استانی 11:33 - 07 تیر 1396
مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر داد:
زاهدان - مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: پیش نویس تفاهم نامه مشترک حفاظت و مدیریت پایدار تالاب بین المللی هامون تدوین شده است.

تدوین پیش‌نویس تفاهم‌نامه مدیریت پایدار تالاب هامون

نیره پورملائی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: پیش نویس تفاهم نامه مشترک حفاظت و مدیریت پایدار تالاب بین المللی هامون به مرحله نهایی نزدیک شد.

وی افزوذ: پس از برگزاری ۴ کارگاه  فرابخشی مدیریت یکپارچه تالاب هامون با مشارکت دستگاه های اجرایی ذیربط و جوامع محلی از جمله بهره برداران این تالاب و سپس تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان سیستان و بلوچستان، تدوین تفاهم نامه مذکور گامی مهم در اجرای برنامه مدیریت زیست بومی تالاب هامون است.

وی ادامه داد: زمان آن فرا رسیده تا با تقویت همکاری های دستگاه های اجرایی مرتبط با احیای تالاب هامون با آن به عنوان یک اکو سیستم واحد رفتار شود چرا که یک برنامه مدیریتی قوی بر مشارکت آحاد افراد جوامع محلی و کلیه ذی نفعان تالاب از طریق تصمیم گیری و تصمیم سازی تاکید می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تفاهم نامه مذکور را ضمانت اجرایی برنامه مدیریت یکپارچه تالاب هامون دانست و به کارگیری  رویکرد مشارکتی را  زمینه مناسبی برای همگرایی کلیه ذینفعان در فرآیند مدیریت تالاب‌ هامون معرفی کرد.

وی خاطر نشان کرد: مقرر شده است فرمانداران منطقه سیستان و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط، نظرات پیشنهادی و تکمیلی خود را در خصوص تفاهم نامه مشترک، ظرف مدت یک هفته اعلام و پس از اعمال نظرات، تفاهم نامه مذکور طی یک مراسم رسمی امضاء و مبادله شود.


9209273
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است