استانی 20:14 - 28 بهمن 1397

لزوم توجه به تامین زیرساخت‌های انرژی در سند تدبیر توسعه استان

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد رحمتی در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان که با موضوع بررسی هستهها و پروژههای زیرساختی و زیربنایی دومین سند تدبیر توسعه استان تشکیل شده بود، اظهار کرد: نبود زیرساختهای انرژی در بعضی موارد مانع توسعه میشود.

وی با بیان اینکه اهمیت تامین انرژی کمتر از برقی کردن راهآهن نیست، افزود: برق، گاز و آب جزو مهمترین زیرساختهای ما است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند که اگر انرژی نباشد توسعهای نیز اتفاق نمیافتد.

رحمتی خاطرنشان ساخت: کمبود برق را از سایر استانها تامین میکنیم؛ در حال حاضر ما به برق نیاز داریم که منوط به احداث نیروگاه است و نیروگاه نیز نیاز به گاز دارد؛ در واقع اگر نتوانیم این زیرساختهای انرژی را تامین کنیم با محدودیت توسعه مواجه خواهیم شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی نیز در این جلسه توضیح داد: در حال حاضر حمل و نقل یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب می‌شود و به دلیل داشتن نقش زیربنایی، تاثیر فراوانی بر فرایند رشد اقتصادی کشور دارد.

سلطانی تصریح کرد: آذربایجانشرقی در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی از نظر مزایای ترانزیتی ملی و منطقه‌ای قرار گرفته؛ اما تا کنون به نحو شایستهای از این ظرفیتها بهرهبرداری نشده است؛ به طوری که یکی از مشکلات اساسی در بخش حمل و نقل استان عدم اتصال شبکههای ریلی، آزادراهی و هوایی به سایر شبکههای درونشهری، بین استانی، ملی و بینالمللی و عدم تثبیت موقعیت استان در مدیریت زنجیره تامین ملی و منطقهای است.

وی با اشاره به هسته کلیدی «توسعه زیرساختهای کالبدی» بخش زیربنایی و شهرسازی استان ابراز داشت: در این هسته سعی می‌شود تا با تکمیل زیرساختهای جادهای و ریلی، ایجاد تاسیسات و خدمات لجستیکی چالش‌های پیش رو برطرف شود.

سلطانی مهم‌ترین اهداف تعریف شده برای حوزه زیربنایی و شهرسازی سند تدبیر توسعه را افزایش سهم استان در ترانزیت کالایی به اروپا و آسیای میانه، تبدیل استان به هاب کالایی منطقه شمال غرب و ایجاد و توسعه زیرساختهای حمل و نقل ترکیبی عنوان کرد.

وی اذعان داشت: برای دستیابی به اهداف یاد شده توسعه ارتباطات جاده‌ای و ریلی، تبدیل فرودگاه تبریز به هاب منطقه و ایجاد و توسعه تاسیسات و خدمات لجستیکی در استان را در دستور کار داریم.

اشراقی، مشاور سازمان مدیریت و برنامهریزی آذربایجانشرقی نیز در این جلسه به توضیح فرایند تصویب، اجرا و پایش دومین سند تدبیر توسعه استان پرداخت.


10057364
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است