ورزشی 12:24 - 02 شهریور 1398
مربی تیم ملی تیراندازی اهداف پروازی به نتایج ضعیف تیم ملی در جام جهانی فنلاند انتقاد کرد و نسبت به اعزام تیم بدون مربی واکنش نشان داد.

هنریک آواکیان: فدراسیون تیراندازی وقتمان را گرفت و پول را هدر داد

به گزارش ایسنا، تیم ملی تیراندازی اهداف پروازی ایران در رشته اسکیت کار خود را در جام جهانی فنلاند به پایان رساند. در این مسابقات سه نماینده ایران مسابقه دادند که یک نفر اصلا مسابقات را شروع نکرد و دو نفر دیگر با قرار گرفتن در جایگاه‌های 127 و 103 در بین 129 نفری که مسابقه دادند، نتایج بسیار ضعیفی را رقم زدند.

نکته قابل توجه در این زمینه حضور آنها بدون مربی در محل مسابقات بود. فدراسیون ایران هنریک آواکیان مربی این تیم را به فنلاند اعزام نکرد و از طرف دیگر مطابق با گفته ناصر رسولی، مدیر تیم های ملی تیراندازی یک مربی ارمنستانی کنار تیم ملی حضور داشت و مشکلاتی در اعزام آواکیان به وجود آمده بود.

با این حال آواکیان در گفت‌وگو با ایسنا در مورد اعزام نشدن به فنلاند گفت: یکی از دلایل آن کمبود بودجه فدراسیون و دیگر قبول نکردن شرایطی بود که به عنوان مربی تعیین کرده بودم. قرار بود فدراسیون به این شرایط فکر کند اما هنوز جواب نداده است.  

او با بیان اینکه در صورتی با تیم ملی همکاری می‌کنم که تمام شرایطم را قبول کنند، افزود: تیم ملی را با رکورد مشخصی تحویل گرفتم و بعد از 6 ماه با امتیاز بهتری تحویل دادم و الان احساس کردند که شاید با آن امتیاز مربی لازم ندارند با این حال نتایجشان مشخص کرد که به مربی نیاز دارند یا نه.

ورزشکاران را مغرور کرده‌اند

آواکیان با بیان اینکه اعزام مربی همراه تیم ضروری است، گفت: بودجه زیادی خرج تیم می‌شود تا بازیکنان به نتیجه برسند اما 10 روز آخر قبل از اعزام همه چیز را خراب کردند. آنقدر این بازیکان را مغرور کردند که فکر کردند قهرمان جهان هستند و می‌توانند در فنلاند بدون مربی هم  اول شوند ولی دقیقا نتیجه برعکس شد. پلکانی بالا آمده بودیم و به سقف رسیدیم اما سقوط کرد. نمی‌دانم کسی دیگر تصمیم گیرنده است یا نه ولی در این 7 ماه تمرین و اردو هم وقت ما را گرفتند و هم پول را هدر دادند. مانده ام چرا رامتین بشارتی که 6 ماه رویش سرمایه‌گذاری کردند مسابقه‌اش را شروع نکرد.  

هیچ پیشرفتی در تیراندازی به اهداف پروازی نداشتیم

این مربی در مورد نتایج تیم‌های ملی تراپ و اسکیت در جام جهانی فنلاند گفت: نتیجه بازیکنان تراپ اصلا خوب نبود. سال 1380 در تیم ملی بودیم و الان بعد از 20 سال ورزشکاران دوباره همان امتیازات و حتی پایین تر را کسب کردند و هیچ پیشرفی نداشتند. در اسکیت هم شرایط خوب نیست.

او در مورد نفرات اعزامی در اسکیت بیان کرد: در ایران کلا 10 نفر خوب در این رشته حضور دارند که سه نفر اول همین ورزشکاران اعزامی بودند، سایر نفرات با آنها خیلی تفاوت دارند. برای این اعزام هم دو مسابقه انجام دادند و این سه نفر اول تا سوم شدند.

امکان ندارد تیمی بدون مربی اعزام شود

آواکیان بیان کرد: نمی‌دانم اعزام تیم بدون مربی نظر چه کسی بوده است اما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا وقتی که بودجه صرف بازیکنان می‌شود روز آخر کسی پشتیبانشان باشد چون امکان ندارد تیمی را بدون مربی جایی، مخصوصا جام جهانی بفرستند.

مربی ارمنستانی در فنلاند کنار تیم ایران نبود

او در مورد اینکه گفته شده یک مربی ارمنستانی در جام جهانی کنار تیم بود، بیان کرد: این مربی ارمنستانی  نه با تیم رفته و نه در مسابقات کنار تیراندازانمان بود. با او تماس گرفتم و گفت بعد از تمام شدن کار تیمش به ارمنستان برمی‌گردد. این مربی را خودم یک هفته به ایران آوردم و کارش که تمام شد از ایران رفت.

آواکیان در واکنش به صحبت‌های مدیر تیم‌های ملی که گفته بود مربی ارمنستانی بعد از پایان کار تیم خود، کنار ملی‌پوشان ایران قرار می‌گیرد، گفت: خیر. چنین چیزی نبوده و اشتباه گفتند. من به آنها گفتم که این مربی برای دو روز و با تیم خانم‌های ارمنستان به فنلاند می‌رود و چون با هزینه ارمنستان رفته باید به کشورش برگردد، مگر اینکه فدراسیون ایران هزینه بلیت، هتل، حق‌الزحمه و دیگر مخارجش را متحمل شده باشد.   

او در این مورد افزود: این مربی ارمنستانی را یک هفته به ایران آوردم تا به تیم کمک کند اما فدراسیون فکر کرد مربی تیم ایران است و زمانی که با هزینه ارمنستان به فنلاند رفته، می‌توانند برای تیم ایران هم از او استفاده کنند در صورتی که نمی‌دانند یک مربی نمی‌تواند دو کشور را هدایت کند.

وقتی برمی‌گردم که شرایطم را قبول کنند

مربی تیم ملی اهداف پروازی اسکیت قبول کردن برنامه‌اش را شرط ادامه همکاری با تیم ملی اسکیت عنوان کرد و افزود: هر مربی برنامه‌ای ارائه می‌دهد که در صورت موافقت فدراسیون تا آخر باید اجرا شود نه اینکه وسط راه بگویند، نمی‌توانیم. فدراسیون ایران برنامه‌ام را از اول قبول کرد اما در ادامه گفت اجرا نمی‌کنم. 

انتهای پیام


10216992
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود و سوابق مدیریتی ۶ کاندیدا برای شرکت در انتخابات از سوی وزارت ورزش و جوانان به تایید رسیده است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بسکتبال شهرداری گرگان از امشب (پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کار خود در سری فینال سوپرلیگ غرب آسیا را آغاز می‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قهرمان مسابقات اسکیت آزاد گفت: نبود پیست استاندارد تنها مشکل ما است، چون باید در این پیست‌ها مسابقه بدهیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن سابق پرسپولیس گفت: حرفه‌ای گری بازیکنانمان برگ برنده بازی با آلومینیوم است، چون سرخپوشان تیمی را دستکم نمی‌گیرند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه بان اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: اتفاقی در مالکیت رخ نداده و به ظاهر سرخپوشان را واگذار کرده‌اند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کنسرسیوم بانک‌های خریدار پرسپولیس از پرداخت ۱۰ درصد دیگر از مطالبات معوقه بازیکنان سرخپوش خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیئت کشتی خوزستان گفت: حضور یک سرمربی از استان خوزستان در رده‌های مختلف تیم‌های ملی کشتی فرنگی حق این استان است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال یوکوهاما مارینوس ژاپن با برتری برابر اولسان اچ دی کره‌جنوبی به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال ایران طی حکمی امیرحسین منظمی را به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون منصوب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ممکن است حق امضا از خطیر در باشگاه استقلال گرفته شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است