اقتصادی 07:33 - 10 مهر 1393
بندرعباس - ایرنا-استاندارهرمزگان گفت: در هشت سال پیش از این دولت نسبت به اجرای سند چشم انداز کشور غفلت شد و دولت تدبیر و امید به دلیل پایبندی به قانون، برنامه ها بر همین اساس تدوین و ابلاغ شده است.

به گزارش پنجشنبه جاسم جادری در نهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان با اشاره به بخشنامه بودجه سال 94 افزود: سال 94 یازدهمین سال اجرای سند چشم انداز 20 ساله کشور است که براساس آن جمهوری اسلامی ایران باید در منطقه به عنوان کشور اول معرفی شود و به شاخص های مورد نظر برسد.



نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه ظرفیت بسیار خوبی در ردیف های متفرقه قانون بودجه وجود دارد، عنوان کرد: این ردیف ها که حداقل 25 درصد از بودجه است در اختیار وزارتخانه هاست که متاسفانه استفاده از آن در هرمزگان مغفول مانده است.



جادری اظهارداشت: همچنین سال آینده، آخرین سال اجرای برنامه پنجم توسعه محسوب می شود که تدوین برنامه ها از جمله قانون بودجه با در نظر گرفتن سیاست های اقتصاد مقاومتی در جهت تحقق راهکارهای لازم برای خروج از رکود، تورم، انضباط پولی، کاهش نرخ ارز انجام می شود و بودجه 94 در تنظیم اعداد و ارقام و عملکرد دارای این رویکردها و تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه خواهد بود.



وی یاد آور شد: کل سهم بودجه استانی چهار درصد است در حالی که ردیف های متفرقه دارای ظرفیت بسیار زیادی است که مدیران استان باید برای تخصیص آن پیگیری لازم را انجام دهند و ما نیز حاضریم در این زمینه کمک کنیم.



استاندارهرمزگان خاطرنشان کرد: اخیرا نیز بخشی از اعتبارات در وزارت نیرو توزیع شده و به استان هرمزگان سهمی نرسیده که باید مدیران این بخش در استان پیگیری بیشتری انجام دهند چون این استان با مشکلات خشکسالی و تنش آبی و بارش کم مواجه است و باید مدیران استان این موارد را مطرح کنند و با پیگیری سهم استان را از وزارتخانه ها بگیرند.



جادری همچنین به مصوبات کارگروههای تخصصی در استان اشاره کرد و گفت: انتظار داریم این پیشنهادات و مصوبات در شورای برنامه ریزی نیز مطرح و در مورد آن تصمیم گرفته شود که باید مصوبات به دبیرخانه شورا نیز ارسال شود.



وی همچنین به آئین نامه بند (س) تبصره 3 قانون بودجه اشاره کرد و افزود: براساس این آئین نامه طرح های عمرانی کمتر از 50 درصد پیشرفت می توانند به بخش خصوصی واگذار شوند که باید معرفی این طرح ها توسط دستگاهها سریعتر انجام شود.



نماینده عالی دولت در هرمزگان برون سپاری و دادن کارها به پیمانکاران و بخش خصوصی را از سیاست های دولت یازدهم دانست و تصریح کرد: کارها را باید به دست مردم و بخش خصوصی بدهیم و دستگاهها باید در این زمینه برنامه های بیشتر و بهتری را اجرا کنند.



جادری در ادامه با اشاره به طرح سرشماری کشاورزی، بیان داشت: این طرح از پنج مهر آغاز شده و به مدت 40 روز تداوم خواهد داشت و اجرای آن نیز به دستور رئیس جمهور بوده است که آمار آن امکان خوبی برای برنامه ریزی های آینده است.



استاندار هرمزگان تاکید کرد: تمام فرمانداران باید امکانات و تجهیزات مورد نیاز این طرح را تامین کنند چون مسوول مستقیم این سرشماری در شهرستان ها محسوب می شوند و باید کلیه اطلاعات بخش کشاورزی را به دبیرخانه برسانند که در این زمینه می توان از امکانات دهیاری ها و شهرداری ها استفاده کرد.



جادری با تاکید بر انجام سریع رد و بدل شدن موافقت نامه های بودجه در استان هرمزگان، افزود: متاسفانه هنوز برخی ادارات این کار را انجام نداده اند در حالی که هم اکنون هفتمین ماه سال است و با توجه بهتر شدن وضعیت آب و هوا زمینه مناسبی برای انجام کار و فعالیت های بیشتر در استان فراهم شده است و میزان تخصیص اعتبارات استان نیز تاکنون بیش از 50 درصد است که از این به بعد بیشتر خواهد شد.



وی در ادامه یادآور شد: طبق بخشنامه وزارت کشور تنها مدیران کل استان در جلسات شورای برنامه ریزی حق رای دارند که براین اساس باید مدیران دستگاهها و سازمان ها در جلسات این شورا حضور داشته باشند.



وی در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای بسیار خوب سفر رییس جمهوری به نیویورک و سخنرانی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و اظهار داشت: در این اجلاس سیاست های دولت تدبیر و امید که در راستای منویات مقام معظم رهبری رهبری است به خوبی تبیین شد و به عنوان محور مباحث دیپلماسی دنیا قرار گرفت.ک/3



668

انتهای پیام /*


4853816
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با تحقق شرایط مساعد بارش در اردیبهشت ماه و افزایش میزان خرید، نیاز صنف و صنعت از محل تولید داخل تامین می شود به طوریکه نیازی به واردات نداریم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بررسی ها نشان می دهد با راه‌اندازی سامانه خودنویس علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی شاهد کاهش مدت زمان انعقاد قراردادهای اجاره بوده‌ایم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای گفت: سال گذشته ۵۲ هزار تن قهوه وارد کشور شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۷ هزار تن رشد داشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای گفت: سال گذشته ۵۲ هزار تن قهوه وارد کشور شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۷ هزار تن رشد داشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: پرواز‌های دبی، امارات و شارجه به دلیل بارش سنگین باران با مشکل مواجه شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: بسته‌های تشویقی از جمله پرداخت تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن به بافت‌های فرسوده جهت نوسازی واحد‌ها به مردم ارائه می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» زنجیره فولاد کشور با جهش ۶۶ درصدی صادرات نسبت به سال ۱۴۰۱ از ۳۰ میلیون تن فراتر رفته که درآمد ۷.۶ میلیارد دلاری را برای کشور در پی داشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تخصیص اراضی و پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌های مردمی را در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تقویت می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه تجاری ایران در عراق گفت: پارسال صادرات ایران به عراق بدون احتساب گاز ۱۳ درصد افزایش یافت که پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به ۱۵ درصد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: پرواز‌ها در تمامی فرودگاه‌های کشور به حالت عادی بازگشته و مسافران با شماره ۱۹۹ تماس بگیرند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است