اجتماعی 10:27 - 10 مهر 1393
سرهنگ محمدیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: 3 مرد آفریقایی که با شگرد فروش دلار سیاه در پایتخت کلاهبرداری می‌کردند،‌ توسط ماموران پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، ضمن اشاره به دستگیری 3 کلاهبردار آفریقایی که از کشور مالی به پایتخت ایران سفر کرده بودند، اظهار داشت: مدت‌ها پیش ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ متوجه شدند که کلاهبردارنی آفریقایی در به تهران سفر کرده‌اند و با ترفندی به نام دلار سیاه اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند.

 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی پس از روز‌ها تلاش و جستجو و همچنین جمع کردن مدارک و مستندات، موفق شدند طی عملیاتی این کلاهبردارن سیاه پوست را که 3 نفر بودند، در یکی از هتل‌های مرکزی تهران شناسایی و دستگیر کنند.

 

این مقام مسئول انتظامی به شیوه کلاهبرداری این 3 سیاه پوست اشاره کرد و گفت: این افراد با ورود به بازار و مناطقی که دلار و ارز رد و بدل می‌شود، به دنبال افرادی در خیابان‌ها هستند که به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند و بعد اعلام می‌کنند مقداری دلار سیاه دارند که اگر در بین دلار اصلی و تمیز قرار گیرد تغییر رنگ می‌دهد و هماهنند دلارهای اصلی شده و قابلیت استفاده پیدا می‌کنند.

 

وی افزود: کلاهبردارن در این روش طعمه‌های خود به داخل دفتر خود کشانده و با گرفتن دلار‌های اصلی جهت تست، با تعویض دلار‌های تقلبی و استفاده از یک محمول می‌گویند: چند ساعت دیگر این محمول اثر خود را  می‌گذارد و می‌توانید دلاری با پائین ترین قیمت ممکن داشته باشید ولی طعمه فریب خورده پس از خروج از دفتر پس از ساعت‌ها متوجه کلاهبرداری می‌شود.

 

سرهنگ محمدیان تاکید کرد: کلاهبرداران دلارهای سیاه در ایران پرونده‌ای نداشته‌اند ولی در طول یک سال سه بار کلاهبرداری انجام داده و از کشور خارج شدند.آنها ممکن است در کشورهای مختلف پرونده داشته باشند که از طریق پلیس اینترپل پیگیری می‌شوند.

 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: این پرونده تاکنون دو شاکی داشته که حدود 800 میلیون مال خود را از دست داده‌اند.

 

این مقام مسئول انتظامی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران دلارهای سیاه در ایران مرتکب جرم شدند و مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران مجازات می‌شوند.

 

انتهای پیام/


4855003
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است