استانی 09:32 - 05 آذر 1393
آیت‌الله جعفر سبحانی:
یکی از مراجع تقلید گفت: سونامی و فتنه تکفیر باید برچیده شود البته ریشه تکفیر، مدارسی در خلیج و پاکستان است مادامی که عقاید محمدبن عبدالوهاب در آنها تدریس می‌شود.

جریان تکفیر، سونامی خطرناکی برای جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم با اشاره به اهمیت کسب اطلاعات صحیح در مورد هر مسئله‌ای اظهار کرد: اکنون مذاهبی که ساخته شده، همگی معلول این هستند که افرادی وارد این مسائل شدند که احاطه کامل بر موضوعات نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: ریشه‌های مذاهب و عقاید فاسد به افرادی برمی‌گردد که وارد نبودند و بر مسند کار قرار گرفتند و این همه فرقه‌ها درست شد.

این مرجع تقلید عنوان کرد: اکنون بلایی که به جان کشورهای اسلامی افتاده، بالاتر از سونامی است زیرا جمعیتی هستند که می‌خواهند حکومت اسلامی ایجاد کنند و به دوران خلافت بازگردند، ولی سوال اینجاست که چه قدر معلومات و اطلاعات از قرآن و سنت دارند؟

وی با اشاره به جنگ‌های پیامبر اکرم(ص) گفت: رسول خدا(ص) پس از تبلیغ، گفت‌وگو و بیان به جنگ می‌پرداختند و در تمام جنگ‌های پیامبر از طرفین 800 نفر کشته شدند ولی بسیاری از مردم دنیا مسلمان شدند.

سبحانی ادامه داد: این امر در صورتی است که تکفیری ها در یک حمله 800 نفر را می‌کشند، بنابراین از کتاب و سنت آگاهی نداشته و حد ایمان و کفر را نمی‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: آنها بیان می‌کنند یا باید وارد ملت ما شوی یا سنگسار، منطق آنها همان منطق کفار بت‌پرست است.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: تکفیر جمعی محال است بلکه باید تکفیر فردی باشد و در محکمه عادل و آگاه از حدود بگوید کافر است، بنابراین تکفیر جمعی در اسلام نیست، نمی‌توانیم جمعی شامل 10 میلیون و 100 میلیون نفر را کافر بنامیم.

وی با بیان اینکه باید سونامی و فتنه تکفیر برچیده شود، گفت: ریشه تکفیر مدارسی در خلیج و پاکستان است مادامی که عقاید محمدبن عبدالوهاب در آنها تدریس می‌شود.


5273207
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است