استانی 13:23 - 02 آبان 1393
امام جمعه موقت کرمان:
امام جمعه موقت کرمان گفت: یکی از وظایف حوزه‌های علمیه، پرورش علمای متعهد و باتقوایی همچون آیت‌الله مهدوی‌کنی است.

حوزه‌های علمیه بر پرورش علمای متعهد و باتقوا همت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با تسلیت ارتحال عالم ربانی آیت‌الله‌ مهدوی‌کنی اظهار داشت: ترویج و اجرای دین باید توسط فردی عالم صورت گیرد، بنابراین بزرگان و علمایی همچون آیت‌الله حائری موسسه حوزه علمیه و آیت‌الله بروجردی اهتمام زیادی به این امر داشتند که حوزه علمیه مرکزی برای تربیت و پرورش علما باشد.

وی افزود: امام راحل نیز این امر را اولویت کارهای خود قرار داده بودند و شاگردان عالم و برجسته‌ای همچون آیت‌الله مهدوی‌کنی تربیت کردند.

صباحی تصریح کرد: در اسلام به عالم باتقوا تاکید شده است و پیامبر اکرم (ص) نیز فرمودند که باید عالم برجسته و توانا در جامعه وجود داشته باشد.

خطیب جمعه کرمان عنوان داشت: آیت‌الله مهدوی‌کنی به معنای واقعی کلمه عالم باتقوا بود و سخنان و موضع‌گیری‌های ایشان برای ما اطیمنان خاطر بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایفی که در زمان حال بر عهده حوزه‌های علمیه است، پرورش علمای متعهد و باتقوایی همچون آیت‌الله مهدوی‌کنی است.

صباحی گفت: طلاب باید برای کار زمان‌بر و جهادگونه همت کنند و تلاش آنها فارغ از بعضی هزینه‌های سیاسی‌کاری باشد.

امام جمعه موقت کرمان همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه محروم و ایام عزاداری امام حسین (ع) اظهار داشت: احیای عاشورای حسینی، زنده کردن مذهب و حفظ کشور و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اسلام و شیعه به برکت عزاداری‌های امام حسین (ع) و عاشورای حسینی بیمه بوده و باز هم خواهد بود، لذا باید به این مسئله اهمیت داشته باشیم.

صباحی عنوان کرد: حتما این مراسم‌ها و عزاداری‌ها به صورت سنتی و پرشور ادامه داشته باشد، اما موجب ناراحتی و رفع آسایش دیگران نشویم.

وی تصریح کرد: برخی صداهایی که در عزاداری‌ها از بلندگوها به گوش می‌رسد، نفعی ندارد و سبب ناراحتی همسایگان می‌شود.

خطیب جمعه کرمان با تأکید بر اقامه نماز اول وقت در عزاداری‌های حسینی، عنوان داشت: یکی از پیام‌های قیام امام حسین (ع) اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر بود.

صباحی تصریح کرد: امر به معروف نیز دارای آداب و احکامی است که باید با آنها آشنا بود، شدت و عجله مخالف هادیان الی‌الله است.


5026583
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است