اقتصادی 14:36 - 10 بهمن 1393
مدیرعامل شرکت پشتیبانی اموردام خبر داد
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام از اشباع سردخانه‌ها از ذخیره گوشت مرغ خبر داد و گفت: برای ایجاد تعادل عرضه و تقاضا و جلوگیری از زیان احتمالی مرغداران باید هفت تا 10 درصد از جوجه ریزی در مرغداری‌ها کاهش یابد.

اشباع سرخانه‌ها از ذخیره مرغ/ پبگیری برای کاهش جوجه‌ریزی

مصطفی یاسایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام در راستای وظایف تنظیم بازاری خود در حوزه مواد پروتئینی، همواره از مرغداران حمایت لازم را انجام داده است؛ به گونه‌ای که با ابلاغ دستورالعمل خرید گوشت مرغ منجمد کارتنی داخلی به کلیه نمایندگی‌های خود در استان‌ها، نسبت به خرید و جمع آوری تولید مازاد متناسب با ظرفیت نگهداری اقدام کرده است و علیرغم وجود ذخایر مطلوب در پایان امسال، برای ابتدای سال آینده نیز خرید گوشت مرغ مازاد مصرف را ادامه داده است و در حال حاضر نیز از تمام فضای سردخانه‌ای کشور (بخش خصوصی و دولتی) برای ذخیره کالای مذکور استفاده کرده است.

وی خطاب به مرغداران خواستار شد با وضعیت کنونی تولید، ذخایر و بازار گوشت مرغ، همچنان ضرورت کاهش جوجه ریزی و مدیریت آن برای ایجاد تعادل عرضه و تقاضا احساس می‌شود و برای جلوگیری از زیان احتمالی تولیدکنندگان پیشنهاد می‌شود مرغداران جوجه‌ریزی در سالن‌های پرورشی خود را حداقل هفت تا 10 درصد کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی اموردام اظهارکرد: با توجه به وضعیت فعلی تولید گوشت مرغ و موجودی مطلوب ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام، پیش بینی می‌شود تقاضای جدیدی در ایام پایانی سال وجود نداشته باشد؛ بنابراین باید برنامه‌ریزی صحیح و منسجمی برای مدیریت تولید و جوجه‌ریزی اتخاذ شود.

یاسایی افزود: در این راستا میزان عرضه گوشت مرغ به بازار از سوی این شرکت حدود 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است و عرضه حدود 2000 تن گوشت مرغ در بورس کالای کشاورزی نیز صرفا در همین جهت و برای آغاز معرفی این کالا به عنوان کالایی قابل عرضه در بورس انجام شده که در مقایسه با حجم تقاضای بازار عدد ناچیزی است.

صادرات 56 هزار تنی گوشت مرغ

وی در زمینه صادرات گوشت مرغ نیز گفت: برنامه راهبردی این شرکت حمایت از تولید، بازار رسانی و توسعه صادرات گوشت مرغ است و در این راستا حدود 56 هزار تن گوشت، آلایش و قطعات مرغ طی 9 ماهه امسال صادر شده است. از سوی دیگر خرید گوشت مرغ منجمد کارتنی داخلی نیز با رویکرد صادراتی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی اموردام اعلام کرد: با توجه به نقش این شرکت در تنظیم بازار گوشت مرغ همواره تلاش شده با مدیریت عرضه و تقاضا، اقدامات لازم برای ایجاد تعادل در بازار انجام شود؛ به گونه ای که ضمن تثبیت قیمت به منظور حمایت از مصر‌ف‌کنندگان، منافع تولیدکنندگان نیز حفظ شود.

انتهای پیام


5734770
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر سیاست‌های اخیر وزارت جهاد در راستای تنظیم بازار، صادرات مستمر مرغ به عنوان راهکار اساسی برای بالا نگه داشتن تولید مرغ، استفاده از حداکثر ظرفیت واحد‌های مرغداری و ایجاد ارزآوری باید در دستور کار قرار گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ابر پروژه اومااویا که با حضور رئیس جمهور و و زیر نیرو در سریلانکا افتتاح شد، گامی برای توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و رسیدن به هدف ۵ میلیارد دلاری بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: طی پنجشنبه همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت مانند کوهنوردی و دره‌نوردی خطرناک است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، بنگاهداری بانک‌ها توان بخش واقعی اقتصاد را در بحث رشد تولید کوچک خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تا امروز تعداد مجوز‌های تبدیل شده به شناسه یکتا از مرز ۴۲۷ هزار گذشت و استان لرستان و سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه صدرنشین هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور تشدید می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو گفت: برآورد ما افزایش دوبرابری میزان قرارداد‌های تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ نسبت به دوره‌ قبل است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان توسعه تجارت گفت: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است