اجتماعی 18:03 - 08 بهمن 1398

نخستین مدرسه زمستانه حقوق برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه قوه قضاییه، نخستین مدرسه زمستانه حقوق از ۱۷ بهمن تا ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

آموزش‌ها در پنج بخش «پزشکی قانونی»، «پولشویی و اخلال در نظام اقتصادی کشور»، «جرایم پزشکی، بهداشتی، تغذیه و دارویی»، «حقوق شرکت‌های خلاق تولید محتوا» و «حقوق بانکی» به ترتیب در ۱۷و ۲۴ بهمن ماه و اول، ۸ و ۱۵ اسفند ماه برگزار می‌شود که علاقه مندان از جمله قضات و کارکنان قوه قضاییه، وکلا و کارآموزان وکالت و دانشجویان می‌توانند برای ثبت نام به وب سایت www.ijri.ir مراجعه کنند.

بنابر اعلام دبیرخانه مرکز آموزش، دوره اول کلاس آموزشی پزشکی قانونی با موضوعات ضربه شناسی و تروماتولوژی، تشخیص هویت، چگونگی تعیین خسارات و ارش در پزشکی قانونی، مرگ شناسی و کالبد شناسی، آزمایشگاه و سم شناسی قانونی و تور بازدید از پزشکی قانونی برگزار می‌شود.

دوره دوم و سوم نیز به ترتیب کلاس‌های آموزشی پولشویی و اخلال در نظام اقتصادی کشور با موضوعات پولشویی (مقدمات و مفاهیم)، پولشویی (عناصر تشکیل دهنده)، اخلال در نظام اقتصادی مصادیق و نحوه رسیدگی و تحلیل جرایم (موضوع قانون مجازات اخلالگران) و همچنین کلاس آموزشی جرایم پزشکی، بهداشتی، تغذیه و دارویی با موضوعات فعالیت‌های غیرمجاز در امور پزشکی، رفتارهای مجرمانه پزشکی، مسئولیت پزشکان، فعالیت‌های غیرمجاز در امور دارویی و رفتارهای مجرمانه در خصوص دارو (افراد و داروخانه‌ها) خواهد بود.

دوره چهارم نیز با محوریت حقوق شرکت‌های خلاق تولید محتوا با موضوعات آشنایی با قوانین شرکت خلاق، رویه قضایی مالکیت ادبی و هنری در ایران، راهکارهای تنظیم گری در نشر محتوا، مالیات و نحوه تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی و مسئولیت‌های جرایم تولیدکنندگان و نشردهندگان محتوا است.

محور پنجم کلاس آموزشی حقوق بانکی با موضوعات شیوه‌های دریافت خسارت ناشی از قراردادهای بانک، قانون جدید چک و ابعاد حقوقی آن، مسئولیت بانک‌ها در پرداخت‌های بانکی (نقدی و چک) و ابعاد حقوقی بانکداری الکترونیک خواهد بود.

گفتنی است، وکلا و کارآموزان وکالت شامل ۱۰ درصد تخفیف، قضات و کارکنان قوه قضاییه ۲۰ درصد تخفیف و دانشجویان ۲۵ درصد تخفیف خواهند شد.

این کلاس‌ها همراه با تورهای بازدید علمی پرونده خوانی و آزمون‌های مهارتی بوده و در پایان به شرکت کنندگان گواهی پایان دوره از پژوهشگاه قوه قضاییه اعطا می‌شود.


10367109
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره محیط زیست شهر تهران از تلاش برای ساماندهی پسماند کشاورزی در تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران»  فرمانده مرزبانی فراجا از توقیف یک تریلی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر شیشه و هروئین توسط مرزبانان هنگ تایباد در نقطه صفر مرزی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از کشف یک دستگاه خودرو بی‌ام‌و قاچاق و همچنین کارگاه تغلیظ سوخت قاچاق در تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین از طریق فضای مجازی در شهر تهران در عملیات ضربتی «گاندو» خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و کشف پرونده با موضوع اخاذی و تهدید در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل محیط زیست استان تهران گفت: روزانه ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تن پسماند عادی در پایتخت تولید می‌شود که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن پلاستیک است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون خدمات شهری شهرداری تهران از احداث آرامستان‌های جدید در شرق و غرب پایتخت خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ۵ نوع پسماند در قانون مدیریت پسماند تعریف شده که پسماند‌های صنعتی، ویژه و پزشکی نیازمند انجام اقدامات مضاعفی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب صحیح پرستاران، بسیار حائز اهمیت است چنانکه سازمان نظام‌پرستاری و شورای ملی سالمندان نیز بر این امر تاکید دارند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دولت آمریکا با شکایت ۱۵ نفر از زندانیان سیاسی به دلیل حمایت از جنایات رژیم پهلوی به پرداخت یک میلیارد و نود و یک میلیون و هشتصد و چهل هزار دلار محکوم شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است