اجتماعی 18:12 - 22 اسفند 1396
از افزایش «حق بیمه» پرداختی بیمه‌شدگان تا برخورد نیروی انتظامی با مختل‌کنندگان نظم و امنیت
"ماهی قرمز بخریم یا نخریم؟، «خشونت»، اولین آسیب اجتماعی در مدارس، ابتکار: مسائل اجتماعی تنها مختص زنان نیست، جداسازی معتادان، طرحی شکست خورده در سایر کشورها، افزایش «حق بیمه» پرداختی بیمه‌شدگان در سال آینده، نحوه ارایه خدمات دندانپزشکی دولتی در نوروز، برخورد نیروی انتظامی با مختل کنندگان نظم و امنیت در کشور و لغو مصوبه برج - باغ تاثیری بر بازار مسکن ندارد" از مهمترین عناوین خبرهای اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا امروز بیش از ۶۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:

ماهی قرمز بخریم یا نخریم؟

ماهی قرمز بخریم یا نخریم؟ این سئوالی است که شاید ذهن بسیاری از ایرانیان دقیق و حساس به حوزه محیط زیست را درگیر کند. برخی معتقدند خرید ماهی قرمز کار غلطی است و آن را یک حرکت ضد محیط زیستی می‌دانند اما در مقابل برخی از فعالان محیط زیست خرید ماهی قرمز برای سفره هفت سین را خالی از ایراد و اشکال می‌بینند البته به شرط رعایت چند نکته.

محمد درویش - فعال حوزه محیط زیست- با تاکید بر اینکه ماهی قرمز یکی از نمادهای فرهنگ ملی ماست و به روایتی بیش از چند هزار سال قدمت دارد، گفت: ماهی قرمز سر سفره هفت‌سین نماد حیات و بالندگی است و نباید به بهانه‌های هر چند به ظاهر منطقی این سنت‌های زیبا را کمرنگ کنیم و حتی از بین ببریم بلکه باید خطرات احتمالی چنین موضوعاتی را مدیریت کنیم.

این فعال حوزه محیط زیست تاکید کرد: مشکل ماهی قرمز این است که نباید در محیط‌های آبی آزاد رها شوند چون می‌تواند به یک گونه مهاجم تبدیل شود و گونه‌های بومی را تحت تاثیر قرار دهند.

معاون آموزش و پرورش اعلام کرد

«خشونت»، اولین آسیب اجتماعی در مدارس/ شناسایی مدارس پرخطر

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طبق اطلاعات احصاء شده، خشونت و بحث نزاع‌های بین فردی، فرد با گروه و گروه با گروه اولین آسیب اجتماعی مدارس است گفت: مسائل و آسیب‌های اجتماعی چندمتغیره و بسیار پیچیده است و باید همه دستگاه‌ها برای رفع آن وارد صحنه شوند.

مهرزاد حمیدی با اشاره به نتایج یک پیمایش ملی گفت: در پیمایش‌های ملی از افراد پرسیده شده چرا به سراغ اعتیاد می‌روند؟ آنها در پاسخ می‌گویند اول لذت جویی، سپس شکنندگی‌ها  و وازدگی‌ها، عدم اعتماد به نفس و کنجکاوی عامل سوق یافتن به سمت اعتیاد است. باید ریشه این کنجکاوی را با اطلاع رسانی بسوزانیم. ما این هدف را نشانه رفته‌ایم و به دنبال شادسازی مدارس هستیم تا دانش آموزان از حضور در مدرسه لذت ببرند.

وی با بیان اینکه امروز با اطلاعات به‌روز شده آسیب‌های اجتماعی مواجه‌ایم و از تحولات آسیب‌ها آگاهیم عنوان کرد:امروز مطلع هستیم که کدام آسیب در کدام مدرسه پررنگ تر است؛ ما مدارس پرخطر را می‌شناسیم زیرا اطلاعات ۳۸ هزار مدرسه وارد سامانه مربوطه شده که بسیار ارزشمند است.

همزمان با تماشای فیلم سینمایی "اسرافیل"

ابتکار: مسائل اجتماعی تنها مختص زنان نیست

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه بسیاری از موضوعات را نمی‌توان فقط مختص یک جنس و زنان دانست، گفت: بسیاری از مسائل اجتماعی برای مردان هم وجود دارد. خانواده گسترده و سنتها فواید زیادی دارند اما اگر خانواده نتواند به نیازهای جوانان و مطالبات آنها پاسخ دهد کارکرد خود را از دست می دهد.

معصومه ابتکار همزمان با تماشای فیلم سینمایی اسرافیل در کنار جمعی از دست اندرکاران این فیلم با تاکید بر اینکه این فیلم به موضوع مهاجرت جوانان در اثر نبود اشتغال و نا امیدی نیز در کنار داستان اصلی پرداخته است، اظهار کرد: همانطور که در فیلم شاهد هستیم، مهاجرت هم سختی‌های خودش را دارد و افراد پس از مهاجرت ممکن است با چالش‌های بسیاری چون تنهایی، مسائل عاطفی و مالی مواجه می شوند که این جنبه از مهاجرت هم در فیلم سینمایی اسرافیل با ظرافت به مخاطب منتقل شده بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تشریح کرد

جداسازی معتادان، طرحی شکست خورده در سایر کشورها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: زمانیکه پیشنهاد جداسازی معتادان از فضای جامعه مطرح می شود، نشان می دهد که این نگاه همچنان در سطح جامعه وجود دارد. در کشورهای دیگر حتی آمریکا نیز زمانی چنین نگاهی وجود داشت و پیشنهاد احداث مراکز بسیاربزرگ باهدف نگهداری معتادان مطرح بود اما شواهد به تدریج ناکارآمدی آنهـا را روشن کرد.

محسن روشن پژوه با بیان اینکه اگرچه ممکن است جداسازی معتادان در کوتاه مدت وضعیت آنها را بهبود بخشد اما به دلیل اصلاح نشدن هسته اصلی اعتیاد، وضعیت پیشین قابل بازگشت است، تصریح کرد: بهترین مدل درمان معتادان در داخل جامعه با حمایت های اجتماعی بالا است، اگرچه لازم است برای افرادی که خانواده‌ای ندارند سرپناه یا فضاهای ویژه‌ای را پیش‌بینی کنیم اما صرفا جداسازی این معتادان و تجمیع آنان در یک محل به ویژه معتادان با رفتارهای پرخطر به نتایج مثبتی نخواهد رسید.

به گفته روشن پژوه، جداسازی معتادان برای آموزش مهارت به آنها، اگرچه مثبت است اما نباید فرایند درمان معتادان از بستر جامعه جدا باشد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اعلام کرد

افزایش «حق بیمه» پرداختی بیمه‌شدگان در سال آینده

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر سطوح دستمزدی و مبلغ حق بیمه کشاورزان و روستاییان در سال ۹۷ را اعلام کرد.

محمدرضا واعظ مهدوی درباره میزان افزایش سقف و کف سطوح درآمدی بیمه شدگان تحت پوشش این صندوق در سال آتی اظهار کرد: کف سطح درآمدی در سال آینده ۴۸۰ هزار تومان خواهد بود، بر این اساس میزان حق بیمه پرداختی از سوی بیمه شدگان ماهانه ۲۰ هزار تومان و سالانه ۲۴۰ هزار تومان خواهد بود.

در آستانه فصل گرم سال مطرح شد

تاکید وزارت بهداشت بر جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و آب‌های سطحی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

نماینده وزارت بهداشت در مناطق زلزله زده کرمانشاه آخرین اقدامات انجام شده برای تامین بهداشت در این مناطق را تشریح کرد.

طیب قدیمی درباره برنامه دستگاه‌های مسئول برای کنترل فاضلاب و آب‌های رها شده در مناطق زلزله‌زده، توضیح داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ستاد بحران استان در این زمینه فعال است و توانسته نظر همه مسئولان استانی را به اهمیت این موضوع جلب کند. 

وی تاکید کرد: آزمایش‌ آب‌های رها شده و فاضلاب مناطق به صورت مرتب با استفاده از نیروهای بهداشت محیط و حوزه بهداشت به همراه اکیپ‌های دیگر انجام می‌شود. این نیروها تلاش می‌کنند حداقل تجمع آب در مناطق وجود داشته باشد. در حال حاضر نیز مشکلی از نظر فاضلاب و آب شرب نداریم؛ چون این آب به صورت مرتب کلرسنجی می‌شود و دانشگاه هر روز در این زمینه گزارش می‌گیرد و بازخورد تغییر میزان کلر را به آبفا اطلاع می‌دهد.

در گفت‌وگو با ایسنا تشریح شد

نحوه ارایه خدمات دندانپزشکی دولتی در نوروز/ اعلام سامانه "درمان‌یاب" وزارت بهداشت

رییس اداره امور دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت، نحوه ارائه خدمات دندانپزشکی در نوروز ۹۷ را تشریح کرد.

دکتر قاسم صادقی درباره نحوه ارائه خدمات دندانپزشکی در نوروز ۹۷، گفت: در کنار ارائه خدمات اورژانس و شبانه‌روزی که در حوزه پزشکی در تعطیلات نوروز ارائه می‌شود، خدمات دندانپزشکی هم در مراکز مشخصی توسط دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور ارائه خواهد شد.

رییس اداره امور دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به سامانه درمان‌یاب معاونت درمان برای یافتن نزدیک‌ترین مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، مراکز تصویربرداری، داروخانه‌ها و... که از دو سال گذشته ایجاد شده، گفت: این سامانه به صورت سایت و اپلیکیشن موبایلی موجود است و قرار است برای نوروز یک مکان‌یاب روی آن نصب کنیم تا هر فرد، در هر کجا که بود، بتواند نزدیک‌ترین کلینیک، بیمارستان، تصویربرداری، مرکز دندانپزشکی و داروخانه را به همراه شماره تلفن و آدرس آن ببینند و در صورت نیاز به آنجا مراجعه کنند.

سردار اشتری در مراسم بزرگداشت شهدای حادثه خیابان پاسداران تأکید کرد؛

برخورد نیروی انتظامی با مختل کنندگان نظم و امنیت در کشور

فرمانده ناجا در مراسم بزرگداشت شهدای حادثه خیابان پاسداران در ستاد ناجا گفت: هر گروه و شخصی که بخواهد به این نظم و امنیتی که به واسطه رشادت‌های همه عزیزان در نیروی انتظامی‌، بسیج،‌ سپاه و ارتش در اقصی نقاط کشور ایجاد شده، خدشه‌ای وارد کند، نیروی انتظامی با اقتدار بر اساس قانون با آنها برخورد خواهد کرد.

سردار اشتری فرمانده کل ناجا در مراسم بزرگداشت شهدای فاطمیه (حادثه خیابان پاسداران) با بیان اینکه ۲۲ اسفندماه روز شهدا نام گذاری شده است و امروز مراسمی به یاد همه شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم و به خصوص شهدای بزرگواری که در حادثه اخیر به شهادت رسیده‌اند برگزار شده است، گفت: امیدواریم که یاد و خاطره شهدا را زنده نگهداریم و راهشان را ادامه دهیم.

سردار اشتری اضافه کرد: نیروی انتظامی با روحیه جهادی، ایمان و با اقتدار با هرگونه بی‌نظمی و قانون‌شکنی برخورد خواهد کرد و مردم شریف مهین اسلامی نیز فرزندان خودشان را در نیروی انتظامی همیشه مورد توجه قرار دادند و امیدواریم بتوانیم خدمتگذاران خوبی برای این مردم شهید پرور و ولایی باشیم.

سخنگوی شورای شهر تهران:

لغو مصوبه برج - باغ تاثیری بر بازار مسکن ندارد

سخنگوی شورای شهر تهران درباره لغو مصوبه برج - باغ توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: لغو مصوبه برج - باغ تاثیری بر بازار مسکن ندارد.

به گزارش ایسنا، علی اعطا با بیان اینکه امروز با کسب اکثریت آرا و بدون مخالفتی مصوبه برج باغ لغو شد گفت:  در یک دهه گذشته به واسطه این مصوبه ساخت و ساز درون باغات انجام شد و موجبات تخریب فضای سبز را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه امروز مصوبه برج باغ که از سال ۸۲ به تصویب رسیده بود لغو شد، اظهار کرد: البته در شورای شهر گذشته نیز تعدادی از افراد در خصوص لغو مصوبه برج باغ پیشنهاداتی داشتند اما متاسفانه نتوانستند اکثریت آرا را کسب کنند و این طرح مسکوت ماند؛ اما دراوایل کار شورای شهر پنجم اعضای شورای شهر این لغو را در کمیسیون سلامت بررسی کرده و سرانجام پس از ساعات‌ها کار کارشناسی این مصوبه لغو شد.

در مراسم رونمایی از آثار فعالیت‌های سازمان جوانان صورت گرفت

راه‌اندازی کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای»/هلال احمر به نیروهای داوطلب خود متکی است

مراسم افتتاحیه کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای» با حضور تعدادی از جوانانی که در ایام نوروز در نقاط مختلف کشور حضور پیدا می‌کنند برگزار شد.

در این مراسم مهران مدیری به عنوان سفیر کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای» انتخاب شد و او که در این مراسم نتوانست حضور پیدا کند در پیام صوتی حرکت جوانان جمعیت هلال احمر را با ارزش دانست و در مورد کمپین گفت: این کمپین بسیار ارزشمند است و باید هم خودمان در آن شرکت کنیم و هم دیگران را به شرکت در آن تشویق کنیم. آمار سوانح بسیار بالاست و امیدوارم با این حرکت همه ما بتوانیم این آمار را به شدت کاهش بدهیم.

مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان نیز در این مراسم اظهار کرد: یکی از این فعالیت‌ها طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی است که توسط جوانان جمعیت هلال احمر در نوروز انجام می‌شود. این طرح آنچنان برای جوانان اهمیت دارد که در یکی از سال‌ها وقتی منابع لازم برای اجرای طرح را نداشتیم و تصمیم گرفتیم که آن سال طرح را متوقف کنیم جوانان به ما رجوع کردند و گفتند منابع طرح را خودمان تامین می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

توصیف سرنشینان هواپیمای بنگلادش از لحظه سقوط

خیابان نفت به نام "مصدق" نامگذاری شد

بارش باران از پنجشنبه

لغو مصوبه "برج باغ" پس از 14 سال

افزایش «حق بیمه» پرداختی بیمه‌شدگان در سال آینده

انتهای پیام


9713381
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است