اقتصادی 01:06 - 06 بهمن 1395
دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی هشدار داد
دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با بیان اینکه ارزش راه‌های ایران هزاران میلیارد تومان تخمین زده می‌شود، اظهار کرد: در صورتی که محدودیت‌های منابع مالی ادامه داشته باشد و امکان حفظ این جاده‌ها فراهم نشود، سرنوشت تلخ ساختمان پلاسکو در انتظار راه‌های ایران خواهد بود.

سرنوشت ساختمان پلاسکو در انتظار جاده‌های ایران

علی آزاد در گفتوگو با ایسنا تصریح کرد: ما در حوزه مدیریت راههای کشور باید دو برنامه را به شکل مجزا پیگیری کنیم. یکی از آنها ساخت راههای جدید و بهرهبرداری از آنهاست. موضوعی که حتی در طول سالهای گذشته پیگیری شده، اما هنوز فاصله زیادی با استانداردهای مدنظر در این حوزه دارد.

وی اضافه کرد: محور دوم که اهمیت بسیار زیادی باید برای آن قائل شد، بحث حفظ جادههای فعلی کشور است. این جادهها از نظر ریالی ارزش هزاران میلیارد تومان را دارند و از دست رفتن هر یک از آنها میتواند خسارات زیادی برای کشور به بار آورد.

دبیر انجمن شرکتهای راهسازی با بیان اینکه دولت برای حفظ جادههای فعلی محدودیت مالی بسیار زیادی دارد، تاکید کرد: متاسفانه با وجود فرصتهای زیادی که مطرح شده، هنوز بودجه مربوط به حفظ و بهسازی جادههای فعلی کشور بسیار پایین است و این موضوع میتواند به از بین رفتن بسیاری از راههای فعلی و حرکت آنها به سمت سرنوشت ساختمان پلاسکو ختم شود. به گفته آزاد برای برونرفت از این شرایط باید دو راهکار را به طور همزمان پیگیری کرد. یکی از آنها استفاده از توان بخش خصوصی و ایجاد مشوقهایی برای این گروه در سرمایهگذاری در حفظ جادههای فعلی کشور است و راه دوم پیدا کردن منابع مالی جدید برای دولت خواهد بود.

وی ادامه داد: همانطور که تجربه بسیاری از کشورها نشان میدهد، دولت برای به دست آوردن منابع مالی لازم در حفظ جادهها از مصرفکنندگان عوارضی را دریافت میکند. برای مثال میتوان در نرخگذاری نرخ بنزین و گازوئیل بخشی از بهای نهایی را به حفظ جادهها اختصاص داد.

دبیر انجمن شرکتهای راهسازی با بیان اینکه مصرفکنندگان ایرانی باید نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند، اظهار کرد: برای حفظ جادهها حتی میتوان در کنار عوارض آزادراهی به اختصاص سهمی از بلیتفروشی در حوزههای مختلف حمل و نقل فکر کرد. در صورتی که بتوان سهمی از این جابهجایی بلیت را به حساب حفظ راههای فعال در کشور واریز کرد، میتوان این ثروت قابل توجه ملی را حفظ کرده و به نسل آینده اختصاص داد.

انتهای پیام


8710981
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است