سیاسی 08:17 - 20 مرداد 1399
یک فعال سیاسی گفت: صدا و سیما و رسانه ها تبلیغ نذر سلامتی را انجام دهند، اما اگر توسط تکیه ها و هیئت ها به صورت عملی انجام شود به یک فرهنگ ماندگار تبدیل می شود.

نکو: اجرای نذر سلامتی توسط هیئت‌ها به یک فرهنگ ماندگار تبدیل می شود

ابراهیم نکو در گفت و گو با ایسنا در ارتباط با ضرورت توجه به نذر سلامتی در ایام کرونا، اظهار کرد: اتفاقاتی در جامعه رخ می دهد که ممکن است به از بین رفتن یکسری آداب و رسوم و تبدیل آن فرهنگ ها به آداب و رسوم دیگر شود.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا و توجه به رفتار اجتماعی مردم نمونه های زیادی از این تغییرات را مشاهده می کنیم. دست دادن و روبوسی در بسیاری از جوامع شهری و روستایی از بین رفته و مردم با چسباندن مشت‌هایشان به هم این روش را برای مصون ماندن از خطرات ویروس کرونا انجام می دهند. 

این نماینده اسبق مجلس گفت: خود به خود می بینیم رویه و فرهنگ های جدیدی با وجود کرونا در جامعه پدید آمده است. مردم ایران در روستاها و شهرها و مناسبت های مهمی مثل دهه محرم و یا مناسبت های مذهبی، رسومی داشتند که امروز خطرات کرونا ایجاب می کند که روش و رویه دیگری را برای ابراز عقایدشان در پیش  بگیرند. 

وی گفت: به جای رسوم نذری مثل شام و ناهار می توانیم به روش های دیگر ارادت خود را به خاندان پیامبر نشان دهیم. از این روش جدید می توانیم به عنوان نذر سلامت نام ببریم. توزیع ماسک و دستکش و اقلام بهداشتی می تواند به جای غذاهای نذری در اختیار مردم قرار گیرد. 

نکو تاکید کرد: به نظر من دولت فقط باید مسیر را نشان دهد و اجرای نذر سلامت را به خود مردم واگذار کند. دخالت دولت می تواند باعث ناراحتی نذر دهندگان شود. صدا و سیما و رسانه ها تبلیغ نذر سلامتی را داشته باشند اما اگر توسط تکیه ها و هیئت ها به صورت عملی انجام شود به یک فرهنگ ماندگار تبدیل می شود.

انتهای پیام


10659706
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ملازهی گفت: ایران و پاکستان در قبال مسائل منطقه‌ای در خاورمیانه دیدگاه‌های مشترکی دارند که در سیاست منطقه‌ای می‌توانیم با یکدیگر هم مسیر باشم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از کارگران و گسترش اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا پرداخته اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت در انتخابات دور دوم مجلس را بسیار مهم تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام حزب موتلفه توطئه‌های جدید دشمنان علیه جمهوری اسلامی را شکست خورده تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پس از سفر رسمی و پرکار یک روزه به سریلانکا، دقایقی پیش کلمبو پایتخت این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دستور داد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد اهتمام ویژه داشته باشند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۹۰ داوطلب در سطح کشور در دور دوم انتخابات برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس رقابت می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر کشور گفت: تقسیمات کشوری جدید فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس برگزار خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است