استانی 13:59 - 28 آبان 1397

ماموریت امسال بسیج خدمت رسانی است/عبور از بحران ها با فرهنگ بسیج

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ الیاس گل محمدزاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج با بیان این مطلب ابراز داشت: امسال همزمان با ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی هفته بسیج از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) بسیج را نهادی اجتماعی با ابعاد گسترده یاد کرده است افزود: بسیج قدرتی بازدارنده است که برای حفظ اسلام و کشور و ملت ایران به میدان آمده و حمله دشمنان به این تشکل به خاطر کارکردهای آن در پاسخ به تهدیدات، محرومیت زدایی و ایجاد تحرک در خدمت به ملت است.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا همچنین اظهار داشت: پس از دفاع مقدس، بسیج در مقابل تهاجمات فرهنگی ایستاده و با سازندگی، دفاع از مظلومین، امور فرهنگی و تبلیغی، تربیتی، محرومیت زدایی و خدمت رسانی ، امداد و نجات، عمران و آبادی و حفظ توان رزمی و امنیتی خود، از تاثیرگذارترین نیروهای مردمی است.

سرهنگ گل محمدزاده با اشاره به توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی افزود: امروز دشمنانی که درصدد عدم تثبیت انقلاب اسلامی بودند با ناکامی از تمام نقشه ها، به تحریم اقتصادی جهت ایجاد جامعه دوقطبی در داخل و نا امید کردن مردم از همراهی با نظام اسلامی روی آورده اند.

وی گفت: مردم شریف ایران در مقابل تمام این توطئه ها ایستادگی می کند و با فرهنگ و تفکر بسیجی از بحران ها عبور می کند.

سرهنگ گل محمدزاده تصریح کرد: بصیرت افزایی، ایجاد وحدت وتوجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی عواملی هستند که باعث شکست دشمن در رویارویی با انقلاب اسلامی می شود و این جز با خودباوری محقق نمی شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا همچنین با اشاره به حفظ روحیه استکبارستیزی در بسیج گفت: امسال برای حمایت گسترده از مردم مظلوم یمن و ایستادگی در برابر مدعیان حقوق بشر وظیفه ما روشنگری این جریان برای تمام دنیاست که همت و تلاش اصحاب رسانه را می طلبد.

سرهنگ گل محمدزاده افزود: تصویرسازی های دشمنان علیه انقلاب اسلامی و بسیج باید توسط اصحاب رسانه شکسته شده و کارنامه درخشان خدمت رسانی بسیج به مردم اطلاع رسانی شود.

وی در تشریح برنامه های هفته بسیج نیز گفت: حضور پزشکان در مناطق محروم، حضور در نقاط محروم شهر، گشت های رضویون نواحی بسیج در سطح شهرها، اجرای طرح همگام با کشاورز، طرح صندوق قرض الحسنه و اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم برخی از اقدامات بسیج استان در این هفته است.

سرهنگ گل محمدزاده حضور مدیران جهادی صنعت در مدارس جهت ایجاد خودباوری در بین دانش آموزان را یکی دیگر از برنامه های هفته بسیج عنوان کرد و ادامه داد: در این هفته از ۱۶ پایگاه خلاق در سطح مساجد تجلیل می شود.

وی در توضیح اقدامات انجام یافته توسط بسیج در حوزه اقتصادی نیز گفت: عزیزان بسیج سازندگی امسال کارخانه ای را که با ۱۲۰ پرسنل دچار بحران اقتصادی شده بود با ارایه راهکارهای علمی از ورشکستگی نجات داده و ۸۰ نیروی تازه نفس را نیز به چرخه کاری آن تزریق کردند و هم اکنون تولیدات آن با قدرت در حال انجام و عرضه به بازار است.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص برگزاری اردوهای راهیان نور در استان و سوانح پیش آمده برای دانش آموزان گفت: ثبت نام در اعزام به راهیان نور داوطلبانه است و هم اکنون علی رغم توقف اعزام راهیان نور بدلیل شرایط فصلی، دانش آموزان از طریق بسیج دانش آموزی مدارس خود پیگیر اعزام به مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب کشورند.

سرهنگ گل محمدزاده ادامه داد: برای پیشگیری از حادثه ۱۸ مهر ماه سال جاری خودروهای پیشرو جهت نظارت و کنترل بر جاده و راننده پیش بینی شده تا وقوع چنین حوادثی به صفر برسد.

وی همچنین افزود: در این قضیه با بزرگواری خانواده دختران دانش آموز متوفی مواجه شدیم و به معنای واقعی کلمه شرمنده آنهاییم.


9977480
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است