بین‌الملل 15:07 - 06 مهر 1400

فرانسه برای ۳ کشور آفریقای شمالی محدودیت روادید قائل می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، «گابریل آتال» سخنگوی دولت پاریس در گفتگو با رادیو اروپا، از تصمیم فرانسه برای کاهش صدور روادید برای اتباع سه کشور الجزایر، تونس و مراکش خبر داد و علت این امر را سهل انگاری مستعمره های سابق فرانسه برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی عنوان کرد.

به گفته این مقام فرانسوی، چنین تصمیمی بی سابقه و در عین حال ضروری است. این در حالی است که مهاجرت یکی از مسائل کلیدی کارزار انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال ۲۰۲۲ تلقی می شود.

برای الجزایر و مراکش، میزان روادید به نصف سقف تعیین شده در ۲۰۲۰ کاهش می یابد حال آنکه برای تونس این رقم به یک سوم کاهش پیدا خواهد کرد.

این در حالی است که «مارین لوپن» رهبر حزب راستگرای افراطی فرانسه، روز گذشته مدعی شد: اگر در انتخابات ۲۰۲۲ میلادی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوم، خواستار برگزاری همه پرسی درباره محدود کردن مهاجرت خواهم شد.

وی در ادامه این ادعا افزود: همه پرسی تدابیر محدود کننده‌ای را برای ورود به خاک فرانسه و اخذ ملیت فرانسوی پیشنهاد خواهد کرد و همین طور به شهروندان فرانسوی اولویت دسترسی به خانه های ارزان، شغل و مزایای تامین اجتماعی را خواهد داد. هدف اصلی از برگزاری این همه پرسی، قانونمند کردن مهاجرت خواهد بود.


11248124
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر از هفتم اکتبر تا کنون خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که اوکراین محدودیت زیادی درباره پوشش رسانه‌ای جنگ اعمال می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا مدعی شد انتخابات ریاست جمهوری نوامبر (آبان) نقش کلیدی در پایان دادن به جنگ اوکراین دارد و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه احتمالا منتظر نتایج این انتخابات است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عناصر اشغالگر رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته دست کم ۲۵ فلسطینی از جمله یک کودک و اسرای سابق را از کرانه باختری بازداشت کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس حزب راست افراطی فرانسه اعلام کرد که دولت پاریس برای جبران اشتباهات خود در جیب مردم دست می‌برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر لتونی تصریح کرد: اعضای ناتو هنوز آمادگی کافی برای مذاکره بر سر اعزام نیرو به اوکراین را ندارند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شرکت‌های خارجی که پس از جنگ اوکراین از روسیه خارج شدند، تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ضرر کرده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات همتای آمریکایی خود علیه طرح خط لوله انتقال گاز ایران گفت: سیاست اسلام‌آباد در پیشبرد این پروژه روشن است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان جهانی بهداشت از افزایش آزار و اذیت در فضای مجازی در سطح جهان خبر داد و آن را زنگ خطری برای جوامع دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری رژیم صهیونیستی ظهر امروز (پنج‌شنبه) از حمله موشکی شدید از خاک لبنان به شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است