سیاسی 13:21 - 29 دی 1395
رئیس فراکسیون زنان:
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات معاون وزیر رفاه دررابطه با بار مالی مصوبه بازنشستگی پیش از موعد زنان گفت: بازنشستگی پیش از موعد زنان اختیاری است و بار مالی آن در درازمدت و با توجه به بهره‌وری بیشتر،‌ جبران می‌شود.

بار مالی بازنشستگی پیش از موعد زنان در درازمدت جبران می‌شود

پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با ایسنا توضیح داد: در ماده‌ای که مصوب کردیم این مسأله را مطرح کرده‌ایم که درخواست بازنشستگی پیش از موعد به خواست خود بانوان باشد. این بدین معنی نیست که از الان 100 هزار نفر بگویند ما می‌خواهیم بازنشسته شویم، چنین چیزی بعید است. ما فقط تسهیلاتی برای زنانی که احساس می‌کنند در محیط کاری توان ادامه کار ندارند ایجاد کرده‌ایم. این زنان معمولاً بعد از 20 سال زحمت کارشان را رها می‌کردند و هیچ پشتوانه‌ای نداشتند.

او تاکید کرد:‌ این مصوبه بار مالی چندانی نسبت به مصوبات دیگری که در برنامه ششم تصویب شده، ندارد. از طرف دیگر، در طی دو روز، دو آمار از سوی سازمان تأمین اجتماعی اعلام شده است. این آمارها نمی‌تواند کارشناسی شده باشد که بخواهند بلافاصله براساس کارشناسی چنین اظهار نظری کرده باشند. در نهایت هم تصمیم‌گیری برعهده شورای نگهبان است.

نماینده مردم تهران متذکر شد: این قانون می‌تواند به زنان، اعتلای خانواده و بکارگیری نیروی جوان کمک کند. اگر در سیستم‌مان به افزایش بهره‌وری توجه می‌کردیم می‌دیدیم که این قانون تا چه حد می‌تواند مفید باشد. حتی به اعتقاد من بار مالی که از آن صحبت می‌کنند می‌تواند در درازمدت و با توجه به بهره‌وری بیشتر جبران شود.

سلحشوری خاطرنشان کرد: به جز کسی که احساس می‌کند توانمندی کار کردن ندارد بقیه افراد از بازنشستگی پیش از موعد استفاده نمی‌کنند و از بازار کار خارج نمی‌شوند. این در حالی است که اگر افراد سنوات بیشتری کاری کنند از سنوات بازنشستگی بیشتری برخوردار می‌شوند.

رئیس فراکسیون زنان یادآور شد: این مسأله فقط شامل حال کسانی می‌شود که خودشان درخواست بدهند و خود افراد هم معمولاً وقتی درخواست می‌دهند که احساس کنند نمی‌توانند این بار را به دوش بکشند. با توجه به علاقه‌مندی زنان به بازار کار و زندگی‌هایی که ایجاب می‌کند افراد مدت بیشتری در محیط کار باشند، علاقه‌مندی به بازنشستگی برای همه افراد نیست.

وی در پایان گفت: موضوع بازنشستگی پیش از موعد زنان در برنامه پنجم با 25 سال سابقه و 5 سال ارفاق با 30 روز بازنشستگی وجود داشته و ما با حذف این موضوع، خواستیم بار مالی را از دوش دولت برداریم.

انتهای پیام


8681574
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور در سال ۱۴۰۳ به ریاست سرلشکر محمد باقری و با حضور دیگر اعضا تشکیل شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آب و مواد غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان توسط یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید لشگری به این استان ارسال شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در ارمنستان درباره گفتگو‌های اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: مقامات ارمنستان ما را در ارتباط با این گفتگو‌ها مطلع کردند و گفتند توافقاتی که صورت گرفته در چارچوب اعلامیه آلماتی است، یعنی بر اساس مرز‌های بین المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس سپاه پاسداران بیانیه‌ای صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه درباره رایزنی‌هایش در نیویورک گفت: به دلیل ماهیت و طبیعت کار در نیویورک، موضوع دیپلماسی برای لغو تحریم‌ها مورد توجه ما قرار داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور زنان رئیس جمهور گفت: مشارکت مردمی در مسائل تولید عمدتا با محوریت زنان خانه دار در دستور کار است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جلالی گفت: تهران به توسعه همکاری‌های نظامی-فنی خود با مسکو و تقویت روابط دفاعی مطابق با قوانین بین‌المللی ادامه خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خبر سازی رسانه‌های غربی در مورد آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران تکذیب شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم (جداول) بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است