اقتصادی 12:38 - 09 تیر 1394
با کاهش هدررفت گاز مشعل محقق شد
کاهش زمان و مقدار هدر رفت گاز مشعل (فلرینگ) پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی در زمان راه اندازی واحدهای فرآیندی پس از تعمیرات اساسی امسال بیش از ١٩ میلیارد ریال صرفه‌جویی به همراه داشته است.

گزارش حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت،  مهندس ارشد پالایش واحد مهندسی پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی  اظهار داشت: برای راه‌اندازی ردیف‌های گازی پس از هر بار توقف، (از زمان آغاز به‌کار پالایشگاه اول تاکنون) به‌صورت متوسط به پنج تا شش ساعت زمان نیاز است.

 

بهناز جمشیدی افزود: با توجه به این‌که فلرینگ یکی از مراحل اجتناب‌ناپذیر در راه‌اندازی واحدهای پالایشگاهی بوده که باعث کاهش تولید گاز صادراتی و افزایش انتشار مواد آلاینده در محیط‌زیست می‌شود، سعی بر آن شد تا با کاهش این مدت‌زمان در جهت کاهش فلرینگ، هدرروی انرژی، کاهش آلودگی زیست‌محیطی و صرفه جویی در زمان و نیروی انسانی گام برداشته شود.

 

وی یادآور شد: بررسی‌های جامعی در زمینه اصلاح دستورالعمل‌های موجود راه‌اندازی، بهینه سازی پارامترهای مهم عملیاتی پیش و در حین زمان راه‌اندازی و همچنین حد مجاز محصول خروجی از هر واحد عملیاتی در حین راه‌اندازی با توجه به استاندارد مجاز خط لوله، بررسی استانداردهای خوردگی و در نظر گرفتن جنس تجهیزات و لوله‌های بکار رفته در کلیه مسیرهای جریان گاز و... به کمک نرم افزارهای شبیه ساز و تجارب عملیاتی صورت گرفته و دستورالعمل جامعی به‌دست متخصصان و نیروهای توانمند مجتمع در این خصوص تدوین شد.  

 

به گفته وی، در اجرای این پروژه که بررسی و امکان سنجی انجام آن به مدت شش ماه به طول انجامید، با اتکا به توانمندی کارشناسان داخلی و همکاری واحدهای بهره برداری و آزمایشگاه پالایشگاه اول و همچنین با رعایت مفاد دستور عمل ارائه‌شده توسط بخش مهندسی پالایش، ردیف دوم گازی پس از تعمیرات اساسی سال٩٤، در مدت‌زمان  ١,٥ ساعت با موفقیت کامل راه اندازی و در سرویس قرار داده شد که خوشبختانه در این پروژه، به کاهش متوسط زمان  فلرینگ، به مدت چهار ساعت دست‌یافتیم.

 

جمشیدی تأکید کرد: با اجرای این پروژه برای ردیف اول گازی بیش از ١٩ میلیارد ریال صرفه‌جویی به‌دست آمد و کاهش زمان فلرینگ، کاهش آلودگی زیست‌محیطی، افزایش تولید، افزایش سرعت راه‌اندازی ردیف‌های گازی بخشی از مزایای اجرایی کردن این طرح است.



انتهای پیام/


6666139
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است