استانی 14:42 - 26 مرداد 1397

فرهنگ عمومی صرفادربرگزاری جلسات خلاصه می‌شود/مهندسی فرهنگی نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عزیزی ظهر جمعه در مراسم نشست اصحاب فرهنگ و هنر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه استان زنجان مهد فرهنگ و هنر است و شهر ابهر بزرگان فرهنگی و هنری بسیاری دارد، افزود: قدمت بالا و عمق فرهنگ و هنر در این استان دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر و خرمدره و سلطانیه با اشاره به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد در مورد مسائل فرهنگی و هنری شهرستان، ادامه داد: متأسفانه دستور وزیر با عدم تخصیص اعتبار مواجه بود که امیدواریم با حضور وی در این شهرستان به تحقق یابد.

عزیزی بابیان اینکه متأسفانه در اجرای برنامه‌های فرهنگی هیچ مهندسی فرهنگی نداریم و هرکدام از دستگاه‌های فرهنگی به سمتی حرکت می‌کنند که هم‌سو نیستند، گفت: این در حالی است که هنر و فرهنگ می‌تواند در یکپارچه کردن جامعه مؤثر باشد و بحث فرهنگ و هنر نیازمند یک بسیج عمومی است.

وی ادامه داد: جای تاسف است که شهرستانهایی که در ۲۰۰ کیلومتری پایتخت قرار دارند، از کم‌ترین امکانات هنری برخوردار هستند و بعضا در برخی از هزینه‌های هنری گرفتار می‌شوند و نمی‌توانند از پس آن بر بیایند.

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه افزود: کتابخانه مرکزی ابهر در شرف تخریب است و هر آن ممکن است حادثه‌ای را بیافریند، به طوری که ‌شورای فنی این شهرستان حضور افراد را در این کتابخانه خطرناک اعلام کرده است.

عزیزی  ادامه داد: شهرستان سلطانیه باسابقه ۶ ساله شهرستان بودن هنوز اداره فرهنگ و ارشاد ندارد و از نیازهای اساسی آن شهرستان است.

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر خرمدره و سلطانیه تأکید کرد: فرهنگ عمومی ما صرفاً در جلسات خلاصه می‌شود و نتوانسته ایم آن را به کف جامعه بکشانیم.

عزیزی با اشاره به اینکه اولین کشور در تولید قانون هستیم، افزود: هر موضوعی نیاز به قانون کردن نیست و باید به مسائل اصلی و کار کارشناسی کشور برسیم.

وی در ادامه تصریح کرد: فرهنگ می‌تواند در یکپارچه کردن جامعه مؤثر باشد.


9877077
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است