بین‌الملل 01:34 - 14 اسفند 1393
تهران- ایرنا- دویچه وله گزارش داد: نطق جنجال برانگیز نخست وزیر اسراییل در کنگره آمریکا در مخالفت با توافق هسته ای غرب و ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشته و موضوع تفسیر روز نشریات گوناگون بوده و در اکثر تحلیل ها، از لطمه های این نطق به مناسبات دراز مدت امریکا و اسراییل ابراز نگرانی شده است.

به گزارش ایرنا، شبکه اینترنتی دویچه وله فارسی چهارشنبه شب در گزارشی نوشت: از جمله در تفسیر روزنامه اسراییلی معاریو، آمده است که نتانیاهو یک نابغه سیاسی است ، البته زمانی که مساله بر سر ادامه حیات خودش باشد. نطق او در درازمدت بیشتر زیان بخش خواهد بود تا سودمند.



دویچه وله فارسی توضیح داد: از دید مفسر این روزنامه اسراییلی، نتانیاهو با نطق خود آخرین پل های ارتباطی خودش با کاخ سفید را نابود کرد.



مفسر روزنامه یدیعوت آحرونوت، نیز در تفسیر خود نسبت به موفقیت نطق نتانیاهو ابراز تردید کرده و در گزارشی نوشته است که اسراییل برای آنکه مانع توافق نامه ای هسته ای با ایران شود، به حمایت بخش وسیعی از دموکرات ها نیاز دارد،اما او با سخنرانی خود به جای جذب، آنها را دفع کرد.



به اعتقاد مفسر این روزنامه، نتانیاهو در هنگام نطق خود،نه سانتریفوژهای ایران که حوزه ها ی انتخاباتی اسرابیل را در نظر داشت.



در وب سایت خبری اسراییلی ینت، نیز تفسیری به این موضوع اختصاص یافته که در آن از لطمه دیدن بی مورد مناسبات اسراییل و آمریکا سخن رفته است.



این وب سایت خبری نوشته است، به نظر نمی رسد که سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا تأثیری در جلوگیری یا به تعویق انداختن یک توافق نامه حتی بد هسته ای با ایران داشته باشد. پافشاری او بر ایراد نطق در کنگره، زیان به بار آورد و اگر نتانیاهو در انتخابات آتی اسراییل پیروز شود، با رییس جمهوری و دولتی در آمریکا سروکار پیدا می کند که نسبت به او و دولتش موضعی غیردوستانه خواهند داشت.



دویچه وله فارسی در ادامه افزود: در تفسیر روزنامه چپ گرای هاآرتص، نیز نظری مشابه ارایه شده و در آن از جمله به مشکلات اسراییل اشاره کرده و نوشته است که نتانیاهو خطری جدی که موجودیت اسراییل را تهدید می کند، نادیده می گیرد و آن هم اشغال پایان ناپذیر مناطق فلسطینی است.



این رویا که می توان کرانه باختری را تحت اشغال داشت، بدون آن که جامعه اسراییلی تحت تاثیر آن قرار نگیرد یا بهایی برای آن نپردازد، محکوم به شکست است.



دویچه وله فارسی در ادامه توضیح داد: نشریات آلمانی و دیگر کشورهای اروپایی نیز به تفصیل به نطق نتانیاهو پرداخته و آن را موضوع تفاسیر خود قرار داده اند.



روزنامه محلی آلمانی راین سایتونگ، در تفسیر خود در این باره نوشته است که نتانیاهو دولتی را که حامی و حافظ اسراییل است، در یافتن راه حل هایی عملی برای موارد پیچیده ناتوان می بیند. بدتر از آن این که او سعی می کند، بر تلاش های دیپلماتیک پشتیبان خود خط بطلان بکشد. او شاید بتواند با این نطق در عرصه سیاست داخلی کشورش امتیازاتی به دست آورد، اما کارش در عرصه سیاست بین المللی، به مثابه گل زدن به خود است.



مفسر نشریه ایتالیایی کوریره دلا سرا، نیز نظری مشابه دارد و در تفسیر خود خاطرنشان ساخته که رییس دولت اسراییل با بسته ای به خانه خود برمی گردد که شاید به او در کارزار انتخاباتی آتی کمک کند، اما از بخت بد باید گفت که بهای این بسته، بحرانی جدید در مناسبات او با رییس جمهوری آمریکاست.



در تفسیر نشریه اتریشی استاندارد، نیز آمده است که این که بنیامین نتانیاهو دست به این ریسک زده که مناسبات پرتنش خود با باراک اوباما، را تیره تر سازد، بیش از همه نشان دهنده یک چیز است و آن این که تا رسیدن به توافق هسته ای با ایران راه زیادی در پیش نیست.



این رادیو در خاتمه افزود: مفسر نشریه اسپانیایی ال پاییس، در تفسیر خود به نقش سودمند این سخنرانی در انتخابات آتی اشاره کرده و در عین حال نوشته است که هم نخست وزیر اسراییل و هم جمهوری خواهان آمریکا از این سخنرانی به عنوان برگی برنده در کارزار انتخاباتی استفاده کردند.این که این نطق چه زیان های سیاسی ای به بار آورده است، در آینده مشخص خواهد شد.



شبک**1080 **1917

انتهای پیام /*


5977769
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت آمریکا در یک اقدام نمایشی جدید، نماینده‌ای ویژه در امور نوار غزه و همچنین مسائل انسان‌دوستانه در غرب آسیا تعیین کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپاد‌های ایرانی تحریم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انگلیس در تداوم مواضع خصمانه این کشور علیه عملیات «وعده صادق»، تحریم‌های تازه‌ای را علیه صنایع نظامی ایران وضع کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروهی متشکل از ۱۸ کشور از حماس خواستند که توافق آتش‌بس روی میز را بپذیرد و اسرای صهیونیست را آزاد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پادشاه انگلیس روز پنجشنبه طرح پرحاشیه و جنجالی دولت «ریشی سوناک» درباره اخراج پناهجویان به کشور آفریقایی روآندا را امضاء کرد تا به قانون تبدیل شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: آمریکا در تمام جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از محاصره و گرسنگی گرفته تا کشتار، ویرانی و نسل‌کشی شریک است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان پارلمان اروپا با صدور قطعنامه‌ای جانبدارانه، پاسخ ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه را محکوم کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی جان باختن یک امدادگر بلژیکی در رفح، بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است