سیاسی 08:38 - 22 تیر 1399

برجام قابل احیا نیست/وابستگی تسلیحاتی به خارج از مرزها نداریم

سردار مهدی کلیشادی معاون اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران که بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و برجام قرار است در مهرماه به پایان برسد، گفت: بحث برجام و مسائلی که به تبع آن ایجاد شده برای مردم مرده است. افکار عمومی دیگر اعتنایی به برجام و دستاوردهای آن ندارند.

وی ادامه داد: اگر می‌بینیم برخی مسئولان هنوز از برجام صحبت می‌کند به این دلیل است که دستشان خالیست و هفت سال مردم را معطل برجام و دستاوردهای احتمالی آن کرد، نگاه به بیرون از کشور هیچ دستاورد اقتصادی نداشته است و اکنون هم تبعات آن را در کشور می‌بینیم.

معاون اجتماعی بسیج گفت: برجام حتی قابل احیا هم نیست و پرونده آن بسته شده و مردم با هر توجیه و استدلالی برجام را نمی‌پذیرند و اهمیتی به تحریم‌های تسلیحاتی نمی‌دهند.

سردار کلیشادی با اشاره به دستاوردها و پیشرفت قابل توجه کشور در حوزه دفاعی تصریح کرد: با فضل الهی امروز بهترین سلاح‌ها و تجهیزات نظامی را در داخل کشور تولید می‌کنیم و نیازی به خارج نداریم و وابستگی تسلیحاتی به خارج از مرزها نداریم. در حوزه فناوری و تکنولوژی به حد اعلا رسیده ایم، ماهواره‌ای که به فضا پرتاب شد، سلاح‌هایی که چند وقت یکبار خصوصاً در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود دشمن را مأیوس کرده است.

وی با اشاره به اقدامات رئیس جمهور آمریکا گفت: مردم باید توجه داشته باشند ترامپ خود این موضوع را درک کرده که انتخابات مهرماه را پیشاپیش باخته است و به دنبال این است که با مطرح کردن موضوعاتی مثل تحریم تسلیحاتی دستاوردی کسب کند جلسه‌ای که چند روز پیش درباره تحریم تسلیحاتی برگزار شد، حتی بعضی از هم پیمانان اروپایی ترامپ هم به این موضوع نظر مثبت ندادند دیگر چه برسد به چین و روسیه.

معاون اجتماعی بسیج گفت: مردم ایران از بابت تمدید تحریم تسلیحاتی نگرانی ندارند و در هوشمندانه‌ترین تحریم‌ها در حال گذران زندگی هستند. ما در حوزه دارو، صنعت، کشاورزی، تأمین نیازهای بسیار پیچیده خودکفا هستیم.

وی افزود: در حوزه مقابله با بیماری کرونا واکسن این بیماری در حال تولید و تست‌های حیوانی آن در حال انجام است، کشور ما علاوه بر مدیریت افتخار آفرینی که در مهار این بیماری، آموزش مردم و کنترل ویروس در سطح جهان ارائه داده اکنون هم تست مرحله حیوانی این ویروس را در حال انجام است چیزی که آمریکایی‌ها و کشورهای اروپایی که ادعای پیشرفت دارند هنوز نتوانستند به این واکسن دسترسی پیدا کنند.

سردار کلیشادی با اشاره به شکست‌های پی در پی استکبار جهانی در منطقه و مشکلات داخلی آمریکا گفت: با روحیه و انگیزه‌ی بالای مردم ایران و با دست به دست هم دادن می‌توانیم بر آخرین نفس‌های دشمن غلبه کنیم. مقام معظم رهبری در ماه‌های اخیر بارها فرمودند که ان مع العسر یسرا همانا با هر سختی آسانی است و روزهای بسیار خوبی پیش روی ملت ایران است.


10614058
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: باید یک آشتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اولویت های امسال وزارتخانه متبوع خود توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح مجلس در خصوص اتباع خارجی بخش‌های مختلفی دارد که باید تصویب شود، چون در این زمینه خلاء قانونی داریم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: وزارت خارجه باید کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیاندازد و از کشورهای فعال در این زمینه دعوت کند تا اقدامی صورت گیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه بسیار غم‌انگیز و دردناک عنوان کرد و در پیامی از آن به شدت انتقاد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران از تماس تلفنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با نماینده ویژه صدراعظم اتریش در امور سیاست خارجی خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است