بین‌الملل 09:55 - 03 آذر 1393
سخنگوی تحریک انصاف پاکستان در گفت‌وگو با فارس خبر داد
سخنگوی حزب تحریک انصاف پاکستان گفت: ملاقات عمران‌خان با ریچارد اولسون به درخواست سفیر آمریکا و برای تبادل نظر در زمینه اوضاع پاکستان صورت گرفته است.

ملاقات «عمران‌خان» با سفیر آمریکا؛ تجمع 30 نوامبر محور گفت‌وگوها

شیرین مزاری سخنگوی حزب تحریک انصاف پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد اظهار داشت: عمران‌خان به درخواست سفیر آمریکا با وی ملاقات کرد.

وی افزود: ملاقات مورد نظر در منزل عمران‌خان صورت گرفت.

سخنگوی حزب تحریک انصاف بیان کرد: سفیر آمریکا درخواست علت ملاقات خود را تبادل نظر در زمینه اوضاع کنونی پاکستان عنوان کرده است.

با اینکه شیرین مزاری حاضر نشد درباره محورهای گفت‌وگوی عمران‌خان با ریچارد اولسون اظهار نظر کند اما طبق اطلاعاتی که خبرنگار فارس از طریق منابع آگاه بدست آورده علت اصلی ملاقات سفیر آمریکا با عمران‌خان تبادل نظر در زمینه برپایی تجمع اعتراض‌آمیز ضد دولتی حزب تحریک انصاف در تاریخ 30 نوامبر بود.

طبق این گزارش به نظر می‌رسد حزب تحریک انصاف و دولت بار دیگر به بن بست رسیده‌اند زیرا با اینکه در ابتدا نواز‌شریف بر برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز مخالفان در پایتخت موافقت و عنوان کرده بود هیچ ممانعتی صورت نمی‌گیرد اما بعد از مشاوره با اطرافیانش تصمیم گرفت از برگزاری تجمع حزب تحریک انصاف در محدوده خطوط قرمز اسلام‌آباد جلوگیری کند.

عمران‌خان در سخنان اخیر خود اعلام کرد: برای برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز در پایتخت نیاز به اجازه گرفتن از دولت ندارد و این تجمع تحت هر شرایطی برگزار خواهد شد.

پرویز‌ رشید وزیر اطلاع‌رسانی دولت در این زمینه گفت: عمران‌خان برای برپایی تجمع خود نه از دولت بلکه باید از قانون اجازه بگیرد.

به گزارش خبرنگار فارس موضع‌گیری و اظهار نظرهای طرفین ادامه دارد با این وجود عمران‌خان از مواضع قبلی خود مبنی بر استعفای نخست وزیر عقب‌نشینی کرده و خواهان تحقیق در زمینه تقلب در انتخابات است.

خان در اظهارات تازه خود تأکید کرد: باید نمایندگانی از سرویس اطلاعاتی آی اس آی و ارتش عضو تیم تحقیقاتی باشند که بررسی تقلب در انتخابات را به عهده دارد.

بر اساس این گزارش بیشتر احزاب سیاسی پاکستان در اعتراض به درخواست‌های عمران‌خان عنوان می‌کنند طبق قانون دخالت ارتش در امور سیاسی درست نیست و رهبر حزب تحریک انصاف نباید پای ارتش را به مسائل سیاسی باز کند.

بیشتر مردم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان کردند از برپایی تجمع اعتراض‌آمیز و بسته شدن مسیرهای اصلی پایتخت پاکستان با کانتینر نگران هستند.

گفتنی است عمران‌خان در گذشته با مسدود کردن مسیر ارسال تدارکات ناتو برای مدتی از ارسال این تدارکات به افغانستان جلوگیری کرد. وی بارها نسبت به سیاست‌های آمریکا در پاکستان و منطقه اعتراض کرده اما با این وجود با سفیر این کشور ملاقات کرد.


5255721
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع عبری از به صدا درآمدن آژیر‌های هشدار در شهرک‌های شمال اراضی اشغالی خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور ترکیه ضمن شبیه خواندن نخست وزیر رژیم صهیونیستی به هیتلر، تاکید کرد متحدان این رژیم باید مجازات شوند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در دویستمین روز شروع جنگ غزه، خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه تظاهراتی را در تل‌آویو ترتیب دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی استعفای چند فرمانده ارشد در ارتش صهیونیستی، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که دومینو وار بودن این اتفاقات نتانیاهو را گوشه رینگ می‌برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین امروز چهارشنبه جدیدترین آمار شهدا و مجروحان تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را اعلام کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک تحلیلگر مسائل مقاومت فلسطین سرنگونی پنج پهپاد ارتش رژیم اسرائل به دست حزب الله لبنان را دارای پیام‌های خاصی برای این رژیم ، مقاومت و حامیان آن دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک سناتور روسی با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی به حملات اسرائیل گفت که اعتراضات به این رژیم در آمریکا به ابعاد بی‌سابقه‌ای رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا کرد ایران تا دستیابی به بمب اتم چند هفته فاصله دارد اما به دنبال ساخت آن نیست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیرخارجه انگلیس در نخستین سفرش به قرقیزستان مدعی شد که این کشور شرکای تحت رهبری چین در حوزه اقتصادی دارد و بیشکک باید حق انتخاب شریکان را داشته باشد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است