استانی 23:03 - 21 تیر 1397

کریدور «بیستون -طاقبستان» باید هرچه زودتر عملیاتی شود

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند امروز پنجشنبه در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: کریدور بیستون - طاقبستان طرح بسیار باارزشی است و باید این طرح را هر چه زودتر عملیاتی کنیم.



وی افزود: استان کرمانشاه یک مرکزیت را در غرب کشور دارد که می تواند یکی از محورهای توسعه آن بخش خدمات باشد.



استاندار کرمانشاه با بیان اینکه این پروژه تحسین آیندگان را به دنبال خواهد داشت، گفت: باید مشوق‌های این پروژه را برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دارند باید بیان کرد تا مسببات جذب آنها را فراهم کنیم.



بازوند تصریح کرد: در قسمتی از این محور پروژه آزادراه کرمانشاه تا حمیل با 12 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری قرار دارد که نه تنها مشکلی برای طرح به وجود نمی‌آورد بلکه به ارزش‌افزوده این محور نیز می‌افزاید و آن را پررنگ‌تر جلوه می‌دهد.



وی به پروژه قطار برقی تهران- همدان اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه در آینده این پروژه به کرمانشاه نیز خواهد رسید می‌تواند بر هنرنمایی این محور گردشگری بیستون- طاقبستان بیافزاید.



استاندار کرمانشاه تاکید کرد: مشاور این پروژه باید ظرف مدت 2 ماه آینده 20 درصد باقی مانده طرح را نهایی کند، اینکه ما این طرح را مصوب کنیم کفایت نمی‌کند بلکه لازم است در این طرح سند بالا دست را نیز ببینیم.

بازوند ادامه داد: همچنین لازم است این طرح را یا در شورای عالی شهرسازی و یا در شورای عالی گردشگری کشور که حداقل 15 کارشناس صاحب نظر دارد به تصویب برسانیم.

وی بر لزوم تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری برای این طرح تاکید کرد و اذعان داشت: باید در نمایشگاه‌ها و همایش‌های مختلف شرایط و مشوق‌های طرح را برای سرمایه‌گذاران تعریف کنیم چرا که پررنگ کردن این طرح آینده روشنی برای استان رقم خواهد زد.



مدیر ارشد استان اظهار داشت: این طرح باید در راستای توسعه استان با رویکرد بخش خدمات شکل بگیرد و برای این کار لازم است همه مدیران پیش قدم شوند چرا که در حل مشکلات استان هیچکس به اندازه خود ما نمی‌تواند موثر باشد.


9840408
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است