علمی فناوری 23:46 - 31 تیر 1393

Capture

از چین خبر می رسد که برند Xiaomi طی مراسمی رسمی، از پرچمدار ۲۰۱۴ خود یعنی اسمارت فون Xiaomi Mi 4 رونمایی به عمل آورده است.جالب است بدانید که در کشور چین، همگان برند Xiaomi را اپلِ چین لقب داده اند!

گفتنی است که این مراسم در شهر پکن انجام گشته است و طی آن هنگام ورود Lei Jun، مدیر اجرایی Xiaomi و رونمایی از پرچمدار جدید این برند، جمعیت حاضر با تشویق فراوان از این اسمارت فون استقبال به عمل آوردند.

Xiaomi

از طراحی این اسمارت فون باید برایتان بگوییم که، Xiaomi Mi 4 دارای قابی فلزی است و کاور پشتی قابل تعویض دارد.طراحی این اسمارت فون کاملا مشابه طراحی های برند اپل است!

شایان ذکر است که صفحه نمایش ۵ اینچی استفاده شده در این پرچمدار جدید چند لایه بوده و کیفیت تصویری معادل ۱۰۸۰ پیکسل را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد.

مغز متفکر Xiaomi Mi 4 را پروسسور (پردازنده) اسنپ دراگون ۸۰۱ با فرکانس کاری ۲.۵ گیگاهرتز تشکیل می دهد.حافظه رَم به کار رفته در آن نیز، یک رَم سه گیگابایتی است.

Capture

جالب است بدانید که Xiaomi همانند سال پیش مدعی شده است که این پرچمدار جدید می تواند لقب سریع ترین اسمارت فون جهان را به خود اختصاص دهد.

Xiaomi در این پرچمدار، از یک باتری ۳۰۸۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است و مدعی شده است که این باتری می تواند به مدت یک روز و نیم بیشتر از سایر اسمارت فون های پنج اینچی دوام آورد!

گویا Xiaomi،توجه ویژه ای به میزان شارژ باتری این پرچمدار داشته است چرا که ما شاهد وجود فناوری شارژ سریع ۹V/1.2A و ۵V/2A در Xiaomi Mi 4 هستیم.این فناوری سبب می گردد تا کاربر بتواند در مدت کمتر از یک ساعت تا ۶۰ درصد از میزان باتری را شارژ نماید.

Capture

دوربین اصلی این پرچمدار دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی است و دوربین دوم آن نیز دوربینی ۸ مگاپیکسلی می باشد.

گفتنی است که این دوربین ها از سنسور IMX214 ساخت سونی بهره می برند.

قابلیت فیلمبرداری با کیفیت ۴K، دریچه دیافراگم f/1.8 و امکان ۸۰ درجه زاویه دید جهت ثبت تصاویر خودسلفی چند نفره از دیگر امکانات گنجانده شده در دوربین های این پرچمدار چینی است.

Capture

گفتنی است که این پرچمدار در دو نسخه با حافظه ذخیره سازی متفاوت ۱۶ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایتی عرضه خواهد شد گویا Xiaomi اعتقادی به نسخه ۳۲ گیگابایتی نداشته است!

Capture

Xiaomi Mi 4 مجهز به رابط کاربری MIUI 6 مخصوص Xiaomi است.اگر در رابطه با این رابط کاربری اندرویدی اطلاع چندانی ندارید باید اذعان کنیم که، MIUI 6 یکی از برترین رابط کاربری های حال حاضر می باشد و به کاربر اجازه سفارشی سازی بیشتری را می دهد و همچنین بروزرسانی های هفتگی را نیز در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

Capture

جالب است بدانید که ورژن بعدی رابط کاربری MIUI، قرار است در کمتر از یک ماه دیگر (دقیقا در تاریخ ۱۶ آگوست میلادی) با عنوان ۶.۵ MIUI عرضه گردد. شایان ذکر است که یک خرده فروشی Xiaomi Mi 4 را ۳۲۰ دلار برای نسخه ۱۶ گیگابایتی و ۴۰۰ دلار برای نسخه ۶۴ گیگابایتی قیمت گذاری کرده است.

» منبع : phonearena «


4302157
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فرآیند برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از امروز صبح آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان گوگل می‌گویند با وجودی که دستیار‌های هوش مصنوعی ابزار‌هایی مفید و کاربردی هستند، اما می‌توانند کاربران را از نظر عاطفی بیش از حد به خود وابسته کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا شنبه هشتم اردیبهشت ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند و میزان تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون امسال ۵۰ درصد است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی گفت: رژیم غذایی بدون گلوتن برای افراد دارای بیماری سلیاک توصیه می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی به مدت یک سال تمدید می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مریخ‌نورد «کنجکاوی» ناسا ردپای گاز متان را در سیاره سرخ یافته و دانشمندان را یک گام به کشف حیات بیگانه نزدیک‌تر کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان به منظور حمایت از کودکان و مادران غزه، نمایشگاهی از آثار هنری خود را با مضمون مقاومت و فلسطین در دانشگاه الزهرا برپا کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش با تاکید بر امنیت و سلامت کامل کنکور سراسری، از عدم قطعی اینترنت در حوزه‌های امتحانی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت:برای نخستین بار در کشورمان اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است