استانی 20:42 - 13 فروردین 1399

کارگاه تولید ماسک در اندیمشک راه‌اندازی شد

زهرا بهاروندی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به «اطلاعیه‌ها» مصوبات ستاد مبارزه با کرونا و موارد بهداشت فردی در اندیمشک برای مهار شیوع ویروس کووید ۱۹ لازم و حائز اهمیت است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر اندیمشک از آمادگی کامل برای آگاه بخشی به جامعه و انجام خدمت در حوزه مقابله با بیماری کرونا ویروس برخوردار است.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک به طرح «غربالگری نانوایی‌ها» در مناطقی از اندیمشک اشاره کرد و گفت: غربالگری ادارات، کارگاه‌های بهداشتی و غربالگری برخی روستاها از طرح‌های جمعیت هلال احمر اندیمشک برای مقابله و مهار شیوع ویروس کووید ۱۹ در این شهرستان است.

وی به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک به همت اعضا جمعیت هلال احمر اندیمشک اشاره و عنوان کرد: این کار با همکاری اعضا، شهروندان نیک‌اندیش اندیمشک انجام می‌شود.

بهاروندی خبر داد: تاکنون پنج هزار عدد ماسک توسط جمعیت هلال احمر اندیمشک تولید و در بین مراکز بهداشتی و درمانی توزیع شد.

وی این اقدام را در راستای حمایت از خدمات کارکنان عرصه سلامت لازم دانست و گفت: پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا نیازمند یک عزم ملی و همگانی است.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک بر لزوم آگاه‌سازی جامعه تأکید کرد و گفت: شکست بیماری کرونا نیازمند قطع زنجیره انتقال، رعایت کامل موارد بهداشت فردی و پرهیز از ترددهای غیرضروری در سطح معابری شهری است.

بهاروندی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر اندیمشک تا عبور از بحران کرونا با تمام توان در صحنه حضوری فعالی خواهد داشت و از خدمات‌رسانی و نقش‌آفرینی در حوزه مقابله با بیماری کرونا کوتاهی نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، همه اماکن ورزشی، بخشی از اصناف، هسته مرکزی شهرستان اندیمشک، آزادراه پل زال، ورودی‌های اندیمشک، تفرجگاه‌ها، پارک فدک و هزار هکتاری، سدهای دز و کرخه برای شهروندان تا اطلاع ثانوی مسیر تردد مسدود و برخی دیگر نیز تعطیل هستند.

تولید روزانه ۳ هزار ماسک، تهیه اقلام بهداشتی، بسته‌بندی اقلام ضدعفونی معابر از جمله اقدامات انجام گرفته توسط شهرداری، نهادها، ادارات، موکب‌های نورالزهرا و بیت‌الزهرا، هیئت فرهنگی مذهبی و شهرداری‌ها در شهرستان اندیمشک برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ است.

این شهرستان بیش از ۱۷۶ هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان حلقه اتصال خوزستان به استان لرستان و ایلام محسوب می‌شود.

از ۴۱ مورد بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان اندیمشک ۳۳ مورد ساکن شهرستان اندیمشک هستند که تعدادی از آنان با تلاش مدافعان سلامت بهبود یافته و ترخیص شدند.


10465654
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است