استانی 21:57 - 31 شهریور 1398

۲۰۵ مقاله به دبیرخانه همایش بین‌المللی شمس و مولانا رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، عزیز میرزایی در خصوص روند برگزاری همایش بین المللی شمس و مولانا اظهارداشت: از میان ۱۰۵ مقاله داوری‌شده ۸۱ مقاله نیز در کتاب مجموعه مقالات چاپ می شود.

وی با بیان اینکه از بین کل مقالات ارسالی، ۱۸ مقاله برای ارائه توسط کمیته علمی انتخاب شده‌است افزود: علاوه بر اساتید داخلی از دانشگاه‌های سراسر کشور، شمس‌پژوهانی از کشورهای ترکیه، عراق، سوریه، فرانسه، بنگلادش و پاکستان هم به این همایش مقاله ارسال کرده که از این مقالات سه نفر از کشورهای ترکیه و پاکستان مقالات خود را ارائه می دهند.

میرزایی به حضور مراکز علمی و دانشگاهی مطرح کشور در بخش علمی این کنگره بین المللی هم اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌های شهید بهشتی، علامه طباطبایی، تربیت مدرس، گیلان، الزهرا (س)، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مؤسسه فرهنگی اکو، کمیسیون ملی یونسکو، پژوهشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، مرکز اسناد فرهنگی آسیا، کمیته ملی ایکوم ایران و همچنین مراکز اداری، علمی و فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی نیز در برگزاری این همایش مشارکت دارند.

پنجمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا در روزهای هفتم و هشتم مهر امسال در شهرستان خوی برگزار می شود.

بر اساس اسناد متقن و مورد تایید محققان، بارگاه شمس تبریزی در خوی واقع شده و هفتم مهر در تقویم رسمی کشور به نام روز شمس ثبت شده است.


10244595
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است