استانی 22:09 - 29 بهمن 1397

حقوق شهروندی با تقویت شفافیت در جامعه محقق می شود

علیرضا آوایی در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین دوشنبه شب در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص موانع تحقق حقوق شهروندی اظهارداشت: یکی از مهمترین کارهایی که برای حقوق شهروندی میتوان انجام داد ارتقاء شفافیت در جامعه است.

وی افزود: در همین راستا لایحه شفافیت را در کمیسیون لوایح دولت ارائه کردیم که بررسی آن به اتمام رسیده و به دولت رفته تا در مجلس تصویب شود.

مسئولان به حقوق شهروندی باور دارند/ تبلیغات نیست

وزیر دادگستری تصریح کرد: باید کاری کنیم تا مردم در یک فضای شفاف زندگی کنند و با ابهام، نبود تفهیم قوانین به مردم سخت نگیریم و خوشبختانه دولت در این زمینه بسیار جدی و پیگیر است و این که گاهی مسئولان دولتی می گویند دنبال حقوق شهروندی هستند واقعا بحث تبلیغاتی نیست و باورهای دولت و مسئولان و خدمتگزاران تحقق حقوق شهروندی است.

آوایی گفت: هم رئیس جمهور و هم وزرا این نگاه را دارند و امیدواریم در ادامه روند کار بخوبی انجام شود و به نظر می رسد مسیری که طی می شود خوب است و با تحقق دولت الکترونیک که از کارهای خوب انجام شده است این موضوع شتاب خواهد گرفت.

تربیت کارگزاران نظام مهمترین اصل است

وزیر دادگستری در ادامه یادآورشد: موضوعی که از همه بیشتر اهمیت دارد تربیت کارگزاران نظام است و ما باید به حدی از تربیت برسیم که وقتی امام فرمودند: «من خمتگزار مردم هستم» باور کنیم ما ارباب نیستیم بلکه همه ما خدمت گذار مردمیم.

آوایی گفت: باید بدانیم مردم رعیت نیستند و ما صاحب و ارباب نیستیم لذا در بخش های مختلف نظام لازم است روی این موضوع کار کنیم تا اگر مردم به ما مراجعه کردند در عمل ببینند و باور کنند حکومت ما را برای خدمت گزاری به آنها منصوب کرده است.

وی اضافه کرد:باید مردم را تکریم کنیم و عزت بگذاریم وتجربه ما نشان می دهد نیاز جامعه مردم در این شرایط فقط احترام و تکریم و حرمت است و بدون اغراق باید گفت تکریم مردم مانند اکسیژن از نیازهای جامعه است.

وزیر دادگستری تصریح کرد: در این زمینه اعتراف می کنیم به آن قله ای که شان نظام است نرسیده ایم و باید قدمهای بزرگی را با سرعت بیشتری برداریم تا این مهم محقق شود.

جذب وکیل و آزمون در مسیر هماهنگی است  

آوایی در خصوص اختلاف نظر کانون وکلا در نحوه آزمون و جذب وکیل هم به خبرنگار مهر اظهارداشت: از این اختلاف اطلاع زیادی ندارم اما یک بار سوال کردند و من گفتم کانون وکلا وقتی می خواهد نیرویی بگیرد به تنهایی تصمیم نمی گیرد بلکه به خرد جمعی قائل است و بر اساس نیازش اقدام می کند.

وی بیان کرد: البته در میان کانون وکلا برخی دیدگاههایی در خصوص جذب وکلای قوه قضائیه دارند که داریم تلاش می کنیم این دیدگاهها با دستگاه قضایی نزدیک شود و خوشبختانه مسیر به سمت تعامل و هماهنگی است و باید کمک کنیم تا هم کانون وکلا آرامش پیدا کند و نگران نشود و هم وکلای دستگاه قضایی احساس امنیت قضایی و شغلی کنند و روابط محکم تر شود.


10058357
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است