اجتماعی 21:08 - 01 تیر 1397
آتش‌سوزی در پاساژ قدیمی ۲۵ نفر را میان دود و آتش گرفتار کرد و خسارت‌های زیادی به بار آورد اما آتش‌نشانان با حضور بموقع افراد گرفتار شده را نجات دادند.

به گزارش همشهری، این حادثه ساعت 21:29 سه‌شنبه در خیابان امیرکبیر، حوالی پاساژ کاشانی اتفاق افتاد. شعله‌های آتش از این پاساژ زبانه می‌کشید و دود غلیظی آنجا را فرا گرفته بود. دقایقی از وقوع آتش‌سوزی می‌گذشت که نخستین گروه از آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند و عملیات اطفای حریق آغاز شد.

مهدی داوری، مدیرعامل آتش‌نشانی تهران که از همان لحظات اولیه در محل حادثه حضور داشت در این‌باره گفت: در طبقه دوم این پاساژ تعدادی انبار به وسعت تقریبا 500متر مملو از لوازم یدکی بود و در آتش می‌سوخت. براثر حرارت بسیار زیاد ناشی از آتش‌سوزی، سقف شیروانی انبارها شعله‌ور شده و زبانه‌های آتش به هتلی که در مجاورت محل آتش‌سوزی قرار داشت، سرایت کرده و تعدادی از افراد داخل هتل در میان دود غلیظ گرفتار شده بودند.

داوری ادامه داد: آتش‌نشانان پس از قطع جریان اصلی برق و گاز و انجام ایمن‌سازی‌های لازم از چندین سمت مشغول مهار شعله‌های سرکش آتش شدند. همزمان گروه دیگری با استفاده از تجهیزات فردی وارد ساختمان هتل شدند و پس از جست‌وجو، 25نفر را به سلامت از میان دود غلیظ خارج کردند.

وجود تعداد زیادی باتری خودرو، لوازم یدکی و مقدار زیادی روغن ترمز در محل حادثه کار را برای نیروهای آتش‌نشانی دشوار کرده بود، اما آتش‌نشانان در یک عملیات نفسگیر، آتش‌سوزی را پیش از سرایت به اطراف مهار و کاملا خاموش کردند. به گفته داوری، در این عملیات دو نفر از آتش‌نشانان دچار دود گرفتگی شده و توسط کادر پزشکی اورژانس مداوا شدند.


9818992
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بیشترین تصادفات فوتی عابرین در شهر تهران در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ترافیک در بزرگراه‌های شهید حکیم، همت، نواب، چمران، زین الدین و بابایی پرحجم است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بزرگراه‌های حکیم، همت، آبشناسان، نواب، چمران، زین الدین، بابایی و میدان سبلان پر حجم ،آزادراه و بزرگراه سعیدی فعلا خلوت هستند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نرخ کرایه‌های ۱۴۰۳ حمل و نقل عمومی پایتخت، ۱۶ تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد و از امروز اول اردیبهشت اجرا می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نرخ کرایه‌های ۱۴۰۳ حمل و نقل عمومی پایتخت، ۱۶ تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد و از امروز اول اردیبهشت اجرا می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: امسال ۲۵ تقاطع به بهره‌برداری می‌رسد و هر ماه حداقل دو طرح عمرانی افتتاح خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است