استانی 11:26 - 16 آذر 1398
ایسنا/آذربایجان شرقی آزمایشگاه سیستم‌های الکتروپنوماتیک برای اولین بار به همت متخصصان داخلی در دانشکده طراحی اسلامی دانشگاه هنر اسلامی تبریز طراحی، بومی‌سازی و راه‌اندازی شد.

آزمایشگاه سیستم‌های الکتروپنوماتیک دانشگاه هنر اسلامی تبریز راه‌اندازی شد

رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز در مراسم راه اندازی این آزمایشگاه گفت: آزمایشگاه سیستم‌های الکتروپنوماتیک برای اولین بار در کشور با همت متخصصان داخلی، طراحی و بومی سازی شد. این آزمایشگاه  به منظور اجرایی کردن قسمت عملی برخی از دروس فنی رشته طراحی صنعتی راه اندازی شده و  برای سایر رشته‌های فنی مهندسی مانند مهندسی مکانیک و مهندسی معدن و برای آموزش تکنسین‌های صنعت نیز قابل استفاده است.

محمدعلی کی نژاد، با بیان اینکه با راه اندازی این آزمایشگاه دانشجویان رشته‌های مهندسی صنعتی می‌توانند آموخته‌های علمی و تئوری خود را در صحنه عملی بکار گیرند، افزود: دانشگاه با این اقدام در راستای ارتباط با صنعت یک گام برداشت و صنعت نیز باید در جهت ارتباط با دانشگاه گام بردارد.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی راه اندازی این آزمایشگاه در این دانشگاه به سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی، اظهار کرد: این دانشگاه آماده همکاری با سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای استفاده  دانشجویان آن‌ها از این آزمایشگاه است.

رئیس دانشکده طراحی اسلامی دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز در این مراسم گفت: مرحله اولیه این آزمایشگاه ۱۱ سال قبل با اعتبار ۸۰ میلیون ریال راه اندازی شده و به مدارهای پنوماتیکی مجهز و در مهر سال جاری نیز با ایجاد رشته طراحی صنعتی در این دانشکده مدارهای الکترونیک نیز با آن تلفیق شد.

احد شاه حسینی، با بیان اینکه این آزمایشگاه تلفیقی از سیستم‌های پنوماتیک و الکترونیک است، افزود: در این آزمایشگاه بیش از ۵۰ نوع مدار می‌تواند شبیه سازی شود و دانشجویان می‌توانند آموزش‌های تئوریک را در این مرکز به صورت عملی انجام داده و سیستم‌های بکار رفته در این آزمایشگاه هم اکنون در واحدهای صنعتی استفاده می‌شود.

وی یادآوری شد: این آزمایشگاه می‌تواند برای دانشجویان رشته‌های مختلف مهندسی صنایع  و نیز تکنسین‌ها مورد استفاده قرار گیرد؛ چرا که این مرکز صرفا جنبه آموزشی نداشته، بلکه نمونه های کاربردی آن در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کمالی، طراح این آزمایشگاه و استاد دانشکده طراحی اسلامی دانشگاه هنر اسلامی تبریز در خاتمه با اشاره به مزایای راه اندازی این آزمایشگاه خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده این آزمایشگاه، یک دهم قیمت  مشابه خارجی بوده و از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند،همچنین تعداد مدارهای قابل پیاده سازی در این بردها دو برابر مشابه خارجی بوده و 

به علت استفاده از تجهیزات صنعتی موجود در بازار داخلی، دانشجویان بعداز فراغت از تحصیل در برقراری ارتباط بین آموخته‌های دانشگاهی با صنعت دچار سردرگمی نخواهند شد.

انتهای پیام


10312137
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است