علمی فناوری 13:12 - 07 فروردین 1394
مسئول سیاسی بسیج دانشگاه شاهد در گفت‌وگو با فارس:
مسئول سیاسی بسیج دانشگاه شاهد با اشاره به حمله عربستان به یمن گفت: سازمان ملل باید از موضع منفعلانه خارج شود و عاجلانه به موضوع رسیدگی و جلوی کشتار مردم غیرنظامی و آزادی‌خواه یمن را بگیرد.

سازمان ملل جلوی تجاوز غیرقانونی عربستان به یمن را بگیرد/ضرورت برخورد فعال ایران، چین و روسیه

امید چوپانکاره مسئول سیاسی بسیج دانشگاه شاهد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن محکوم کردن حمله عربستان سعودی به یمن گفت: امروز حیاط خلوت سابق عربستان سعودی از سیاست‌های غلط و تبعیض آمیز دیکتاتور سابق یمن علی عبدالله صالح و منصور هادی رئیس جمهور دست‌نشانده، دست خوش تحولاتی تاریخ ساز است.

وی افزود: رژیم منحوس آل سعود که به هیچ کدام از اصول اولیه حقوق بشر پایبند نیست و حتی امروز خود مردم عربستان هم از ظلم و استبداد پادشاهان سعودی به تنگ آمده‌اند، بدون توجه به قوانین بین‌المللی و بدون داشتن هیچ گونه مجوزی از سازمان ملل و شورای امنیت، با هماهنگی استکبار جهانی و انگلیس خبیث به کشور مستقل یمن تجاوز نظامی انجام داده تا به زعم خود جلوی موج بیداری اسلامی و تشکیل یک حکومت مردم سالار و آزادی‌خواه مسلمان را بگیرد، غافل از اینکه ملت و مردم کشور خود، مترصد فرصتی جهت سرنگونی استبداد حاکم بر کشورشان هستند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: تجاوز نظامی عربستان سعودی و سایر کشورهای متحد با عربستان نظیر امارات متحده عربی، اردن، مصر و بحرین قطعا محکوم است و باید هر چه سریعتر به این تجاوز پایان داده شود.

وی با اشاره به سکوت شورای امنیت در برابر این تجاوز تصریح کرد: سازمان ملل باید از موضع منفعلانه خارج شود و عاجلانه به موضوع رسیدگی و جلوی کشتار مردم غیرنظامی و آزادی‌خواه یمن را بگیرد.

مسئول سیاسی بسیج دانشگاه شاهد یادآور شد: وزارت خارجه کشورمان نیز باید در رابطه با اقدام متجاوزانه عربستان فعال‌تر عمل کند. ایران، چین و روسیه باید با همکاری و هماهنگی با هم ضمن محکوم کردن این اقدام برای پایان دادن به این تجاوز از طریق دیپلماسی تلاش کنند.

چوبانکاره در ادامه گفت: عربستان سعودی با توجه به تجربه درگیری نظامی قبلی و شکست از حوثی‌ها خوب می‌داند که حریف این میدان نیست و به همین علت هم استراتژی حمله خود را صرفا بر اساس تجاوز هوایی قرار داده و نیروهای زمینی و دریایی خود را وارد عمل نکرده است.

وی افزود: به هر حال نه آل سعود و نه هیچ قدرت دیکتاتور دیگری نمی‌تواند جلوی موج بیداری اسلامی را بگیرد و دیر یا زود شاهد تشکیل حکومت‌های مستقل اسلامی و مردم سالار در منطقه خواهیم بود.

مسئول سیاسی بسیج دانشگاه شاهد در پایان تاکید کرد: مردم مسلمان یمن باید با حفظ اتحاد و همبستگی پاسخ دندان شکنی به سران مستبد و زیاده خواه آل سعود بدهند.


6101993
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۸۰ مورد IRC تمدید و صادر شده است
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رویداد «مانوین» ویژه صنایع خلاق و فرهنگی همزمان با رویداد «اینوتکس» از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاونت بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» از ۱۷ تا ۱۹ در سطح کشور توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با هماهنگی وزارت کشور تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: اجرای طرح مطالعاتی دستگاه پاکدم یا قلیان اکسیژن به صورت آزمایشی تحت نظارت وزارت بهداشت آغاز شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت:مدارس برای ارتقای جایگاه علمی و افزایش میانگین نمرات نهایی دانش آموزان باید اقدامات موثری انجام دهند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سنجش شایستگی های حرفه ای هنرجویان در شاخه تحصیلی فنی و حرفه ای نهم اردیبهشت ازساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از خصوصیات طب ایرانی آن است که سلامت انسان را در ارتباط با سلامت محیط می‌بیند یعنی اگر محیط ناسالم باشد سلامت انسان مختل می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت گفت: اورژانس های بیمارستان ها باید بازسازی شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است