استانی 16:38 - 05 شهریور 1394
‌رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در سال گذشته رتبه اول کاهش تلفات تصادفات را در کشور دارا بوده که آن را مدیون سیستم نظارتی قوی بر رفتار رانندگان است.

رتبه اول خراسان رضوی در کاهش تلفات تصادفات در کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، حمیدرضا گرایلی امروز پنجم شهریور ماه در نشست تخصصی کارگروه ماده 18(سرویس‌های مدارس) که در اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه حضور پلیس و نصب دوربین‌ها موجب افزایش نظارت و شناسایی رانندگان متخلف بوده است، تصریح کرد: خراسان رضوی طی چند سال متوالی شاهد کاهش چشم‌گیر تصادفات در سطح شهر و جاده بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته حادثه‌ای که منجر به فوت و جرح شدید شود، رخ نداده و تنها چند مورد تصادف سطحی ایجاد شده است.

وی در خصوص تفاهم‌نامه‌ای بین پلیس راهور و آموزش ‌و پرورش مبنی بر استفاده از والدین به ‌عنوان یاور پلیس که در سال تحصیلی جدید در کل کشور اجرا می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه والدین نقش موثری در انجمن اولیاء و مربیان دارند می‌توانند در زمینه آموزش قوانین و مقررات به فرزندان خود، نظارت و کنترل بر سرویس‌های مدارس مشارکت داشته باشند.

گرایلی افزود: والدین می‌توانند تخلفات و هرگونه نقصی در ایاب و ذهاب سرویس‌های مدارس و را به پلیس راهور، کادرآموزشی، سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی گزارش کرده تا با رانندگان متخلف برخورد شود.

رییس پلیس راهور خراسان رضوی با اشاره به اینکه پلیس راهور نمی‌تواند نظارت صددرصدی بر سرویس‌های مدارس داشته باشد اما به ‌صورت موردی در همه مناطق نظارت دارد، عنوان کرد: کنترل صددرصدی سرویس‌های مدارس تنها توسط والدین و کادر آموزشی آموزشگاه امکان‌پذیر بوده بنابراین باید آنان در این زمینه حساس شوند.

گرایلی اضافه کرد: اگر برای هر دانش‌آموز یک بیوگرافی از سرویس مدرسه شامل شماره ماشین، مسیر طی شده، تلفن و عکس راننده برای اولیا مشخص شود، می‌تواند در کنترل و نظارت آنان موثر باشد.

وی اضافه کرد: گشت‌های پلیس راهور در مقابل آموزشگاه‌ها به‌ منظور نظارت بر سرویس‌های مدارس مستقر است که در صورت بروز تخلف با راننده برخورد شود.

رییس پلیس راهور خراسان رضوی با بیان اینکه معمولا سرویس‌های مدارس جنبه عمومی داشته و نوع رنگ و فعالیت آن‌ها برای مردم مشخص بوده است، گفت: به سمتی پیش ‌می‌رویم که در آینده بتوان سرویس‌های مدارس و پوشش رانندگان ‌آن‌ها را مشخص و برای مردم قابل شناسایی کرد تا سایر رانندگان در برخورد با آن‌ها احتیاطات لازم را به عمل آورند.

گرایلی خاطرنشان کرد: از جمله وظایف نظارتی پلیس راهور کنترل مدارک راننده و معاینه فنی سرویس‌های مدارس است همچنین رانندگان نیز زیر نظر این سازمان قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در ابتدای مهر ماه کلاس‌های آموزشی مقدماتی در خصوص حرکت، رفت و آمد و مواردی که یک فرد به‌ عنوان راننده سرویس مدارس باید انجام دهد با همکاری آموزش و پرورش و پلیس راهور برگزار می‌شود.

رییس پلیس راهور خراسان رضوی در خصوص ظرفیت خودروهای سرویس مدارس، تصریح کرد: ظرفیت خودرو باید جدی گرفته شود و می‌توان به وسیله کارت خودرو آن را کنترل کرد، درصورتی‌ که ظرفیت خودرو با آن مطابقت داده شود باید با سرویس مدرسه و شرکت مجری آن برخورد شود.

علی‌اصغر نیشابوری، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد نیز در این مراسم، اظهار کرد: با توجه به قابلیت‌های خودروهای جمعی، در سال گذشته از ظرفیت آن‌ها به ‌نحوه مطلوبی استفاده نشد که شاید ما نتوانسته‌ایم معرف خوبی در زمینه زیرساخت‌های آن باشیم.

وی با اعلام اینکه در ابتدای سال تحصیلی جدید حداقل از دو دسته خودروهای جمعی رونمایی می‌شود، عنوان کرد: در سرویس‌های جمعی ارائه برنامه‌های آموزشی و ایمنی دانش‌آموزان به‌ مراتب بیشتر بوده همچنین هزینه‌ای کمتر، کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت را در پی دارد.

رییس پلیس راهور خراسان رضوی افزود: در سرویس‌های جمعی امکان تغییر و جابه‌جایی راننده وجود ندارد زیرا هرکسی توانایی اداره این خودروها را نداشته همچنین فضای استقرار دانش‌آموزان از رانندگان مجزا است.

نیشابوری خاطرنشان کرد: اخیرا کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد استفاده از خودروهای جمعی به‌ جای سواری طی چهار سال آینده را تصویب کرد هرچند که نمی‌توان نیاز به خودروهای شخصی را نادیده گرفت، اما باید ظرفیت‌های خودروهای جمعی را نیز در نظر داشت.

انتهای پیام


6970119
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است