گوناگون 11:45 - 10 اسفند 1393
شهردار تهران گفت: ترویج روحیه مطالبه گری و افزایش میزان مشارکت شهروندان، مهم ترین اصل برای تحقق اهداف و برنامه های مدیریت شهری در راستای رشد و توسعه شهر است.

قالیباف:

به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف  در آیین اختتامیه نخستین جشنواره رسانه های شهری که در مجتمع رسانه ای شهرداری تهران برگزار شد، افزود: پیشرفت و توسعه شهر نیازمند مشارکت گسترده شهروندان در عرصه مدیریت شهری و همچنین مطالبه گری آحاد جامعه برای پیگیری و تامین حقوق قانونی و مشروع شهروندی است.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه فراهم کردن زمینه مناسب برای آرامش، آسایش و رفاه شهروندان محور برنامه های مدیریت شهری است، تصریح کرد: امروز در شهر تهران به نقطه ای رسیده ایم که بدون مشارکت و همراهی شهروندان امکان پیشرفت و توسعه شهر وجود ندارد.

قالیباف افزود: شهر تهران امروز در جایگاهی قرار گرفته که اگر یکایک شهروندان در مسیر توسعه و پیشرفت شهر با مجموعه مدیریت شهری مشارکت معناداری نداشته باشند، پیشرفت و آبادانی در این کلانشهر محقق نخواهد شد.

وی تاکید کرد: دراین میان، رسانه ها نقش مهم و قابل توجهی را در ایجاد این پیوند و فراهم کردن زمینه مناسب مشارکت شهروندان با مدیریت شهری در عرصه اجرای برنامه ها برعهده دارند.

شهردار تهران افزود: امروز در حوزه زیرساخت ها اقدامات قابل توجهی و چشمگیری در شهر تهران انجام شده و علاوه بر این مشکلات و نیازهای واقعی شهر را به خوبی شناسایی کرده و با کار کارشناسی و برنامه ریزی جامع و علمی، راهکارهای موثر برای رفع این مشکلات نیز ارائه شده است.

قالیباف با تاکید بر لزوم مشارکت جدی شهروندان برای دستیابی به اهداف و برنامه های پیش بینی شده، گفت: برای دستیابی به شهر سالم با آسمانی آبی و زمینی پاک، نیازمند تغییر فرهنگ و رفتار ترافیکی شهروندان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام تغییر در رفتار شهروندان و ترویج فرهنگ صحیح ترافیکی در سطح جامعه نیازمند همراهی و همکاری جدی و موثر رسانه ها با مجموعه مدیریت شهری هستیم و دست یاری به سوی رسانه ها دراز می کنیم.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه مهم ترین فلسفه تشکیل دولت اسلامی، افزایش سطح دانش و آگاهی شهروندان است، گفت: بدون شک مدیریت شهری تهران به عنوان یک مجموعه مدیریت محلی در دولت برای افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به حقوق شهروندی وظیفه و مسوولیت دارد.

وی تاکید کرد: در اولین گام باید به کمک رسانه ها شهروندان را با حقوقشان آشنا کرده و با ترویج و تقویت روحیه مطالبه گری در سطح جامعه، بستر مناسب برای پیگیری و تامین حقوق قانونی و مشروع شهروندان را فراهم کنیم.

قالیباف افزود: آشنایی دقیق مردم با حقوق شهروندی و مطالبه گری آنها موجب خدمت رسانی بهتر و بهینه مجموعه مدیریت شهری در حوزه ها و بخش های مختلف به شهروندان خواهد شد.

وی گفت: اگر شهروندان بدون هیچ دغدغه و نگرانی حقوق مشروع خود را مطالبه کنند، اصل مشارکت در جامعه محقق شده و با اعتماد مردم به مسوولان، جامعه به سمت موفقیت و پیشرفت حرکت می کند.

شهردار تهران افزود: برهمین اساس مجموعه مدیریت شهری تهران پذیرای روحیه مطالبه گری، نظارت و انتقاد منصفانه با هدف ایجاد چالش در مسیر بهبود فعالیت ها است.

قالیباف در ادامه به کار و تلاش شبانه روزی کارکنان شهرداری تهران برای خدمت رسانی بهینه و مطلوب به شهروندان اشاره و از انتشار اخبار غیرواقعی در برخی رسانه ها انتقاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه مدیران و کارکنان شهرداری تهران تلاش شبانه روزی و بی وقفه ای را برای خدمت به شهروندان و رشد و توسعه شهر انجام می دهند و به این تلاش خود نیز افتخار می کنند اما سیاه نمایی با انتشار برخی مطالب غیرواقعی، به هیچ عنوان زیبنده جامعه ما نیست.

شهردار تهران با تاکید براینکه باید برای ایجاد نشاط و شادابی در جامعه تلاش کنیم، افزود: برغم تمامی مشکلات نباید به گونه ای عمل کنیم که مردم به ویژه قشر جوان و نوجوان جامعه احساس ناامیدی کنند.

قالیباف افزود: در جامعه ایرانی، انقلابی و اسلامی ما کارها با روحیه محبت، صداقت، صمیمیت، گذشت، برادری و همدلی پیش می رود و رسانه ها به عنوان نماینده افکار عمومی و مردم نقش مهمی در تحکیم این مبانی با هدف رشد و توسعه بیش از پیش کشور دارند.

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسانه های شهری با حضور مدیران خبرگزاری ها، روزنامه ها و همچنین خبرنگاران حوزه شهری برگزار و دراین مراسم از برترین های این جشنواره تقدیر شد.


5947917
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است