استانی 10:00 - 08 مهر 1399
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مطرح کرد:
ایسنا/خراسان شمالی معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: متاسفانه مراکز غیردولتی این استان برای بکارگیری ناشنوایان خودداری می کنند.

خودداری مراکز غیردولتی خراسان شمالی برای بکارگیری ناشنوایان استان

هاشمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات ناشنوایان خراسان شمالی اشتغال آن ها است، اظهارکرد: مراکز غیردولتی به عنوان مثال شرکت های خصوصی و یا کارخانجات کمتر ناشنوایان را برای انجام کار پذیرش می کنند.

وی افزود: البته برای پذیرش ناشنوایان در دستگاه های دولتی قانونی وجود دارد که طبق آن سه درصد از استخدام در دستگاه ها باید از معلولان باشد که طی دو سه سال گذشته به این امر خوب پرداخته شده است.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر تعداد زیادی از ناشنوایان تحصیلات خود را به پایان رسانده اند اما بیکار هستند و نیاز به یک شغل برای تامین معاش خود هستند.

وی در ادامه با اشاره به عمل کاشت حلزون گوش گفت: برای کاشت حلزون گوش مبلغ حدود ۳۰ میلیون تومان نیاز است، اما بخش عمده این هزینه توسط یک مرکز خیریه پرداخت می شود که فقط حدود شش میلیون تومان باقی می ماند که مددجو باید آن را پرداخت کند که در پرداخت این هزینه بهزیستی نیز کمک خواهد کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: زمان طلایی کاشت حلزون در مددجویان ناشنوا سه تا چهارسالگی است.

به گفته وی سه هزار و ۴۲۰ مددجویای ناشنوا تحت پوشش این اداره کل است که بیشترین علت به وجود آمدن به مشکل، مشکلات مادرزادی است.

انتهای پیام


10739401
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است