استانی 18:30 - 30 مهر 1393
تمیمی:
اهواز - خبرگزاری مهر: نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی از آغاز به کار دوباره بندر شادگان پس از یک وقفه 70 ساله در تاریخ پنج آبانماه سال جاری خبر داد.

بندر شادگان پس از 70 سال مجددا احیا می شود

عبدالله تمیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بحث مرزی بودن شادگان از سوی برخی دستگاه های ذیربط مورد قبول نبود در حالیکه بندر شادگان دارای 55 کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس است و این بدین معنی است که بندر شادگان باید در تجارت بین المللی نیز فعال شود.



وی افزود: عدم فعالیت بندر شادگان که قریب به 40 میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده بود به هیچ عنوان زیبنده شهرستان شادگان نبود لذا طی نشست های متعدد و پیگیری های مداوم صورت گرفته با وزرای صنعت، معدن و تجارت همچنین وزیر کشور و سایر وزارتخانه ها و متولیان مرتبط سرانجام گروه های کارشناسی مربوطه در چند نوبت به شهرستان سفر کردند و سرانجام با افتتاح بندر موافقت شد. به نظر می رسد در این مسیر اهتمام و جدیت استاندار محترم خوزستان نیز شایان تقدیر است.



عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی، بندر شادگان را یک ظرفیت اقتصادی قابل توجه برای شهرستان دانست و گفت: شادگان به عنوان بزرگترین تولید کننده خرمای کشور سالانه 40 هزارتن خرمای خود را از طریق بندر عباس به خارج از کشور صادر می کند که با راه اندازی این بندر تحول عمده ای در زمینه صادرات خرما که تا 100 هزارتن در سال قابل افزایش است صورت می گیرد.



تمیمی تصریح کرد: واردات مواد خام همچنین صاردات محصولات فولاد شادگان که اخیرا در مسیر راه اندازی از شتاب بسیار بالایی برخوردار شده است با آغاز به کار بندر شادگان بسیار تسهیل می شود و این مهم می تواند در کنار سایر تولیدات صنعتی، کشاورزی و صنایع دستی عامل بسیار مهمی در رونق اقتصادی شهرستان باشد.



وی ادامه داد: برای بندر شادگان 30 هکتار زمین تملیک شده که فاز اول آن سه هکتار مساحت دارد.



نماینده مردم شادگان در مجلس  همچنین عنوان کرد: ظرفیت تخلیه و بارگیری 100 هزار تنی بندر شادگان می تواند در رفع یکی از عمده ترین مشکلات مردم یعنی بیکاری بسیار موثر باشد به گونه ای که پیش بینی می شود قریب به 2000 فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم با راه اندازی بندر ایجاد شود.



تمیمی در پایان از سایر متولیان امر برای انجام هماهنگی لازم به منظور استقرار نیروهای مورد نیاز بندر همچنین تامین امکانات لازم به منظور راه اندازی بندر همچون مخابرات، برق، پلیس اطلاعات، اداره گذرنامه، بانک و بیمه یاد کرد و اظهار امیدواری کرد این بندر بتواند چرخ توسعه اقتصادی شهرستان شادگان را به حرکت درآورد.


5017086
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است