اجتماعی 05:19 - 04 آذر 1394
آکواریوم داشتن در خانه اتفاق هیجان انگیزی است، مخصوصا اگر شکل متفاوتی از آن چیزی که در ذهن داریم را داشته باشند.

صراط: احتمالا شما هم از آن دست افرادی هستید که وقتی با واژه آکواریوم روبرو می‌شوید، یک ظرف مستطیلی را در ذهن تداعی می‌کنید که پر از ماهی‌های رنگارنگ هستند، اما داستان این آکواریوم‌ها در دنیا فرق می‌کند و برخی با ایده‌های جدید و تازه فضاهای زیباتری را به وجود می‌آورند. در زیر به تعدادی از این ظرف‌های بزرگ شیشه‌ای اشاره می‌کنیم:

۱۰ آکواریوم عجیب دنیا +تصاویر

مثل خیلی از اختراعاتی که در دنیا اتفاق می‌افتد، پیدا شدن این آکواریوم هم حال حاصل خوش اقبالی و اتفاق بوده است. وقتی مهندسان در حال بررسی مشکل سرریز کردن مخزن بودند، در همان لحظه یکی از این مهندس‌ها به این موضوع فکر کرده که چقدر جالب می‌شد اگر داخل این مخزن‌ها ماهی قرار می‌گرفت و وقتی این کار را انجام دادند، ایده تبدیل شدن به آکواریوم بیشتر شد. این طرح جز لوازم عجیب و غریب و جانبی حمام‌هاست که شرکت‌های بزرگ به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهند.

۱۰ آکواریوم عجیب دنیا +تصاویر

آناتولی کننکو یک هنرمند روسی است که مجذوب چیزهای کوچک است و از سال ۱۹۸۱ آثار مینیاتوری مختلفی را ساخخته است. او همچنین در سال ۱۹۹۶ توانست نام خود را به عنوان کسی که کوچکترین کتاب دنیا را ساخه است در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند. شاید جالب باشد بدانید که او همه این کارها را با دست انجام می‌دهد، البته از ابزار مورد نیازش باید به میکروسکوپ اشاره کرد که بتواند کاری که انجام می‌دهد را ببیند. در همین راستا او آکواریومی با سایزهای ۳۰ در ۲۴ در ۱۴ میلی‌متری را ساخته است که به قدری کوچک است که تنها ماهی گورخری کوچک در آن جای می‌گیرد.

۱۰ آکواریوم عجیب دنیا +تصاویر

تاکاشی آمانو یکی از افراد پیشگام در آثار گرافیکی جهان است که دعوت شده بود تا در لیسبون بزرگترین آکواریوم طبیعی در جهان را در طول ۴۰ متر و به شکل یو U طراحی کند. او یک سال و نیم برای ساخت آن وقت گذاشت و توانست به نتیجه جالب توجهی نیز دست پیدا کند. یکی از نکته‌های جالب این پروژه این است که طراحی و پروراندن ایده آن تنها ۶ روز از آمانو وقت گرفت ولی او تحقیقات پروژه را در سطحی بسیار بالا به سرانجام رساند، چون پیش از او آکواریوم‌هایی که ساخته می‌شدند تنها مستطیل‌های پر از آب بودند که با گیاهان مصنوعی پر می‌شدن، اما بعد از آمانو شکل و قیافه آکواریوم‌ها تغییر کرد و همه کسانی که این کار را انجام دادند از گیاهان زنده و دیگر موجودات دریا مانند میگوها استفاده کردند.

۱۰ آکواریوم عجیب دنیا +تصاویر

رستورانی در تگزاس روی یک آکواریوم بزرگ از مهمانانش پذیرایی می‌کند! تصور کنید وارد رستورانی شده‌اید و می‌خواهید روی میز خودتان بنشینید، اما زیر پای‌تان کوسه‌ها و سفره دریایی‌هایی در حال رفت و آمد هستند. این رستوران در یک مخزن ۲۰ هزار گالونی تعدادی از این موجودات را نگهداری می‌کند و البته این کار بسیار هم پر خرج است و برای اینکه اتفاقی نیفتد، ۴ لایه رویی قرار داند که پنل‌های الکتریکی دارد. صاحب این رستوران می‌گوید ما یا باید کوسه‌ها را نگهداری می کردیم یا حیوانات دیگر را و از این میان ما کوسه را انتخاب کردیم.

۱۰ آکواریوم عجیب دنیا +تصاویر

هتل رادیسون بلو در برلین آلمان صاحب بزرگتری آکواریوم ایستاده در جهان است. آکواریومی با ۲۵ متر ارتفاع که در آن یک میلیون لیتر آب نمک ریخته شده و خانه ۱۵۰۰ ماهی گرمسیری است. این کاربرای بازایابی این هتل انجام شد، با اینکه ایده دیوانه کننده‌ای به نظر می‌رسد، اما جاذبه اصلی هتل است و مردم با آسانسوری که از میانه این آکواریوم عبور می‌کند، آسانسوری که ۴۸ نفر را همزمان جابه جا می‌کند.

۱۰ آکواریوم عجیب دنیا +تصاویر

تلفن‌های ایستاده در خیابان‌ها را یادتان هست؟ روزگاری تنها راه ارتباطی مردم از طریق همین تلفن‌ها بود، امروزه و با رشد تکنولوژی این غرفه‌های تلفن بلااستفاده شدند و تنها آثاری به جا مانده از روزهای قدیم هستند، از همین رو هنرمندان اروپایی و ژاپنی این سازه‌های بی‌استفاده را برای تبدیل آن‌ها به آثار هنری استفاده کرده‌اند. حالا باجه‌های تلفن تبدیل به چیزهایی شدند که هم پر از ماهی است و چراغ‌های روشنی هم دارد.

۱۰ آکواریوم عجیب دنیا +تصاویر

مردمی که از آکواریوم لاس‌وگاس دیدن می‌کنند معمولا برای تجربه چیزهایی می‌روند که در محل زندگی خودشان نمی‌توانند تجربه کنند. این بار شما می‌توانید از داخل یک استوانه بزرگ به پایین سُر بخورید و در این مسیر با پنج گونه از کوسه‌های بسیار زیبا نیز ملاقات کنید! کوسه‌هایی که می‌دانی آن طرف شیشه هستند، اما به هر حال ترسناک هم هستند.

۱۰ آکواریوم عجیب دنیا +تصاویر

بزرگترین آکواریوم دنیا را می‌توانید در گرجستان ببینید. این آکواریوم از آن جهت بزرگ است که چهار کوسه نهنگ را در خود جای داده است. مسئولان این آکواریوم اجازه می‌دهند که مردم در اکواریوم شنا کنند و با این کوسه نهنگ‌ها برخورد داشته باشند، البته نگران گاز گرفتن آن‌ها نباشید، چون روی دندان‌ها را با پدهای مخصوصی پوشانده‌اند. جالب است بدانید که گردش کامل در این آکواریوم نزدیک به دو ساعت و نیم زمان می‌برد.

۱۰ آکواریوم عجیب دنیا +تصاویر

آکواریوم خلیج مانتری ویژگی جالبی دارد. زیرا که قرارگاهی برای کوسه‌های سفید است. این کوسه‌ها که موجودات بسیار قدرتمندی محسوب می‌شوند، گوشت‌خوار هستند و نگهداری از ‌آن‌ها کار بسیار سختی است و البته این کوسه‌های سفید در حقیقت خطرناک‌ترین موجودات زیر آب هستند.

۱۰ آکواریوم عجیب دنیا +تصاویر

عجیب‌ترین آکواریوم برای ژاپنی هاست، در حقیقت آکواریومی است که مخالف هر آکواریوم دیگری است که می‌شناسید!اینجا بیشتر شبیه به سوپرمارکت یخ‌زده‌ای است که موجودات مختلف را در مخزن‌هایی پر زز یخ نگه می‌دارند. در حقیقت هر بلوک یخ جای یکی از این حیوانات دریایی است، حیواناتی که به نظر مُرده می‌آیند اما در حقیقت نمرده‌اند و چشم‌هایشان زنده است!


7424831
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است