وبگردی 16:31 - 02 آذر 1393
اخبار برگزیده فضای مجازی،
اولین شهربازی افغانستان +تصاویر، ویزای جعلی ۷۰ زائر ایرانی را سرگردان کرد، ابراهیم جعفری: بیشتر قربانیان داعش سنی اند، کریم انصاری فرد حین بازی فیفا 2014+ عکس، کریم انصاری فرد حین بازی فیفا 2014+ عکس

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی سال 93 را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.



اولین شهربازی افغانستان +تصاویر

به گزارش فرارو اولین شهربازی افغانستان با نام "پارک شهر" با وسایل و تجهیزات پیشرفته بازی در کابل به بهره برداری رسید. این شهربازی در محوطه ای که سیم های خاردار در اطراف آن کشیده شده تحت تدابیر امنیتی پلیس کابل قرار دارد و در روزهای تعطیل پذیرای خانواده‌هایی است که برای تفریح به آنجا می‌آیند.















شیخ نمر به "قطع گردن با شمشیر" محکوم شد

به گزارش ایسنا دادستان کل عربستان سعودی، در دادخواست خود علیه رهبر مذهبی شیعیان عربستان تقاضا کرده بود که اعدام نمر باقر النمر به شیوه‌ فجیع‌تری صورت گیرد: این که ابتدا سر از بدن او جدا ‌شود و سپس پیکر بی‌سرش، در چهارراه‌های اصلی شهر به نمایش همگان در آید.قضات "دادگاه ویژه جزایی عربستان"، ولی به بریدن سر این واعظ با شمشیر رای دادند. در دادخواست دادستان، از این واعظ به عنوان "یاغی" و رهبر جنبش اعتراضی شیعیان در مناطق سنی‌نشین شرق این کشور، نام برده شده است.پس از صدور رای، صدها تن از هواداران النمر در شهر زادگاه این واعظ، به خیابان‌ها رفتند و دست به تظاهرات زدند. نمر النمر، در میان جوانان شیعه عربستان که بیشتر در مناطق نفت‌خیز شرق این کشور ساکن هستند، از نفوذ چشمگیری برخوردار است.شیعیان تنها ۱۵ درصد کل جمعیت مسلمان سنی‌مذهب این شیخ‌نشین را تشکیل می‌دهند. در عربستان سعودی، برپایی تظاهرات ممنوع است.



شوهرم خوشتیپ نیست، طلاق می‌خواهم!

به گزارش ابتکار، چندی پیش زن جوان با مراجعه به دادگاه خانواده پس از درخواست طلاق به قاضی گفت: آقای قاضی شوهرم اصلا خوش لباس و خوش تیپ نیست و هرچه با او صحبت می‌کنم که طرز لباس پوشیدنش را عوض کند فایده ای ندارد.وی ادامه داد: یکسال است که با محمد ازدواج کرده ام ولی در مدت این یکسال سعی کرده ام با او به بیرون نروم و در انزار عمومی ظاهر نشوم. او اصلا قشنگ لباس نمی‌پوشد و هربار هم من برایش لباس می‌خرم اصلا نمی‌پوشد.زن جوان گفت: شوهرم فقط لباس هایی را که خودش می‌خرد می‌پوشد و همین باعث می‌شود که من از نوع لباس پوشیدنش خجالت بکشم. هرچه با او صحبت می‌کنم و دعوا می‌کنم فایده ندارد و اصلا به نظرم اهمیتی نمی‌دهد. برای همین دیگر خسته شدم و طلاق می‌خواهم.پس از صحبت های این زن شوهر وی به دادگاه احضار شد تا قاضی صحبت های او را نیز بشنود.



ویزای جعلی ۷۰ زائر ایرانی را سرگردان کرد

به گزارش فارس،محسن نظافتی گفت: ایامی مانند اربعین حسینی که آمار استقبال زائران برای سفر به عتبات عالیات افزایش چشمگیری دارد زمان مناسبی برای سوء استفاده دلالان است که با دادن وعده‌هایی مانند اخذ ویزا در کمترین زمان و ارزان‌ترین قیمت زائران را سرگردان می‌کنند.وی ادامه داد: هم اکنون ساماندهی زائران اربعین از طریق یک‌هزار و 700 کارگزاری مجاز سازمان حج و زیارت در حال انجام است اما متأسفانه باز هم شاهد هستیم که عده‌ای برای دریافت ویزای خود به دلالانی که بیشتر در اطراف سفارتخانه‌ها حضور دارند، مراجعه می‌کنند.مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود: متأسفانه روز گذشته 70 نفر از زائران ایرانی که وارد فرودگاه نجف شده بودند به دلیل داشتن ویزای جعلی در فرودگاه گرفتار و جریمه شدند که با رایزنی‌های انجام شده سعی کردیم مشکل آنها را حل کنیم و آنها با پرداخت 81 دلار دیگر در فرودگاه ویزای اضطراری کشور عراق را دریافت کردند.نظافتی افزود: زائران و متقاضیان سفر به عتبات عالیات باید هشیار باشند که با وجود کارگزاری‌های مجاز سازمان حج در سطح هر استان و شهر به دلال‌ها مراجعه نکنند چراکه علی رغم اینکه در فرودگاه سرگردان می‌شوند مجبور می‌شوند دوباره هزینه‌های زیادی را متحمل شوند.



ابراهیم جعفری: بیشتر قربانیان داعش سنی اند

به گزارش واحد مرکزی خبر، ابراهیم جعفری در کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه اسلام که در قم در حال برگزاری است، افزود: همه باید ابعاد مختلف این حرکات وحشیانه را بشناسند و قبل از آن باید ابعاد حقیقت اسلام را بشناسند ؛ چرا که مسلمانان به هیچ عنوان با این جریان تکفیری موافق نیستند.وزیر امورخارجه عراق گفت: شناخت ما نسبت به انسان یک شناخت واقعی است و خداوند هرگز برتری قومی بر قوم دیگر را نپذیرفته و همه انسانها را یکسان آفریده است.ابراهیم جعفری افزود: الآن داعش می آید خون مسلمانان را مباح می داند در عراق چه جنایاتی می کند و بعد از حوادث 11 سپتامبر، درخیلی از کشورهای آسیایی لانه هایی ایجاد کرده اند که مسلمانان را مورد هدف قرار دهند تا با عنوان اسلام به هرجنایتی دست بزنند درحالیکه اسلام مبری از اینها است.وزیر امورخارجه عراق در ادامه افزود: همه جهان اسلام باید از اسلام واقعی سخن بگویند امروز در استانهای عراق جنایتهایی مرتکب شدند، در استانهای سنی نشین اهل تسنن از داعش تنفر دارند و حتی اکثریت افرادی که توسط داعش کشته شدند سنی بودند.



کریم انصاری فرد حین بازی فیفا 2014+ عکس

کریم انصاری فرد بازیکن تیم اوساسونا تصویری از خود به همراه جواد نکونام در حین بازی کردن با کنسول منتشر کرد.







زنان در معرض آلودگی به مواد مخدر

به گزارش مهر، رییس هیات مدیره شبکه اعتیاد استان با تاکید بر این موضوع که بسیاری از آسیب های اجتماعی در کشور شکلی زنانه به خود گرفته اند، بیان کرد: ریشه بسیاری از مسائل اجتماعی در سیاست گذاری های نادرست قرار دارد و متاسفانه در کشور ما در زمینه قوانین مدون و مناسب حال بانوان ضعف بزرگی به چشم می خورد.وی نبود اعتماد به نفس در بین زنان را یکی از دلایل مهم گرایش آنها به مواد مخدر دانست و اضافه کرد: زنان ما به دلایل فرهنگی و ضعف سیستم آموزشی و تربیتی به خودباوری نرسیده و هرچند سطح تحصیلات آنها افزایش یافته اما هنوز با مشکل کمبود اعتماد به نفس رو به رو هستند.رحیمیان ادامه داد: کمبود اعتماد به نفس در کنار عواملی چون نداشتن نشاط اجتماعی، پر نشدن اوقات فراغت، برآورده نشدن انتظارات از جامعه و بیکاری با وجود داشتن مدارک دانشگاهی از مهم ترین دلایل رشد مصرف مواد مخدر در بین بانوان می باشد.رحیمیان ضعف اطلاعات عمومی را از دیگر عوامل برشمرد و افزود: بسیاری از زنان همچون مردان هیچ اطلاعی در مورد عواقب مصرف مواد مخدر نداشته و گاهی برای لاغری و زیبایی از ماده مخدری چون شیشه استفاده می کنند.وی با تاکید بر جزیره ای نگاه نکردن به معضل اعتیاد بانوان، اضافه کرد: اگر زنان ما معتاد شده اند تنها به دلیل رواج طلاق در جامعه و کلیشه طلاق، اعتیاد می آورد؛ نیست و برای حل مشکل نیاز به نگاهی همه جانبه می باشد، چراکه بسیاری از زنان معتاد هرگز طلاق را تجربه نکرده اند.

شغل نویسنده داستان برای کلیپ عروسی!+عکس







باز هم اصلاح طلبان شورای شهر یک انتخاب دیگر را باختند/ کاشانی خزانه دار شد

نسیم آنلاین نوشت،حبیب کاشانی خزانه‌دار شورای شهر تهران شد. در نشست غیرعلنی امروز شورای شهر تهران حبیب کاشانی با ۱۵ رای خزانه‌دار شورا شد. همچنین ولی‌الله شجاع‌پوریان کاندیدای دیگر خزانه‌داری با کسب ۱۲ رای این سمت را به کاشانی واگذار کرد.



تکذیب فحاشی و درآوردن صدای مرغ و خروس توسط ملی پوشان والیبال

 حاشیه از آنجا شروع شد که خبر رسید در بازی روز چهارشنبه میزان مقابل پیکان؛ دیداری که در شهر مشهد برگزار شد، کری بازیکنان دو تیم به درگیری لفظی کشیده شده است. دیداری که اتفاقاً بازیکنان ملی‌پوش هم در آن حضور داشتند. حتی خبر رسیده که کار به فحاشی و دادن الفاظ رکیک هم کشیده شد اما وقتی با سید والیبال ایران تماس گرفتیم، او همه این‌ها را تکذیب کرد و گفت: «فحاشی که نه اما کری داشتیم.»سید معتقد است: «در بازی چهارشنبه کسی الفاظ زشتی استفاده نکرد. تنها کری‌خوانی بود و بس. البته کری‌خوانی را هم یکی از بازیکنان مشهد شروع کرد. حتی من به او گفتم این کار را نکن زشت است. وگرنه خودم اول کری‌خوان‌ها هستم. حتی یکی، دو تا از بچه‌های ما عادت دارند وقتی امتیاز می‌گیرند سر و صدا می‌کنند. حتی در تیم‌ملی هم این‌طوری هستند. مهدوی به من تذکر داد و گفت مگر نگفتی کری‌خوانی نباشد، خودت به آنها بگو. من هم قبول کردم اما به مهدوی هم گفتم مدل کارشان این‌جوری است اما حساسیتی که آنها به وجود آوردند کری‌خوانی را رودررو کرد.» به نظر او حساسیت بازی، این اتفاقات را رقم زد: «من به شخصه معتقدم به خاطر حساسیت بازی این اتفاقات رخ داد چرا که نتیجه این بازی قهرمان نیم‌فصل یا حتی مجموع دور رفت و برگشت را رقم می‌زد. همه این مسائل فشار زیادی را به بازیکنان آورد. بازی حساسی بود که دست به ‌دست هم داد تا حساس‌تر شود.» سرعتی‌زن ملی‌پوش پیکان انداختن آشغال را در زمین تأیید می‌کند: «آن روز همه‌جوره آشغالی را تماشاگران به زمین ریختند. از هسته خرما و تمبر هندی گرفته تا پوست تخمه و تخمه. حتی کار به جایی رسید که وقتی می‌خواستم سرویس بزنم، دیگر به ناظر نمی‌گفتم و خودم آنها را کنار می‌زدم تا لیز نخورم. آخر مسابقه هم سیب بزرگی را به طرف من پرتاب کردند.»سید اشتباهات داوری را هم بی‌تأثیر نمی‌داند: «اشتباهات داوری هم مزید بر علت شد. وقتی بازی 14-11 بود داور با اشتباه کوچکی که کرد همه بازیکنان را به خنده انداخت. البته او هم می‌خواست با اعتراضاتی که به کارش می‌شود، جبران کند. با اینکه بازیکن مشهدی به تور خورد و خطا شد و خودش هم قبول داشت اما داور می‌گفت فول نشده. بالاخره بعضی جاها به نفع و ضرر ما سوت زد و بعضی جاها به نفع میزانی‌ها.» شاید نکته‌ای که او را بیشتر ناراحت کرده، حرف‌های مهدی مهدوی پاسور دوم تیم‌ملی است. سرعتی‌زن پیکان می‌گوید: «مهدوی بازیکن حرفه‌ای است که نباید این حرف‌ها را بزند. من با شنیدن این حرف خیلی ناراحت شدم. اصلاً تقلید صدای مرغ و خروس در بازی واقعیت ندارد. حتی اگر هم واقعیت داشت، نباید مهدوی هم‌تیم‌هایش را به این شکل خطاب کند. شاید هم او عصبانی بوده چرا که بازی مهمی را در خانه‌شان باخته‌اند اما من حتماً با او تماس می‌گیرم. چهارشنبه آنقدر سر و صدا در سالن زیاد بود که صدا به صدا نمی‌رسید. حالا ما صدای مرغ و خروس هم درمی‌آوردیم چه کسی می‌شنید؟ امیدوارم خودش اعتراف کند که اشتباه کرده است. به نظرم نباید همه چیز رسانه‌ای شود تا وجهه والیبال خراب نشود. این‌طوری تنها والیبال از چشم مردم می‌افتد.» او ادعای رضا مؤمنی‌مقدم سرمربی میزان درباره آمدن به وسط زمین برای اعتراض را رد می‌کند: «من دو، سه باری برای میانجیگری به زمین آمدم نه اعتراض. آمدم تا بچه‌ها را کنار بکشم و بازی ادامه پیدا کند. فکر می‌کنم آقای مؤمنی‌مقدم هنوز تجربه زیادی ندارد که درباره این مسائل صحبت می‌کند که نباید صحبت کند. باید به مسائل فنی تیمش بپردازد.»



احمدی‌نژاد نمی‌تواند با برند اصولگرایی به انتخابات وارد شود

به گزارش ایلنا، محسن کوهکن عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این سوال که برخی‌ها معتقدند که جریان اصولگرایی به تندروها، جبهه پایداری و حامیان احمدی‌نژاد متمایل شده است، آیا شما این مسئله را قبول دارید؟ عنوان کرد: در هر تفکر و جریانی تندروها وجود دارند ولی باید بگویم که اعتقاد ندارم جریان اصولگرایی به سمت تندروها گام برداشته است.کوهکن درباره احمدی‌نژاد نیز گفت: آقای احمدی‌نژاد با حلقه همراهانش هیچ‌گاه اعتقاد نداشت که اصولگراست و اینکه ایشان بخواهد برای انتخابات مجلس با برند اصولگرایی وارد شود، یک بحث مجزاست.



بدهی 8000 میلیاردی سه بانک به بانک مرکزی


به گزارش ایسنا، درحالی بانکهای سپه، ملی و شرکت دولتی پست بانک سه بانک تجاری کشور را تشکیل می دهند که بنابر ارقام تایید شده بانک مرکزی میزان بدهی آنها به این بانک در شهریور ماه امسال به بیش از 8000 میلیارد تومان رسیده که نسبت به شهریورماه سال گذشته 36 درصد و نسبت به اسفند قبل 203 درصد رشد دارد.این درحالی است که این سه بانک در مجموع حدود 14 هزار و 605 میلیارد تومان نزد بانک مرکزی سپرده دارند.همچنین بخش های دولتی بیش از 25 هزار و 660 میلیارد تومان به بانکهای تجاری بدهکارند که بالغ بر 23 هزار و 700 میلیارد تومان آن به دولت و نزدیک به 2000 میلیارد تومان به شرکت ها و موسسات دولتی اختصاص دارد.طلب بانکهای تجاری از بخش های غیر دولتی نیز تا پایان نیمه اول امسال نزدیک به 88 هزار میلیارد تومان است.در بخش بدهی های این بانکها هم وام ها و سپرده های بخش دولتی سهم حدود 11 هزار و 800 میلیارد تومانی دارد.



انتهای پیام /




5251085
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وابستگی امنیتی به سایر دولت‌ها هرچند ممکن است در کوتاه‌مدت ایجاد بازدارندگی کند اما در بلندمدت تأمین‌کننده امنیت دولت‌ها نیست.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تحرکات دشمن بعد از عملیات «فتح ۱» بر پایه این تحلیل انجام می‌گرفت که در صورت عدم مقابله جدی، قوای نظامی ایران با تقویت نیرو به سمت ازمر و سپس سلیمانیه پیشروی خواهند کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» از زمانی که استفاده از اسکناس در دنیا مطرح شد و تاکنون نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، تغییر‌ها و اتفاقات عجیب و غریبی در این خصوص رخ داده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وقتی به آسمان شب نگاه می‌کنیم، ستاره‌ها و صورت‌های فلکی آشنا را می‌بینیم که هزاران سال قابل مشاهده بوده‌اند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» شواهد متعددی از نقض ادعای رژیم صهیونیستی درباره رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایرانی منتشر شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» روزگاری که گرمای خانه و آشپزخانه با چراغ‌های نفت‌سوز تامین می‌شد، یکی از مشاغل تهران قدیم نفت‌فروشی بود که اکنون تقریبا منسوخ شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از زنان، منظور از تاب‌آوری را تحمل چالش‌های فردی و خانوادگی و سازگاری با سختی‌ها، درد‌ها و رنج‌های طاقت‌فرسای زندگی می‌دانند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» دلیل سکوت نتانیاهو، تفکر استراتژیک وی نسبت به وضعیت موجود نیست این سکوت ریشه در شوک ناشی از شکستی سنگین دارد که تصور آن را نمی‌کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» با انتشار خبر جمع‌آوری کارت سوخت پمپ بنزین‌ها سوالاتی در ذهن شهروندان ایجاد شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» پاشنهٔ جنگ‌ها اصولاً بر بیشینه کردن تلفات و آسیب به حریف چرخیده و می‌چرخد اما ایران در عملیات «وعدهٔ صادق» از شیوهٔ جنگ جوانمردانه رونمایی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است