علمی فناوری 15:21 - 14 شهریور 1394
رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی عنوان کرد
رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: شرکت‌های دانش بنیان و فن آوری اطلاعات و ارتباطات تحت نظر این سازمان طی سال گذشته 175 هزار دلار صادرات داشته است.

صادرات 175 هزار دلاری شرکت‌های دانش بنیان خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان شمالی، علی اصغرپیله ور در نشست خبری اظهار کرد: این صادرات بیشتر به کشورهای ترکمنستان، عراق، ترکیه، افغانستان، آلمان و ایتالیا بوده است.

وی با تاکید بر اهمیت نقش پارک علم و فناوری در صادرات و نمود آن در اقتصاد مقاومتی، افزود: پارک علم و فناوری کشور طی سال گذشته 160 میلیارد دلار صادرات داشته است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی با اشاره به این که اولین استارتاپ ویکند خراسان شمالی در تاریخ 15 ،16 و 17 مهر ماه سال جاری در محل فرهنگ سرای شهروند در بجنورد برگزار خواهد شد، ادامه داد: این رویداد علمی در قالب 54 ساعت و در حوزه های صنعت، کشاورزی و فناوری اطلاعات برپا می شود.

پیله ور افزود: پس از داوری، ایده‌های برتر به عنوان خروجی این استارتاپ ویکند انتخاب شده و در مراکز رشد تحت نظر پارک علم و فناوری مورد پذیرش قرار می گیرد.

وی با بیان این که صاحبان ایده و نخبه ها هم اکنون در دبیرستان و هنرستان ها در حال تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: بنابراین انتظار می رود دستگاه هایی همانند آموزش و پرورش و دیگر نهادهای مرتبط از این طرح‌ها حمایت کنند.

پیله ور با اشاره به حضور 150 نفر در این استارتاپ ویکند، یادآور شد: برای شرکت در این رویداد علمی شرط سنی و یا تحصیلات ملاک عمل نیست بلکه کارایی و تازه بودن ایده از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور برگزاری اولین استارتاپ ویکند خراسان شمالی نهادهایی همانند شهرداری بجنورد، صداو سیما، کانون کارآفرینی خراسان شمالی و اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی مشارکت دارند.

پیله ور گفت: اولین استارتاپ ویکند کشاورزی کشور به عنوان دومین استارتاپ ویکند استان در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


7009888
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان به منظور حمایت از کودکان و مادران غزه، نمایشگاهی از آثار هنری خود را با مضمون مقاومت و فلسطین در دانشگاه الزهرا برپا کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش با تاکید بر امنیت و سلامت کامل کنکور سراسری، از عدم قطعی اینترنت در حوزه‌های امتحانی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت:برای نخستین بار در کشورمان اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی گفت: طب ایرانی می‌تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مایکروسافت نسخه‌ی جدید هوش مصنوعی سبک‌ خود را به نام Phi-3 Mini معرفی کرد. Phi-3 Mini اولین مدل از سه مدل کوچکی محسوب می‌شود که مایکروسافت رونمایی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات با اشاره به سه بار ارایه درخواست رفع فیلترینگ گوگل پلی به کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه، اظهار امیدواری کرد که با همراهی اعضا در جلسه هفته آینده رفع فیلتر صورت گیرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ مانع قانونی برای ثبت نام دانشجو معلمان در طرح تأمین مسکن فرهنگیان وجود ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ماه کامل صورتی پنجم اردیبهشت در آسمان نمایان خواهد شد و تمام طول شب قابل رصد است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است