سیاسی 02:11 - 04 آذر 1394
جبرائیلی در گفت و گو با الجزیره:
معاون پژوهش و آموزش خبرگزاری فارس در گفت و گو با شبکه الجزیره، رفتار و گفتار رئیس جمهور روسیه در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی را خط قرمزی بر تبلیغات جریان غرب گرا علیه روابط دو کشور دانست.

رفتار و گفتار پوتین تبلیغات جران غرب گرا درباره تاکتیکی بودن روابط ایران-روسیه را باطل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، سید یاسر جبرائیلی معاون پژوهش و آموزش فارس در گفت و گویی زنده با شبکه تلویزیونی الجزیره درباره سفر اخیر ولادیمیر پوتین به تهران گفت: نخبگان و رسانه های لیبرال و غرب گرا در ایران و روسیه مدت زیادی است که تلاش می کنند از شکل گیری یک اتحاد استراتژیک میان دو کشور جلوگیری کنند. آنها همواره سعی داشته اند همکاری های میان دو کشور و هر قدم مثبتی در این رابطه را یک دوستی موقت و زودگذر جلوه دهند که به محض تلاقی منافعی سطح پائین، از میان خواهد رفت.

وی افزود: دیدار پوتین با آیت الله خامنه ای مخصوصا گفتار و رفتار وی نشان داد که دو کشور متحدانی استراتژیک هستند و در مسائل منطقه ای و بین المللی همکاری می کنند. 

جبرائیلی گفت: آقای پوتین گفت که ما به متحدان و دوستانمان از پشت خنجر نمی زنیم و من فکر می کنم این سخنان و رفتار وی، خط قرمزی بر تبلیغات علیه اتحاد دو کشور بود. پوتین نشان داد که یک رابطه صمیمی در سطح بالای دو کشور وجود دارد. 

معاون خبرگزاری فارس تاکید کرد: هر دو کشور منافعی در منطقه دارند و در این باره همکاری می کنند. یک بازی برد-برد در این میان وجود دارد و همکاری دوجانبه ایران و روسیه در حال ارتقای منافع دو کشور است. 

جبرائیلی در پاسخ به این سوال مجری که این بازی برد-برد چیست گفت: هدف مشترک دو کشور، ریشه کنی ترورسیم در منطقه است. برخی نیروهای منطقه ای و جهانی تلاش می کنند تروریسم را در منطقه گسترش دهند اما ایران و روسیه خواهان صلح و از بین رفتن تروریسم هستند.

معاون خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال مجری که نیروهای روسیه و ایران در سوریه چه کار می کنند گفت: دولت سوریه از ایران و روسیه  به عنوان متحدان استراتژیک خود دعوت و درخواست کرده که به آن در نابود کردن تروریسم کمک کنند. برخی کشورها در حال کمک به تروریست ها هستند و دولت سوریه از ایران و روسیه خواسته که برای مواجهه و مبارزه با این تروریسم به آن کمک کنند.

 

http://fna.ir/VXLOMU

7424720
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مهمانپرست گفت: جلسه شورای امنیت دستاورد بزرگی برای کشور ما و شکست مهمی برای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» موشک‌ها و پهپاد‌هایی که از ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت و در ادامه اصابت کرد، بزرگترین عملیات پهپادی جهان را به نام ایران ثبت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ترابی گفت: فشار روانی به صهیونیست‌ها در زمان پاسخ ما بسیار سنگین و سخت بوده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: عبور دادن موشک‌ها و پهپاد‌ها از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی کار بسیار خارق‌العاده‌ای بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق استان اصفهان و هدف قرار گرفتن چند ریزپرنده ناشناس خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق استان اصفهان خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در استان اصفهان خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اجرای حکم بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم توسط دولت سالانه بیش از صد میلیارد دلار درآمد برای کشور دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است