضافه کرد: تعداد شرکت‌کنندگان این مسابقات امسال این دوره از مسابقات بیش از 15 هزار نفر است که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته 5 هزار نفر در این دوره از رقابت‌ها شرکت کرده بودند، تصریح کرد: ساری، آمل، بابل، بهشهر، نکا بیشترین شرکت کننده این دوره از رقابت‌ها دارد.

قربانی در ادامه از برگزاری مسابقات حفظ قرآن به صورت مجازی در استان خبر داد و افزود: این افراد به صورت غیرحضوری در این مسابقات شرکت می‌کنند و در این طرح نیز از مازندران 64 نفر شرکت می‌کنند.

وی با اعلام اینکه مسابقات حفظ قرآن در 20 شهرستان استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در برخی شهرستان‌ها این مسابقات به صورت متمرکز برگزاری می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف مازندران از برگزاری طرح آرامش بهاری در سطح امام‌زادگان استان برای پایان سال خبر داد و متذکر شد: اجرای طرح خیمه‌های معرفت با حضور طلاب آموزش دیده، اجرای طرح آرامش بهاری برای پاسخ‌گویی به شبهات دینی از برنامه‌های است که گذشته مورد استقبال زائران و گردشگران قرار گرفته است.

این مسئول برگزاری سوگواره یاس نبوی را از دیگر برنامه‌های اوقاف مازندران در ایام نوروز برشمرد و خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها در سطح امامزادگان شاخص مازندران برگزار می‌شود.


5963666
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است