استانی 15:01 - 04 تیر 1397
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام طرح پیشین مشاغل خانگی را ناموفق ارزیابی کرد و گفت: علت اصلی عدم موفقیت طرح‌ قبلی هزینه شدن اعتبارات در غیر محل آنها بوده است.

طرح نوین مشاغل خانگی به حفظ فرهنگ‌ بومی کمک خواهد کرد

عبدالمالک شنبه‌زاده در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه در طرح قبلی از لحاظ فرهنگی اینگونه جا افتاده بود که مشاغل خانگی مترادف است با اخذ وام که آن هم در اکثر موارد منجر به تولید و ایجاد اشتغال نمی‌شد .

وی با اشاره به جلسه با رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام و ارائه طرح نوین مشاغل خانگی در این جلسه عنوان کرد: در طرح نوین مشاغل خانگی پیش‌بینی‌های بسیار خوبی صورت گرفته است که امیدواریم باعث موفقیت حداقل 80 درصدی آن شود .

شنبه‌زاده از مهم‌ترین پیش‌بینی‌های صورت گرفته در طرح نوین به در نظر گرفتن زنجیره کامل شغل اشاره و تاکید کرد: یکی از اساسی‌ترین حلقه‌های مفقوده در ایجاد اشتغال بحث اتصال به بازار است که در طرح نوین به خوبی در نظر گرفته شده و اصل این طرح بر پایه آن است که قطعا موجب موفقیت طرح خواهد شد .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان پرداخت تسهیلات بانکی به افراد را  یکی از آخرین مراحل این طرح عنوان و تصریح کرد: چه بسا بسیاری از افراد در این طرح احتیاجی به دریافت وام پیدا نکنند و آموزش‌ها و توانمندسازی و هماهنگی‌هایی که برای آنها صورت می‌گیرد احتیاج آنها را به دریافت وام مرتفع کند .

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 6 هزار نفر در استان ایلام در حوزه صنایع دستی آموزش دیده‌اند و برای آنها کارت صنعتگری صادر شده است گفت: امیدواریم در طرح نوین مشاغل خانگی برای 500 نفر در این حوزه ایجاد شغل شود که در صورت محقق شدن این امر کار بزرگی صورت گرفته چرا که تامین مواد اولیه برای همین تعداد هم کار سختی خواهد بود .

شنبه‌زاده اظهار کرد: طرح نوین مشاغل خانگی هم به حفظ فرهنگ‌های منطقه‌ای و بومی کمک خواهد کرد و هم باعث تبدیل شغل‌های کارخانه‌ای به کارِ خانه‌ای خواهد شد .

انتهای پیام


9822343
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است