ورزشی 12:16 - 19 مرداد 1399
برگزاری مسابقات آنلاین پاسداشت مدافعان سلامت که با حضور شطرنج بازان برتر ایران برگزار شد، حاشیه های فراوانی را به همراه داشت.

اتفاقات عجیب و غریب در مسابقات آنلاین شطرنج ایران

به گزارش ایسنا، باتوجه به شیوع کرونا و لغو اکثر رقابت های ورزشی، شطرنج تنها رشته ای بود که به صورت آنلاین رقابت  های خود را پیگیری کرد. در این بین بیشتر شطرنج بازان مطرح دنیا برای حفظ آمادگی خود در مسابقات آنلاین شرکت کرده و با دیگر حریفان به رقابت پرداختند.

فدراسیون جهانی شطرنج در تازه ترین رقابت های خود مسابقات المپیاد آنلاین شطرنج را به راه انداخت. شطرنج بازان ایرانی هم در این مسابقات با ملی پوشان خود به رقابت با سایر کشورها خواهند پرداخت.

با وجود برگزاری رقابت  های المپیاد جهانی به صورت آنلاین، فدراسیون شطرنج ایران تصمیم گرفت که برای حفظ آمادگی شطرنج بازان ایرانی مسابقاتی تحت عنوان مسابقات آنلاین پاسداشت مدافعان سلامت برگزار کند که البته این مسابقات با حاشیه هایی همراه بود. در روز دوم این مسابقات چند بازی برگزار نشد و  برخی از شطرنج بازان تصمیم به انصراف از این مسابقه گرفتند! حتی چند مسابقه با بی نظمی هرچه تمام تر و با تاخیر برگزار شد. 

طبق پیگیری های خبرنگار ایسنا، هنگام رقابت احسان قائم مقامی که با ریتینگ سریع 2566 و برق آسا 2751 ، بخت اول قهرمانی این مسابقات به شماره می رفت، دخالت نابجای سرپرست مسابقات باعث شده که تمرکز این شطرنج باز بهم بریزد و بازی برده را از دست بدهد.  

در ثانیه های آخر یکی از مسابقات قائم مقامی  درحالی که او از حریف جلو بوده است، سرپرست مسابقات به صفحه ی کامپیوتر این شطرنج باز آمده و کنترل موس را از او گرفته و یکسری عملیات انجام می دهد که باعث غافلگیری قائم مقامی شده و تمرکز او به هم می ریزد. 

همچنین مورد عجیب دیگر استفاده از ربات کامپیوتری برای برد در این رقابت ها توسط شطرنج بازی بوده که اعتراض دیگر حریفان را به همراه داشته است.

لازم به ذکر است سرپرستی این مسابقات بر عهده مهرداد پهلوان زاده، رئیس سابق فدراسیون شطرنج بوده و با سرداوری عرفان هاشمی برگزار شد. قرار است نتایج نهایی و مورد تایید این مسابقات با بررسی تقلبات صورت گرفته اعلام شود.

انتهای پیام


10658500
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور بین المللی تکواندو ایران برای قضاوت در بازی‌های پارالمپیک به پاریس دعوت شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» هانیه رستمیان با ایستادن در رده سوم تپانچه ۲۵ متر مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی در برزیل راهی فینال شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال به دلیل تصادف در بیمارستان بستری شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی کشتی فرنگی با کسب ۴ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز با اقتدار عنوان قهرمانی قاره کهن را از آن خود کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمد هادس ساروی فرنگی کار وزن ۹۷ کیلوگرم با پیروزی مقابل کشتی گیر قزاقستانی به مدال طلای رقابت‌های آسیایی دست یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به نظرم پرسپولیس با این بازی‌هایی که می‌کند، قهرمان لیگ می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رسول گرمسیری در فینال وزن ۸۲ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا مقابل حریف ژاپنی اش شکست خورد و به مدال نقره رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: در جلسه روز گذشته با اوسمار پیرامون ادامه همکاری صحبت کردیم و از او برنامه خواستیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمدرضا رستمی در فینال وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا مقابل حریف ژاپنی اش شکست خورد و به کسب مدال نقره بسنده کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سعید اسماعیلی فرنگی کار وزن ۶۷ کیلوگرم با پیروزی مقابل کشتی گیر قرقیزستانی به مدال طلای رقابت‌های آسیایی دست یافت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است