فرهنگی‌هنری 17:23 - 06 اردیبهشت 1394
رییس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر از برگزاری برنامه‌های مختلف تئاتری به مدت یک ماه و به مناسبت هفتمین جشن اردیبهشت تئاتر خبر داد.

بوشهری‌ها هم با اردیبهشت تئاتر همراه شدند

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، جهانشیر یاراحمدی با اشاره به اینکه جشن اریبهشت تئاتر این استان به‌مدت یک ماه برگزار خواهد شد، گفت: «هفتمین جشن اردیبهشت استان بوشهر 17 اردیبهشت برگزار می‌شود و در این جشن از هنرمندان قدیمی و هنرمندان فعال این استان تقدیر به عمل می‌آید اما این استان به برگزاری جشن یک روزه اکتفا نکرده و با یک خلاقیت درون استانی، به مدت یک ماه برنامه‌های مختلفی در زمینه تئاتر دارد.»

وی ادامه داد: «در سالهای قبل به دلیل شرایط آب و هوایی و با شروع گرما در استان بوشهر فعالیت‌های تئاتر نیز کم رنگ می‌شد اما امسال با برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی، جلسات پرسش و پاسخ در سراسر شهرستان‌های این استان و اجرای هفت اثر نمایشی، اردیبهشت را فعال و پرانرژی آغاز کردیم.»

نشست تخصصی «تئاتر مدرن، بایدها و نبایدها» با سخنرانی احمد آرام 6 اردیبهشت، «تئاتردرمانی» با حضور دکتر رجبی و ابراهیم شریفی و معاونان سازمان بهزیستی 7اردیبهشت، «آسیب شناسی تئاتر استان» با حضور نمایندگانی از دانشگاه، حوزه هنری و اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر 8 اردیبهشت، جلسه پرسش و پاسخ هنرمندان تئاتر با حمیده ماحوزی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر 11 اردیبهشت از برنامه‌های هفتمین جشن اردیبهشت استان بوشهر به شمار می‌رود.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر درباره دیگر برنامه‌های این استان توضیح داد: « مسابقه فوتسال چندجانبه میان هنرمندان تئاتر13 تا 15 اردیبهشت و همایش مجسمه های شنی با موضوع صورتک های تئاتر ( در ساحل زیبای بندر گناوه و دیر) از دیگر برنامه های استان بوشهر محسوب می‌شود.»

یاراحمدی در پایان صحبت‌هایش گفت: «نمایش‌های «آخر جاده ترانزیتی» کاری از کاظم ارجمندنیا 10 تا 15 اردیبهشت و «مهاجر» کاری از نیما رضایی 20 تا 25 اردیبهشت در پلاتو استاد امیری و نمایش «خواستگاری» کاری از روح‌الله خدامی 9 تا 16 اردیبهشت، «عروس دریایی» کاری از حیدر مظفری، 10 تا 25 اردیبهشت و «خرده جنایت‌های زن و شوهری» کاری از هادی ارشد پور 26 تا 31 اردیبهشت در پلاتوی استاد صغیری به مناسبت جشن اردیبهشت تئاتر ایران در بوشهر به روی صحنه می‌روند.»

انتهای پیام


6266666
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری ضروری است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ویژه برنامه «و خدایی که در این نزدیکی است» رادیو جوان برای شب‌های قدر به مدت پنج شب از حرم مطهر رضوی با حضور کارشناسان مذهبی و مداحان پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در روایتی به بندگانی اشاره می‌کنند که از رحمت الهی دور می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از سوالات و شبهاتی که ممکن است برای خیلی از افراد به وجود آید این است که آیا واقعاً اسلام دین آسانی است؟ که در این مطلب قصد داریم به آن اشاره کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است