استانی 11:12 - 01 مرداد 1393
معاون فرمانداری ویژه آبادان:
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان گفت: نماز جمعه سبب روشنگری مردم و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان می‌شود.

نماز جمعه سبب روشنگری مردم و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سید محمد مولوی امروز در جلسه هماهنگی بزرگداشت سالروز تاسیس نهاد مقدس نماز جمعه در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان اظهار داشت: در پنجم مرداد ماه سال 1358 نخستین نماز جمعه کشورمان به دستور امام راحل در تهران و به امامت آیت‌الله طالقانی از مبارزان صدر انقلاب برگزار شد.

وی اظهار کرد: این حرکت سرآغاز برپایی آئین‌های نماز جمعه در سراسر کشور به عنوان یک شجره طیبه بود.

وی تصریح کرد: فرهنگ سازی جهت حضور حداکثری و موثر‌تر جوانان در نماز جمعه مهم‌ترین برنامه این نهاد به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: نماز جمعه جهت گیری درست سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مردم را تعیین می‌کند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان از تهذیب نفس، دعوت به تقوا و مسائل فرهنگی عقیدتی و آموزشی به عنوان رسالت‌های اصلی نماز جمعه نام برد و گفت: نماز جمعه همچنین سبب تحکیم وحدت جامعه، خنثی سازی توطئه‌های دشمنان و تحقق بخشیدن به حضور مردم در صحنه‌های مختلف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آبادان از شهرهای پیشرو در اقامه نماز جمعه در سطح کشور است افزود: مرحوم آیت الله جمی از نادر‌ترین امامام جمعه کشور بود که در دوران دفاع مقدس و در زیر حملات زمینی و هوایی دشمن لحظه‌ای شهر را ترک نکرد و در کنار رزمندگان نماز را برپا می‌داشت.

وی اظهار کرد: تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی شهر باید دست در دست یکدیگر داده و در جهت هر چه پربار‌تر برگزار شدن برنامه‌های خاص این روز تلاش کنند.

وی با اشاره به در پیش‌رو بودن راهپیمایی روز قدس در جمعه هفته جاری، بر لزوم حضور گسترده و حماسی مردم و مسئولان آبادان در این راهپیمایی و در حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین تاکید کرد.

به گفته وی فرهنگ سازی از طریق صدا و سیما و سایر رسانه‌ها، مشارکت و حضور گسترده حوزه‌های علمیه و ادارات در نماز جمعه، انجام گفت‌وگوهای تلویزیونی با موضوعیت اقامه نماز جمعه و آثار و برکات آن، برگزاری نمایشگاه از فعالیتهای ستاد اقامه نماز جمعه در یک سال اخیر در محل مصلی، تجلیل از جوانان، پیشکسوتان و خادمان فعال در ستاد نماز جمعه، تقدیر از دستگاه‌هایی که با ستاد اقامه نماز جمعه همکاری دارند، ارسال پیامک با مضامین مربوطه، فراخوان مقاله نویسی با موضوعیت نماز، تلاش در جهت جلب مشارکت‌های مردمی و نامگذاری یکی از میادین شهر به نام مصلی و یا نام‌های مرتبط بخشی از برنامه‌های قابل اجرا در بزرگداشت سالروز تاسیس نهاد مقدس نماز جمعه در آبادان به شمار می‌رود.

وی همچنین از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا از نوع و کیفیت فعالیت‌های انجام شده توسط دستگاه‌های اجرایی در این رابطه یک ارزیابی کلی صورت گرفته و نتیجه این ارزیابی به فرمانداری ویژه آبادان ارائه شود.


4305971
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است