اقتصادی 22:19 - 02 تیر 1396
یادداشت/ علی ربیعی
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی یادداشتی درباره روز قدس نوشت: حضور پرشکوه هر ساله مردم در روز جهانی قدس با منافع ملی ما گره خورده است.

ایستادگی در برابر ظلم از آموزه‌های قرآنی است/ قدس، گفتمانی آرمان‌خواهانه

به گزارش خبرگزاری فارس، در این یادداشت آمده‌است:

جوامع نمی‌توانند بدون آرمان باشند. جامعه بدون آرمان هم سرمایه اجتماعی پایینی پیدا می‌کند و هم ارزش‌های مثبت آن رو به زوال می‌رود.

در ایران اسلامی هم آرمان‌خواهی یک موضوع مهم است. آرمان‌خواهی هم در روح اسلامی و هم روح ایرانی ما تبلور دارد.

آموزه‌های قرآنی و ملی ما ایستادگی در برابر ظلم و حمایت از مظلوم را یک ارزش و یک آرمان می‌داند.

بر این اساس است که حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) که هم مظهر دفاع از مظلوم و هم نماد مبارزه با ظلم به شمار می‌روند، مظهر روح اسلامی و آرمان اخلاق ایرانی هستند.

در همین چارپوب بر این باورم که قدس نیز یک آرمان و یک گفتمان آرمان‌خواهانه است. قدس با فرهنگ اسلامی و ایرانی ما آمیخته است. قدس و حضور پرشکوه هرساله در روزجهانی قدس با منافع ملی ما هم گره خورده است.

در این روز است که اظهاراتی نظیر مطالبی که اخیراً وزیر امور خارجه آمریکا پیرامون انتخابات در ایران، دخالت در دموکراسی ایران اسلامی و براندازی نظام گفته است با پاسخ متحد و یک‌صدای مردم مواجه می‌شود.

قدس همیشه قدس است و آرمان همه آنهایی است که مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم را یک ارزش و آرمان می‌دانند.

انتهای پیام/

 


9197920
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای گفت: برآورد می‌شود که تولید چای خشک بین ۲۸ تا ۳۰ هزار تن باشد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، با افزایش راندمان و اصلاح رده‌های انرژی سیستم‌های سرمایشی، هدف‌گذاری کاهش ۴۳۰۰ مگاواتی مصرف برق پیگیری می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، با توجه به شرایط جوی مناسب و سبزینگی مزارع پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی گندم از مرز ۱۱ میلیون تن فراتر رود، اما تحقق این موضوع به اعلام‌جایزه تحویل گندم بستگی دارد که امیدواریم تا پایان فروردین این امر محقق شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با توجه به تمدید مهلت برای مودیان مالیاتی جهت تکمیل اظهارنامه‌های پیش فرض تا ۱۲ اردیبهشت ماه تابه امروز ۵۰ درصد از مودیانپیش فرص اظهار نامه‌های خود را تکمیل کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولت به صورت دقیق از طریق بخش مردمی‌سازی مشخص می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به شرایط آب‌وهوایی و آبگرفتگی فرودگاه‌ها امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: با توجه به افزایش و تشدید بارش‌ها در سه استان جنوبی کشور احتمال وقوع سیل وجود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ در راستای ایجاد تعادل و جلوگیری از زیان مرغداران باید از سطح بازار جمع آوری شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» قیمت جدید پژو پارس ۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز گفت: از ابتدا تا ۲۸ فروردین، ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار ارز برای کالاهای اساسی تامین شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است