فرهنگی‌هنری 16:55 - 06 خرداد 1394
بهرام توکلی:
فیلم «من دیگه مارادونا هستم» به کارگردانی بهرام توکلی در دور جدید باشگاه فیلم فرهنگسرای «اندیشه» نقد و بررسی شد.

نگاه منصفانه به هم فیلم‌ها بشود

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه که عصر سه‌شنبه پنجم خرداد ماه برگزار شد، جواد نوروز بیگی در پاسخ به حواشی که درباره اکران این فیلم رخ داد، گفت: ما در ابتدا قصد داشتیم، فیلم «من دیگه مارادونا هستم» را در عید نوروز اکران کنیم اما از من خواست شد تا اکران این فیلم را به تعویق بیندازم و من هم به نوعی مجبور شدم تا این موضوع را بپذیرم. زمانی که دور جدید فیلم‌های فصل بهار اکران شد سرگروه‌ها تغییر کرد و با یک کار غیر کارشناسی شده سرگروهی که تعیین شده بود باید هفته‌ای سیزده میلیون فروش می‌کرد و این میزان از فروش حتی برای فیلم‌های پر فروش هم زیاد است، به همین خاطر در دور جدید تصمیم گرفتند کف فروش را به نه میلیون برسانند اما این کار غیر کارشناسی باعث شد که فیلم «من دیگه مارادونا هستم » آسیب ببیند.

در ادامه محمدرضا لطفی منتقد حاضر در نشست به نوروز بیگی گفت، فیلم شما بی‌تردید قربانی این شد که خودتان مسئولیت پخش آن را بر عهده گرفتید، تهیه کننده «من دیگه مارادونا هستم»در پاسخ به این سوال تصریح کرد: من قصد نداشتم که این کار را انجام دهم اما در شرایطی که برای اکران این فیلم وجود داشت چاره‌ای جز این کار نداشتم بعد از اینکه ما اکران بهار را از دست دادیم برای دور دوم با حبیب اسماعیلی برای پخش وارد مذاکره شدیم اما ایشان نسبت به پخش فیلم دیگری تعهد داشتند و اگر ما می‌خواستیم باز هم صبر کنیم باید منتظر اکران ماه رمضان می‌ماندیم، همزمانی پخش این فیلم و اکران فیلم‌های نظیر «حضرت محمد» و «رستاخیر» را در آن مقطع چندان به صلاح نمی‌دانستم به همین دلیل تصمیم گرفتم که مسئولیت پخش فیلم را خودم بر عهده بگیرم.

در ادامه نشست از نوروز بیگی پرسیده شد که چه شد تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده گرفته است که وی پاسخ داد:طی سال‌های اخیر جامعه ما به شدت ملتهب شده و بعضی از موضوعات ساده گاهی مردم را به بن بست می‌رساند، به همین خاطر وقتی طرح اولیه این فیلم را سال گذشته خواندم از آن خوشم آمد و حس کردم که قصه آن با ذهنیت من سازگاری دارد. حدود شش ماه روی فیلمنامه این اثر کار شد و بعد به همت دوستانی که در این پروژه ما را یاری کردند فیلم جلوی دوربین رفت.

نوروزبیگی خاطر نشان کرد:در مورد اسم فیلم هم باید بگویم ما چندین اسم را برای این فیلم در نظر گرفتم که در پایان این اسم برای فیلم انتخاب شد، چرا که از مارادونا در ماجرای گل جنجالی که با دست زد به جای اینکه عملش را کار بدی یداند آن را دست خدا دانست و از این جهت حس کردیم این نام با فضای فیلم همخوانی دارد.

در بخشی دیگر از نشست مجری برنامه از محسن دار سنج طراح گریم فیلم پرسید که وقتی حرف از گریم فیلم کمدی به میان می‌آید،ذهن مخاطب ناخودآگاه به سمت گریم‌های اغراق شده می‌رود اما در «من دیگه مارادونا هستم» گریم‌ها کاملا رئال بود که او پاسخ داد: طنزی که ما در این فیلم دنبال می‌کردیم اغراق شده نبود و طنز موقعیت قلمداد می‌شد، به همین خاطر نیازی وجود نداشت که برای اضافه کردن بار طنز از گریم بهره ببریم. به همین خاطر در صحبت‌های که با بهرام توکلی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که گریم‌های ساده و باور پذیر باشند و اگر تفاوتی هم حس می‌شود محسوس نباشد. به همین خاطر اگر گلاب آدینه در این فیلم در دو نقش بازی می‌کند ما شاهد آن هستیم که تفاوت چهره او صرفا به جنس زندگی او باز می‌گردد، مثلا زمانی که نقش خواهر بالا شهری را بازی می‌کند موهایش صاف است و در زمانی که پایین شهری است چهره خسته‌تر دارد و موهایش هم فر است. به هر حال همواره سعی کردم در کارهایم از اعراق بپرهیزم. و گریمی رئال را به تصویر بکشم.

مهسا علافر درباره همکاری‌اش با بهرام توکلی گفت:«من دیگه مارادونا هستم» دومین تجربه بازیگری من به شمار می‌رود، پیش‌تر در فیلم «گس» ساخته کیارش اسدزاده که این روزها در گروه هنر و تجربه در حال اکران است بازی کردم. قبل از حضور در سینما بیشتر در فیلم‌های کوتاه ایفای نقش می‌کردم. سال گذشته که بهرام توکلی داوری جشنواره فیلم نهال را بر عهده داشت بازی من را در یکی از فیلم‌ها دیده بودند،برای حضور در این اثر از من دعوت کردند. همکاری با توکلی برای من مانند حضور در یک ورک شاپ بود چرا که ایشان تسلط زیادی به حوزه کارگردانی دارند و از این حهت برای هر بازیگری کار کردن با ایشان شیرین و جذاب است.

بعد از پایان یافتن صحبت‌های علافر، ذوالقدر با اشاره به این موضوع که بعد از فیلم «جدایی نادر از سیمین» فیلمنامه جذابی به دستش نرسیده بود گفت؛ بعد از این فیلم مدتها در کاری حضور نداشتم تا اینکه برای فیلم «تمشک» از من دعوت به کار شد، اما این فیلم هم وقتی جلوی دوربین رفت نسبت به فیلمنامه تغییرات زیادی داشت. اما برای بازی در فیلم «من دیگه مارادونا هستم» انگیزه زیادی داشتم چرا که این فیلم از جذابیت بالای برخوردار بود و کار سختی بود و از آنجایی که کار سخت برای من همیشه جذاب استاز حضور در ان لذت بردم.برخی از افراد نسبت به پر دیالوگ بودن فیلم نقد دارند واقعیت این است که این موضوع برگرفته از دل جامعه ما است چرا که ما بیشتر از آنکه عمل کنیم درگیر حرف زدن و ایجاد سر و صدا هستم.

نوروز بیگی: این فیلم می‌توانست پر فروش شود به شرطی که ...

در بخش دیگری از این نشست، نوروز بیگی تاکید کرد: بی تردید اگر شرایط اکران برای ما به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد و مثلا در ایام نوروز یا عید فطر اکران می‌شد فیلم به فروش بسیار بالایی دست پیدا می‌کرد. این اثر بدون سر و صدا و با کمترین حاشیه و تبلیغاتی در زمانی کوتاهی روی پرده رفت و خب طبیعی است به آن فروشی که باید دست پیدا نکرد.

بهرام توکلی:شرایط اکران «من دیگه مارادونا هستم» عادلانه نبود

بهرام توکلی هم در بخش دیگری از این نشست در ادامه صحبت‌هایش در مورد شرایط اکران فیلم گفت: من در این زمینه تخصصی ندارم و این موضوع بیشتر در حوزه تخصصی آقای نوروزبیگی است اما ای کاش نسبت به فیلم‌هایی که روی پرده بود نگاه منصفانه‌ای وجود داشته باشد، نه اینکه ریس شورای صنفی که به طور اتفاقی فیلمی را در نوروز روی پرده دارد امکان شرایط اکران مناسب فیلم «من دیگه مارادونا هستم» را فراهم نکند.

در این جلسه که اجرای آن را مژده لواسانی بر عهده داشت محمدرضا لطفی«منتقد» بهرام توکلی «کارگردان»جواد نوروز بیگی «تهیه کننده» محسن دارسنج «طراح گریم»سهی بانو ذوالقدر و مهسا علاقر بازیگران فیلم حضور داشتند.

انتهای پیام


6456193
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شاعر و داور مسابقه سرزمین شعر گفت: سرزمین شعر برنامه‌ای است که در ادامه جشنواره بین‌المللی شعر فجر تعریف شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی، برنامه اجرای آثار این جشنواره را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در حدیثی به حضرت علی (ع) فرمودند: یا اباالحسن! به درستی که خدای تعالی قبر تو و فرزندان تو را بقعه‌هایی از بقعه‌های بهشت قرار داده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نمایشگاه بنا‌های تاریخی ایران به مناسبت روز جهانی بنا‌های تاریخی در عمارت مسعودیه گشایش یافت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی گفت: سندتحول، میثاق‌نامه دوره مدیریتی جدید است و با قاطعیت دنبال خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران»  تولید و رونق تاریخ شفاهی در دهه اخیر، اتفاق مبارکی است که باید آن را با فال نیک گرفت و از آن استقبال کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد سینما گفت: اکبر خواجوی با «پدرسالار» و اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شدند و همانطور که پدر سالار را زندگی کردیم، با عروسک هم زندگی می‌کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش نخست یادداشت کوتاهی از محمّدکاظم کاظمی، شاعر اهل افغانستان درباره هم‌وطن خویش، مهران پوپل آمده و در ادامه، چند شعر از پوپل، پدیده شعر افغانستان را مرور خواهیم کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد هفتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» به قلم محسن عبّاسی ولدی به شکر عملی و رابطه قناعت و شکر خدا می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نورالدین خانزاده در فضل جدید سریال «نون‌.خ» روایت متفاوتی از مجموعه مختارنامه را مطرح کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است