فرهنگی‌هنری 15:13 - 30 آذر 1393
سه مجموعه شعر از علیرضا قزوه در قالب‌های غزل، مثنوی و سپید و با مضامین آیینی و دفاع مقدس توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

علیرضا قزوه با این همه یوسف و قطار اندیمشک می‌آید

به گزارش خبرآنلاین، سه مجموعه شعر از علیرضا قزوه با عنوان های «شبلی و آتش»‌،‌ «قطار اندیمشک» و «این همه یوسف» توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

«شبلی و آتش» عنوان دومین مجموعه شعر مستقل از علیرضا قزوه است که برای اولین بار در سال 73 منتشر شد. این کتاب مجموعه غزل‌ها، دوبیتی‌ها و دوبیتی‌های سپید علیرضا قزوه است با یک بازنگری مجدد در اشعار و بعد از حدود بیست سال در 104 صفحه و قیمت 6 هزار و 500 تومان دوباره منتشر شد.

«قطار اندیمشک» گزیده‌ای از اشعار علیرضا قزوه با مضمون دفاع مقدس است. در این کتاب اشعار مربوط به هشت سال دفاع مقدس از مجموعه‌های «نخلستان تا خیابان»، «شبلی و آتش» ، «این همه یوسف»، «عشق علیه سلام» و «قطار اندیمشک» گرد آوری و منتشر شده است.

علیرضا قزوه در اشاره این کتاب آورده است : «افتخار می‌کنم به روزها و شب‌هایی که در جنوب خدا و در آن ییلاق تفکر با پاک‌ترین فرزندان این سرزمین هم نفس بوده‌ام. بچه‌هایی که حتی نگذاشتند یک وجب از خاک این سرزمین را دشمن سوگند خورده ما که از چهل و چهار کشور بودند تصاحب کنند! و این اتفاق مبارک برای نخستین بار در تاریخ این سرزمین رقم می‌خورد. اشعار این کتاب پاره‌های روح من‌اند و از شما چه پنهان که مانند بچه‌های مظلوم جنگ دوستشان دارم. پس تقدیمشان می‌کنم به خوبانی که عاشقانه همه هستی‌شان را نثار ایمان و اعتقاد و میهن‌شان کردند. یادشان تا همیشه با من است».

«قطار اندیمشک» در 230 صفحه با تیراژ 2500 نسخه و قیمت 9 هزار و 900 تومان منتشر شده است.

«این همه یوسف» برای اولین بار در سال 1376 منتشر شده و به گفته خالق اثر، به شهید بزرگوار یوسف کلاهدوز و سی تن از شهدای گرانقدر جنگ هشت ساله تقدیم شده است. این مجموعه نیز از حماسه‌ها و سرافرازی‌های مردانی گفته است که با درختان و کوه و دریا خطبه برادری خوانده بودند.

همچنین کتاب « این همه یوسف» در چهل صفحه با تیراژ 2500 نسخه و قیمت 4 هزار و 900 تومان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

 

6060


5460381
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است