بین‌الملل 12:32 - 09 شهریور 1394
مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در اظهارنظری جدید اظهار کرد که اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده زنده است و هم اکنون در جزایر باهاماس در دریای کارائیب زندگی می‌کند.

اسنودن: اسامه بن لادن زنده و در باهاماس است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که به افشاگری‌های بی‌پرده‌اش از اقدامات و جاسوسی‌های ایالات متحده مشهور است در مصاحبه‌ای با مسکوتریبیون اعلام کرده که اسامه بن لادن همچنان زنده است و در باهاماس زندگی می‌کند و همچنان از حقوق بگیران آژانس اطلاعاتی آمریکا (سیا) محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: من اسنادی دارم که نشان می‌دهد بن لادن همچنان در فهرست حقوق بگیران سازمان سیا قرار دارد و هر ماه مبلغ 100 هزار دلار برایش از طریق سازمان‌ها و اقدامات تجاری و به صورت مستقیم به حساب بانک "ناسائو" (مرکز باهاماس) پول واریز می‌شود.

اسنودن در ادامه این مصاحبه گفت: مطمئن نیستم که بن لادن در حال حاضر دقیقا در کجا زندگی می‌کند اما در 2013 او به صورت مخفیانه در ویلایی با پنج تن از همسران و تعداد بسیار زیادی از فرزندانش در باهاماس زندگی می‌کرد.

نقشه باهاماس در دریای کارائیب

ادوارد اسنودن که یک فراری تحت تعقیب به دلیل افشاگری‌هایش از جاسوسی‌های آمریکاست، قبلا مسائلی را درباره زنده بودن بن لادن مطرح کرده بود و در حال حاضر نیز اعلام کرده که سیا به صورت جعلی گزارشی درباره مرگ بن لادن منتشر کرد و مدعی شده که رهبر سابق القاعده خانواده خودش را به یک مکان نامشخص در باهاماس منتقل کرده است.

در گزارش مسکو تریبیون به نقل از اسنودن آمده است: اسامه بن لادن یکی از عاملان اصلی و موثر سیا در مدت زمان طولانی محسوب می‌شد. دولت آمریکا با انجام اقداماتی با همکاری سرویس‌های مخفی پاکستان مرگ جعلی اسامه بن لادن را منتشر کرد و باعث شد تا او به صورت مخفیانه زندگی کند. از آن زمان تاکنون همه فکر می‌کنند که بن لادن کشته شده و هیچ کس به دنبال او نیست اما مساله جور دیگری است، او بدون ریش و لباس نظامی قابل شناسایی نیست و می‌تواند به راحتی مخفی شود.

در همین حال مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرده که اسنادی را برای اثبات زنده بودن بن لادن در کتاب خود مطرح کرده که این کتاب قرار است ستپامبر سال جاری میلادی منتشر شود. البته هنوز ادعای اسنودن درباره زنده بودن بن لادن تایید نشده است.

انتهای پیام


6985260
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز سه شنبه از حمله هکری به رژیم صهیونیستی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی هدف قرار گرفتن مهمترین پایگاه هوایی ارتش رژیم صهیونیستی توسط ایران، وزیر خارجه این رژیم درصدد فضاسازی و تحریک دیگر کشور‌ها علیه ایران برآمد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر عراق و رئیس‌جمهور آمریکا شب دوشنبه درباره پایان دادن به مأموریت نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی در خاک عراق گفتگو کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع پزشکی فلسطینی از کشف یک گور جمعی در بیمارستان الشفاء خبر دادند که اجساد آن سوخته، تکه تکه و متلاشی شده بودند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اردوغان در گفتگو با امیر قطر بر لزوم افزایش تلاش‌های جهان اسلام به منظور متوقف ساختن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، طرح کلی طرح خود را برای انتقال کمک‌های خارجی مبنی بر چند لایحه جداگانه کمک به اوکراین و رژیم‌صهیونیستی ارائه کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیست اعلام کردند که جنبش حماس شروطی برای آتش بس دارد که اسرائیلی‌ها حاضر به پذیرش آن نیستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران»  رئیس جمهور سابق آمریکا در پایان اولین جلسه محاکمه خود در یک پرونده جنایی در نیویورک اعلام کرد که با قاضی در حال بررسی آن مشکل واقعی دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عملیات وعده صادق ایران در پاسخ به تجاوزگری اسرائیل در دمشق، واکنش‌های جهانی را برانگیخته و صد‌ها رسانه و کارشناس آن را پیروزی کشورمان دانستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که اگر نخست وزیر دیوانه رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید تنش علیه ایران باشد، جنگ جهانی سوم شروع خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است