استانی 22:48 - 26 مهر 1397

عملیات کربلای ۵ مینیاتور تمام عملیات های دفاع مقدس محسوب می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد تقی اصانلو عصر پنج شنبه در یادواره غواصان دریا دل گردان ولیعصر عملیات کربلای ۴و ۵ که با حضور خانواده شهدا و رزمندگان غواص استانهای زنجان ،آذربایجان شرقی و غربی اردبیل و قزوین به میزبانی حسینیه اعظم شهر زنجان برگزار شد، با بیان اینکه مینیاتور تمام عملیات های کل ۸ سال دفاع مقدس؛عملیات کربلای ۵ است، افزود: نوع کار در عملیات کربلای ۵ متفاوت بود چون  غواصان موظف به عبور از آب و باتلاق بودند.

وی با بیان اینکه عملیات کربلای ۵ بسیار مهم و ارزشمند است و هر کس آن را درک و زنده نگه دارد می تواند ادعای انقلابی بودن کند، ادامه داد: یادواره غواصان دریا دل گردان ولیعصر عملیات کربلای ۴و ۵ با حضور خانواده شهدا و رزمندگان غواص استانهای زنجان ،آذربایجان شرقی و غربی اردبیل و قزوین به میزبانی زنجان برگزار شد.

اصانلو  با اشاره به اینکه ایثار و روحیه شهادت طلبی میان رزمندگان کربلای ۵ در اوج خود قرار داشت، افزود:مقام معظم رهبری در منطقه عملیاتی شلمچه فرموندند ؛شبهای عملیات کربلای ۵ شبهای قدر این انقلاب است و انس با این عملیات شما را وارسته می کند ،هر کس آن را فراموش کند نامش از اردوگاه انقلاب خط می خورد.

فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا (س) گفت: لازمه پیروزی در عملیات، موفقیت در آزمون‌های روحی و معنوی، آمادگی‌های کامل جسمانی و بالابودن روحیه شهادت طلبی است.

اوصانلو با بیان اینکه در شرایط فعلی و کنونی جامعه وظیفه ما نیز ولایت مداری است، گفت:اکثر نیروهای لشکر عاشورا از رزمندگان اعزامی استان های آذربایجان غربی،آذربایجان شرقی ،اردبیل ،قزوین و زنجان بودند.

وی با تاکید بر اینکه عملیات کربلای ۵، مینیاتور تمام عملیات های ۸ سال دفاع مقدس محسوب می شود، افزود: غواصان با اینکه می دانستند عملیات های سختی برای دفاع از خاک و وطن پیش رو دارند اما لحظه ای عقب نشینی نداشتند و عکلیات های مختلفی تجربه کردند.

فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا (س)گفت: درس های کربلای ۵ همواره ماندگار است و وظیفه ما این است که این درس ها را الگوی خود قرار داده و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

اوصانلو گفت: نتیجه فعالیت غواصان، عملیات‌های مختلفی چون عملیات بدر، والفجر هشت، کربلای چهار، کربلای پنج، کربلای هشت است.

وی با بیان اینکه غواصان برای موفقیت در عملیات ، دوره های سخت و فشرده پشت سر گذاشتند گفت: لازمه پیروزی در عملیات، موفقیت در آزمون‌های روحی و معنوی، آمادگی‌های کامل جسمانی و بالابودن روحیه شهادت طلبی است که این امر اهمیت و حساسیت کار غواصی را نشان می‌دهد.

 در این مراسم از کتاب مصور که با موضوع معرفی غواصان گردان عاشورا با عنوان«دریادلان خط شکن »رونمایی وتعدادی از خانواده های شهدا تجلیل شدند.


9946940
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است